Search This Blog

Wednesday, July 31, 2013


سلام دوستان عزیز از ماهیگیری برگشتم با یه دنیا مطالب آموزنده و خاطرات جالبو عجیب غریب !!!!
به نقشه نگاه کنید چنتا دریاچه و سد تو تصویر می بینید ؟
تو مسیر رفت و بر گشت تعداد در یاچه های که دیدم از 15 تا هم رد شد باورم نمیشه تو بهشت دریاچه ها بودیم .
قرار بود بریم یه سد که فقط ماهی قزل الا داشته باشه ولی راه مصدود بود و به یه دریاچه دیگه در همون نزدیکی ها رفتیم که فقط ماهی کپور آینه ای داشت با ورم نمیشه که این همه ماهی کپور آینه ای یه جا به بینم از هر 10 تا کپور آینه ای که می گرفتیم شانصی یکیش کپور معمولی بود . . .
اصلا سیستم کپور گیری نداشتیم با همون تاکتیک ها و طعمه های ماهی قزل الا کپور می گرفتی.
شناوری ، با کاسی ، طعمه ذرت و کرم و کم هم جوشونده های کوچیک .
ماهی سایز نگرفتیم ولی در ماهیگیری های آینده حتما ماهی سایز میگیریم چون می خوایم دو روز به مونیم و طعمه پاشی سنگین کنیم و با سیستم کپور گیری.
طبیعت راونی کننده بود کاملا بکر و دست نخورده خالی از هر گون سکنه و انسان . . .
عکس ها رو حتما میزارم
ارادتمند شما ابی فیشر
 


Monday, July 29, 2013

معنای آزادی برای من (زندگی)


نفس نفس زنان خودمو بالای سر توری که تو آب پهن کرده بودن رسوندم وقتی ماهی هارو تو تور دیدم یک لحظه خودمو جای ماهی ها جا زدم که تو عماق آب تو تور گیر کرده بودند و درحال دستو پا زدن بودند برای ادامه زندگیشون ، ولی وقتی صیادان از راه رسیدند و در حال جمع کردن تور شدند دیگه با خودم گفتم دیگه هیچ شانصی برای ادامه زندگی ماهی ها وجود نداره اون ماهی ها دیگه اخرین نفس های زندگیشونو می کشن . . .
از محیط بان محیط زیست هم خبری نبود نا امید سرمو پاین انداختم حد اقل صحنه های قربانی ماهی هارو نه بینم  ، ماهی ها یکی یکی از تو تور در میومدند و به بیرون آب تو خشکی پرتاب می شدند صدای بر خورد ماهی ها و شکسته شدند استخون اونا برام خیلی درآور بود خوب چیکار می تونستم بکنم ؟
تو شوک بودم که برق طلایی یه ماهی میون صد ها ماهی نظر منو به خودش جلب کرد ، دقیق تر که نگاه کردم یه کپور آینه ای می دیدم که داره نگاه من می کنه یه جوری اینگار داشت نگاه من می کرد که انتظار داشت نجاتش بدم ، تازه حرف هم می زد وقتی نفس می کشید صدا های عجیب غریبی از دهنش در می اومد واقعا خیلی شنیدن التماس یه مجود قبل از کشته شدنش خیلی در اوره صدای خفه شدنش تو تور می اومد. . .
ماهی هایکی یکی از تور در میومدن و تو ساحل پرتاب می شدند و کم کم داشت نوبت ماهی طلایی رنگ می شد ولی من خودمو به اون ماهی رسوندم و با خواهش و التماس اون ماهی رو ازصیادان گرفتم تو آغوشم گرفتم و تا اونجای که تونستم از محل  ماهیگیری صیادان دور شدم و خودمو به سمت دیگه دریاچه رسونددم اونجا اون ماهی رو آزاد کردم و قبل از آزاد کردنش بوسیدمش و دم گوشش گفتم یعنی میشه یه روزی من هم مثل تو بتونم اونجور که دوست دارم آزادانه زندگی کنم و یکی منو از تو این دامی که افتام نجات بده

Saturday, July 27, 2013

Friday, July 26, 2013

برنامه ماهیگیری بگیرو رها کن در تاریخ 2013.7.25

برنامه ماهیگیری بگیرو رها کن در تاریخ 2013.7.25
 



فکر کنم این آخرین اسبله ای بود که گرفتم ولی این بار نه فروختمش نه به کسی بخشیدم فقط رهاش کردم تا آزاد به زندگی خودش ادامه بده . . . . 

 
 
خسته شدم از این ماهیگیری ، خسته شدم از کاری که انجام میدادم درسته درامد داشتم و ماهی هارو به قیمت خوبی از من می خریدن ولی با وجدان خودم نمی تونستم کنار بیام ، گرفتن جان یک جاندار برای به دست آوردن پول اون چیزی نبوده که من به دنبالش باشم . . . 





 

درسته که بر خلاف قوانین ماهیگیری اون دریاچه عمل نمی کردم و کاملا استاندارد با قوانین ماهیگیری پیش می رفتم ولی من پیش خودم یه قانونی دارم که دوست دارم با اون قانون پیش برم ، قانون من میگه من هیچ وقت حق ندارم جان موجود زنده ای رو بگیرم  . .. . .

Tuesday, July 23, 2013


تاریخ ماهیگیری 2013.7.23



تاریخ ماهیگیری 2013.7.23



















الان دیگه کم کم داره باورم میشه که خوشانسم ، دوتا پرتاب دو تا اسبله ده کیلویی البته تو شرایطی که تو اون همه شلوغی تنها ماهیگیری بودم که تو اون روز ماهی گرفتم.
می دونم دعای هزاران دوست ماهیگیر در سرتاسر دنیا پشتمه ، رفقا دمتون گرم. . .  
شاید هم خدا دوست نداره تو این سرزمین غریب تنها باشم و هی ماهی هارو می فرسته سمت من تا از تنهای دربیارم  . . .
خوب یکمی هم در باره سیستم ماهیگیری صحبت کنیم . . .
ماهی ها در حدود ساعت 11 صبح صید شدند طعمه زالو زنده بود و سایز ریسه 50 کاملا نامرعی و در ریسه دو قلاب استفاده شده بود همون ریسه ساده کفخواب گشواره ای با این تفاوت که در ریسه بین نخ اصلی و ریسه از شناور استفاده شده بود و با سرب شماره 3 میزان 70 یا 80 متر پرتاب از ساحل انجام شد.

البته درسته شانص خیلی در صید ماهی ها کمکم می کنه ولی اطلاعاتی رو دارم که همون اسرار ماهیگیری حساب میاد مثلا موقعیت جغرافیای دریاچه به گونه ای هست که قبل از به وجود اومدن سد یا دریاچه در محل رودخانه ای از ان مکان عبور می کرده که دقیقا محل عبور رودخونه دره ای به وجود اومده که عمق اب اونجا 5 برابر مکان های عادی دریاچه هست لان اون رودخونه در زیر دریاچه واقع شده و دقیقا با پرتاب های دقیق طعمه رو د هومن جای که عمق خیلی زیاده قرار می دهم و همون جای که ماهی اسبله برای استراحت یا شکار به اونجا میرن برای همین با همین پرتاب 80% شانس صید ماهیمو از دیگرون افزایش می دم و  اون 30% دیگه هم انتخاب نوع نخ ریسه و قلاب و نحوه طعمه و حتی گره های و زمان ماهیگیری که منجرب میشه شانص صید ماهی ها افزایش بیابه . . .
ما هرچه تاکتیک های ماهیگیری رو بیشتر بدونیم و رعایت کنیم شانص صید ماهی بیشتر میشه . . .
مشخصات سیستم ماهیگیری
شماره نخ اصلی : 50
شماره نخ ریسه : 50 نامرعی (نخ پلاستیکی بی رنگ)
طعمه : زالو leech
چوب : 3.60 تلسکوبی
موتور: 5000
ریسه : ریسه شناوری دو انشعابه
موقعیت ماهیگیری : دریاچه
سیستم ماهیگیری : انتظاری
زمان صید ماهی : ساعت 11 صبح
مکان ماهیگیری : ترکیه / دنیزلی / دریاچه گوگ پینار
ماهیگیر : ابی فیشر
تاریخ ماهیگیری : 2013.7.23
ارادتمند شما ابی فیشر

Monday, July 22, 2013

قربونت برم خدا تو چقدر بزرگی 2013.7.22

تاریخ ماهیگیری 2013.7.22

 

قربونت برم خدا تو چقدر بزرگی
چوب ماهیگیریم شکست خیلی ناراحت شدم اون تنها چوب ماهیگیری بود که داشتم و خیلی دوسش داشتم همه ماهیگیرای این شهر به اون می گفتند چوب شانص ولی من برای همیشه اون چوب ماهیگیری رو از دست دادم همین امروز صبح رفتم یه فروشگاه ماهیگیری چوب ماهیگیری بخرم ولی وقتی قیمت هارو دیدم و یه نگاهی به پسندازم کردم سرمو پاین انداختم و از مغازه بیرون اومدم رفتم خونه توی اندک لوازم ماهیگیری که داشتم یه چوب قدیمی پیدا کردم که از فروشگاه لوازم خانگی خریده بودم یه چیزی تو مایه های چوب اسبابازی بود ولی تنها چوب ماهیگیریم . . . . 


همین امروز رفتم ماهیگیری همه رفیقام کنار دریاچه ماهیگیری می کردند من هم  تنها چوب ماهیگیریمو میون صد ها چوب ماهیگیری پرتاب کردم و منتظر صید ماهی شد وب ا حسرت نگاه چوب ماهیگیری قدیمیم می کردم 5 دقیقه طول نکشید که صدای کلاج ماهیگیریم تو کل دریاچه پیچید و ماهی جنگنده ای به چوب ماهیگیری زد حدود  6 یا 7 دقیقه با ماهی جنگیدم و کلاج برد و در اخر ماهی رو از اب بیرون اوردم یه ماهی حدود 10 کیلو بود اصلا مهم نیست وزنش چقدر بود دو کیلو بالا پایین فرقی نمی کرد فقط می تونم بگم قربونت برم خدا چقدر بزرگی من کوتاه ترین زمان ماهیگیری زندگیمو انجام دادم و همون لحظه به خونه بر گشتم یه بر نامه ماهیگیری 9 یا 10 دقیقه ای . . . 


همه دوستام دباره گفتند دهنت سرویس ابی ما  اینجا یک روزه منتظر یک نوک ماهی هستیم ولی تو با یک دقیقه ماهی صید کردی.


یه کمی هم در باره تاکتیک بگم که ماهی به طعمه زالو یا همون leech  زد گره ریسه تی بود و در ریسه از شناور استفاده شده بود یه پرتاب حدود 60 متر در ریسه دو قلاب استفاده شده بود عمق ماهیگیری حدود 7 متر ساعت صید ماهی حدود ساعت 8 عصرسایز نخ 50 چوب 3.60  و ریسه با هرز گرد به نخ اصلی متصل شده بود و دقیقا زیر هرز گرد شناور متصل بود ماهیگیرم ابی فیشر بود





Vedder river steelhead fishing in april

Vedder river steelhead fishing in april So so lucky only 5 minutes from home I could still head out the river. I’m so thankful and grateful ...