Search This Blog

Tuesday, August 27, 2013

معرفی آزاد ماهیان اقیانوس آرام و اطلس و ورود آنها به آبهای شیرین کانادا

معرفی آزاد ماهیان اقیانوس آرام و اطلس و ورود آنها به آبهای شیرین کانادا
مطالب تو مجله های دیگه منتشر شد اینو یه بار دیگه ویژه نامه کردم


لینک دانلود معرفی ماهی های سالمون اقیانوس آرام و اطلس





ارادتمند شما ابی فیشر

معرفی آزاد ماهیان اقیانوس آرام و اطلس و ورود نها به آب های شیرین کانادا

معرفی آزاد ماهیان اقیانوس آرام و اطلس و ورود نها به آب های شیرین کانادا


نویسنده و مترجم و گرداونده :
ابی فیشر

Monday, August 26, 2013

بچه بودم همیشه بابام منو برای گردش به دریاچه پریشان می برد

بچه بودم همیشه بابام منو برای گردش به دریاچه پریشان می برد همیشه آرزوی اینو داشتم ماهیگیری یاد بگیرم تا تو این دریاچه زیبا ماهی بگیرم ولی وقتی ماهیگیری یاد گرفتم رفتم این دریاچه ، ولی دریاچه ای در کار نبود 




Sunday, August 25, 2013

Thursday, August 22, 2013

یه روز یه ماهیگیر دیدم



یه روز یه ماهیگیر دیدم تو یه منظقه جنوبی کشور ، ماهیگیر خوبی بود با نخ ساده ماهیگیری می کرد حتی حشره های مصنوعی و میگو می بافت برای صید ماهی براکودا ، من یکی از بهترین چوب و چرخ های ماهیگیری که داشتمو بهش دادم تا اونم مثل من لذت ماهیگیری با تجهیزات رو بیشتر احساس کنه . . . .
حالا اون روز ها گذشته من خودم شدم اون ماهیگیر جنوبیه که هیچ تجهیزات ماهیگیری نداره ولی یه ماهیگیر مهربون پیدا شد و دید به ماهیگیر چقدر علاقه دارم یکی از بهترین لوازم ماهیگیریشو به من داد تا من هم لذت ماهیگیری رو بیشتر احساس کنم . . .

Wednesday, August 21, 2013

آخه اگه به ذرت طبیعی میزدی اینقدر منفجر نمی شدم

آخه اگه به ذرت طبیعی میزدی اینقدر منفجر نمی شدم





همین دیشب بود این بچه اسبله به سیستم کپور گیری زده ، به طعمه ذرت مصنوعی ، ای خدا یکی نیست به این ماهی بگه آخه اگه به ذرت طبیعی میزدی اینقدر منفجر نمی شدم که به طعمه ذرت مصنوعی زدی آخه تو رو به چه ذرت ، من می خوام کپور بگیرم ، دباره سیستم رو پرتاب کردیم چند دقیقه بعدش یه اسبله دیگه زد ، دیگه اینقدر عصابم خورد بود که اصلا به ماهی ها دست نزدم عکسم نگرفتم :-) و اینم کسیم رفیق ماهیگیرمه عکس های دیگه هم هست میزارم اونا هم باحاله

Monday, August 19, 2013

دوستی گفته

دوستی گفته با سلام.شما که اینقدر در امر ماهیگیری ماهر هستین و حرفه ای عمل می کنین،بهتر نیست دیگه بعد از این همه عکس گذاشتن و آب انداختن دهان ما صید شدگان طبیعت،کمی هم از هم وطنان عزیز تور کش که نسل قزل آلای رودخانه ها رو به سمت انقراض بردند،مطلبی بنویسید؟آخه گناه ما که سعی می کنیم با فرهنگ باشیم و از ساعت 6 صبح دم کیوسک محیط بانی جهت اخذ مجوز حاضر میشیم چیه؟؟؟آخر هم بعد 8 ساعت ماهیگیری باید با دست از پا درازتر به خانه برگردیم.با تشکر.



ابی فیشر
رفیق این خانه از پایبست ویران است ، تازمانی که شهرداری ایران با نیسان راه میوفته توخیابونا سگارو با تفنگ می کشه و پشت نیسانش میریزه و می بره آتیش میزنه مشکل ما حل نخواهد شد ، تا زمانی که نیرو انتظامی ما سگ های مردم رو بازداشت می کنه و می بره تو کهریزک می کشه مشکل ما حل نخواهد شد ، تا زمانی که اداره محیط زیست ما کارمندانش از روی نا چاری با شکار چیان هم دست هستند مشکل ما حل نخواهد شد ، مشکل اصلی ما مردمان ما نیست فرهنگی هست که تو کشور دارن پیاده می کنند ، نمی خوام به مذهب ربطش بدم ولی هرجا که اسم از این حرف ها با شه به جز بد بختی چیز دی گه ای گریبانگیر مردمون نخواهد شد .
شما حرف از انقراض مای میزنی ومن نگران انقراض پلنگ ایرانی و یوز ایرانی هستم با اون عضمت ، شما حرف از ماهی نگرفت می زنی ولی من نگران طبیعت ایران هستم . . .
البته دیگه برام مهم نیست به اندازه کافی سوختم ولی نتونستم بسازم ، قدر تلاش کردم ولی دیگه مه نیست ، عقاید مردومو نتونستم عوض کنم ولی تونستم مکان زندگیمو تغیر بدم
رفیق یادته یه مدت پیش چی نوشتم ؟
متنش این بود
غرب زده نشدم فقط طرفدار محیط زیست و حیوانات هستم می دونی این آقا کیه که یه سگ رو تو آغوش گرفته ؟
این آقا شهرداره شهری هست که من الان اونجا توش زندگی می کنم ، یاد اون روز های افتادم که تو محوطه دانشگاه شیراز چنتا سگ اونجا بودند و خیلی از دانشجو ها کمی از غذای که داشتنو به اون سگ ها می دادند حتی یکشون هم دوتا توله داشت ولی یه روز صدای شلیک تفنگ به گوشم رسید وقتی از پنجره کلاس دانشگاه تو محوطه رو نگاه کردم دیدم همه سگ هارو چه از بزرگ و کوچیک با تفنگ کشتن و لاشه اونارو تو ماشینی ریختن که رو درش آرم شهرداری شیراز بود یکی از سگ ها کمی نیمه جون بود داشت ناله می کرد وزجه می کشید من اون صدا هنوز تو گوشمه من برای اون سگ حتی اسم هم انتخاب کرده بودم داشتم اون صدا رو گوش می کردم وآرم روی در ماشینو نگاه می کردم و با خودم می گفتم چرا ؟ آخه چرا . . ..
لعنتی ها ، وحشی ها ، بی فر هنگ ها شما حیووووون هم نیستید آخه حیونم احساس داره درک داره شما یه مجود خیلی پست هستید . . . .
با یه مردی تو ماهیگیری آشنا شدم که کارش غذا دادن به سگ های خیابونیه یه ماشین باری داره که پشتش پر از انواع غذا های گرم و سرده برای سگ های خیابونی بی سرپرست می بره و شهرداری هم ماهی 2000 لیر بهش حقوق میده.
اینجا تو ترکیه سگ های خیابونی حمایت میشن و به هر کدومشون یه جی پی اس متصل کردند تا راحت پیداشون کنن و به اونا غذا بدند و  اونارو نابارور کردند که حد اقل زیاد تر از این نشن اونا هم مثل ما آزادانه زندگی می کنند و کسی کار به کارشون نداره و خیلی خوشحالم که جای زندگی می کنم که اطرافیانم حد اقل آدم هستند و به حیونا احترام میزارن .

مشکل ما خیلی بد تر از این چیزای هست که شما فکرشو می کنید

Saturday, August 17, 2013

Friday, August 16, 2013

دریچه های ارتباط بین من و دوستان

دریچه های ارتباط بین من و دوستان

فیسبوک شخصی من

گروه ماهیگیری ورزشی ما

قرار های ماهیگیری ورزشی

مجله های ماهیگیری ورزشی

اسکایپ
ebi.fisher

ایمیل و جیمیل

وبلاگ

اراتمند شما ابی فیشر

Thursday, August 15, 2013

چرا زمانی که از طعمه زالو استفاده می کنیم باید شناور در ریسه قرار بگیرد ؟



چرا زمانی که از طعمه زالو استفاده می کنیم باید شناور در ریسه قرار بگیرد ؟



بعضی از اطلاعات ماهیگیری نا خواسته به دست میاد ، مثلا زمانی که از دوستان ماهیگیر ترکم می پرسیدم چرا در ریسه صید ماهی اسبله از شناور استفاده می کنید هیچ دلیل قانع کنده ای برای جواب دادن نداشتند وفقط یاد گرفته بودند که این ریسه خوبی برای صید ماهی هست و شانص صید ماهی رو زیاد می کنه . . . .
خوب من هم مثل اونا فقط  با مشاهده عملکرد این ریسه از شناور استفاده کردم برای زمانی که از زالو در ریسه استفاده می کردم ولی همچنان به دنبال جواب بودم که چرا شناور باعث صید ماهی اسبله میشه و شانص صید این ماهیور زیاد می کنه . . .
یه روز اتفاقی ریسه ای که شناور داشت رو تازه بافته بودم و می خواستم تستش کنم تو آب به بینم آیا این شناور دو قلاب و زالو ها و هرزگرد رو می تونه تو عمق عمود نگهداره همین جور که ریسه رو تو آب پرتاب کردم زالو های سر قلاب شروع کردند به شنا کردند عمق آب زیاد نبود و شناور روی آب بود ولی قلاب ها و زالو ها روی زمین قرار داشتند به صورت خوابیده و تو این هنگام بود که متوجه شدم زالو ها در اولین فرصت خودشونو لای سنگ ها و سوراخ ها مخفی کردند و حتی همراه خودشون قلاب هارو به زیر سنگ می بردند . . .
دلیل استفاده شناور رو در این سیستم متوجه شدم و دلیل هم این بود که شناور این فرصت پنهان شدن زالو هارو لای سنگ ها از بین می بره و اگه ما در این سیستم از شناور استفاده نکنیم زالوها لای سنگ های کف دریاچه پنهان می شوند و هیچ ماهی آنهارو نمی بیند . . .
البته شناور کار برد دیگه ای هم داره که اصلی ترینش پرداختیم ، کاربرد های دیگه شناور اینه که اجازه دسترسی خرچنگ هارو به طعمه نمیده . . .

ارادتمدن شما ابی فیشر

Vedder river steelhead fishing in april

Vedder river steelhead fishing in april So so lucky only 5 minutes from home I could still head out the river. I’m so thankful and grateful ...