Search This Blog

Sunday, December 29, 2013

Thursday, December 26, 2013

استفاده از لاک برق ناخون در پشه

استفاده از لاک برق ناخون در پشه



دخترها به ناخوناشون میزنن ما ماهیگیرا به پشه هامون می زنیم خوب روش جالبی هست به نظر من برای استحکام پشه  . . . .
مثلا اول من به بدن لخت قلاب کمی از مواد این لاک رو می مالم و بعد تنه رو نخ پیچ می کنم تا هم نخ درست رو قلاب فیکس بشه و هم نخ تابیده شده و متریال ها روی پایه قلاب نچرخند و لیز نخورند . . .
بعد از این کار هر رشته متریالی که رو قلاب میزارم کمی محل اتصال اون متریال به قلاب رو به محلول بی رنگ لاک می مالم که زمانی که با نخ می پیچم محکم تر سر جاش وایسه و در آخر هم که همه مواد سرجاش قرار گرفتن دباره با لاک کمی به اون می مالم لاکو  در انهتا با اتصال چشم و پیچیدن نخ دباره لاک ناخونو میمالم که نخ باز نشه و اصلا گره ای در انتها به نخ نمی زنم همین لاک ناخون کافیه هم گره رو و مواد رو مستحکم تر می کنه هم سره پشه رو و محل گره رو کمی براغ تر می کنه . . .
ارادتمند شما ابی فیشر

کاتالوگ رنگ مو و بافت پشه

کاتالوگ رنگ مو و بافت پشه


در بافت پشه ebi fly pattern 2  یکی از اصلی ترین مواد در بافت این پشه از موهای مصنوعی که از کاتالوک این مدل موها که رنگ بندی زیادی داره استفاده شده به دلیل این که این کاتالوک ها اکثر رنگ های متنوعی و جود دارند که به دلیل پلاستیکی بودن این موها درخشندگی خواص و جذابی دارند که جایگزین مناسبی برای خیلی از مواد طبیعی در بافت پشه ها می باشد . . .
این ایده برای این در مدل بافت پشه های من به کار رفت که دوست عزیزم که ساکن ترکیه هست آرایشگاه بزرگی داره که اون کاتالوگ رنگ مو رو ایشان به من هدیه دادند برای بافت پشه ها . . .
و در آخر هم میگم که استفاده از مواد مصنوعی در بافت پشه ها هم از نظر احترام به طبیعت عالیه هم همیشه مواد طبیعی در دسترس نمی باشند و یا هزینه تهیه این مواد ها بسیار بالا می باشد . ..
ارادتمند شما ابی فیشر

نوار لیبل سیگار و بافت استیمر

نوار لیبل سیگار و بافت استیمر


مقاله رو تا آخر بخون نترس رفیق ناباب نیستم این فقط یه مقاله ماهیگیری و حمایت ازطبیعت و محیط زیسته . . .
در بافت مدل جدید پشه هام به نام ebi fly pattern 2  دست به ابتکاری زدم که دو شعار بزرگ داره یکی اینکه ما حق ندایم تو طبیعت زباله های سیگار خودمونو تو طبیعت رها کنیم یا در آب بریزیم و دیگری شعار اینه که ما حق نداریم برای بافت یک پشه از مواد طبیعی واجسام حیوانات استفاده کنیم با اینکه خیلی از متریال ها از بدن حیوانات پرورشی یا در طبیعت جمع آوری می شود و صدمه ای رو به حیوانات وارد نمی کند ولی باز این حرکت می خوام بگم که ما حق نابودی حیوانات رو برای بافت طعمه های پشه رو نداریم . . .
خوب در بافت بدنه پشه استیمر  ebi fly pattern 2 من از نوار لیبل سیگار استفاده کردم که این ابتکار بعد از مشاهده فیلتر سیگاری که از دهان ماهی قزل الای که صید کردم بیرون آمد به ذهنم رسید به دو دلیل یکی به خاطر رسوندن هدفم که شعار های بالا بود و دیگری همیشه دنبال مواد مصنوعی پلاستیکی با فلش بک نور بالا می گشتم که اون لحظه لیبل سیگار به ذهنم رسید و این کارو انجام دادم . . .
در مارک های مختلف سیگار ها این نوار لیبل رنگ های مختلفی داره و من از یک نوع سیگار به نام ویکتوری استفاده کردم که نوار لیبلش یک طرف کاملا نقره ای جذاب ودرخشنده هفت رنگ میباشد وطرف دیگر لیبل طلایی رنگ و براق که درخشندگی خواصی به پشه استیمر میده . . .
کارایی نوار لیبل در پشه درخشندگی و انعکاس نور می باشد که مهم ترین عامل تحریک ماهی مهاجم قزل الا و وادار کردن اون به حمله به پشه میباشد . . .
نیازی نیست تعداد زیادی از این نوار ها در یک پشه استفاده شود دو برش کوتاه هم کافیه
ارادتمند شما ابی فیشر


Wednesday, December 25, 2013

تاکتیک های ماهیگیری با استیمر ebi fly pattern 2

تاکتیک های ماهیگیری با استیمر ebi fly pattern 2


سلام دوستان عزیز همان گونه که در جریانید در فلای دارم از پشه های استفاده می کنم که اکثرا قبلا در مدل های پشه ها تعریف نشده و برای اولین باره که دارم ازاین مدل ها در ماهیگیری استفاده می کنم و برای همین قبلا اصلا تعریفی درباره نحوه استفاده اون در ماهیگیری نشده و در این مقاله سعی دارم نحوه کاربرد و تاکتیک های این پشه صحبت کنیم . . . .
پشه ebi fly pattern 2 در حین و شکل سادگیش دنیایی پیچیده ای داره که خودم هم با هر بارماهیگیری به نکات بیشتری درباره این پشه پی میبرم . . .
این پشه در دو حالت رو آبی و زیر آبی میشه در ماهیگیری استفاده کرد و یا هم در عمق کم و هم عمق زیاد و یا در اب شفاف هم نیمه شفاق یا هم در هوای روشن هم هوای تاریک . . . .
به نظر من این عوامل و این فاکتور ها این پشه رو از دیگر پشه های استیمر متمایز می کنه . . .
به دلیل چشم های این پشه ازمواد پلاستیکی کاملا شناور می باشد پس یه پشه رو آبی محصوب میشود و به راحتی می تواند با جریان آب حرکت کند و همین یکی از تاکتیک های ماهیگیری با این پشه می باشد درسته اکثر استیمر هارو در تاکتیک های زیر آبی استفاده می کنند ولی این استیمر قابلیت ماهیگیری رو آبی رو هم داره.
با استفاده از سرب های زیتونی به راحتی میشه این پشه رو در عمق های بیشتر استفاده کرد و اساس ماهیگیری در این روش به این صورت می باشد که پشه رو به انتهای مکان مورد نظر پرتاب می کنیم و آروم آروم اونو به سمن بالا دست رودخونه هدایت می کنیم یه چیزی تو مایعه های لانسه کشی . . .
این پشه در آب های شفاف مثل یک طعمه چرب و خیلی تحریک کننده عمل می کنه و جلب توجه بالای در گول زدن ماهی هادارو  در آب های نیمه شفاف و کرد با فلشبک های نورانی و رنگی و چشم های فسفری و بزرگ باعث جلب توجه ماهی میشود . . .
این پشه به راحتی میشه در هر زمانی از روز ماهیگیری کرد حتی زمان های تاریکی شب به دلیل چشم های فسفری  کاملا شب تاب که منجرب درخشش چشم و نوار های پشتی پشه میشه و این یکی ازبزرگ ترین مشخصه های این استیمر می باشد . . .
این پشه حرف نداره چون منو اون جای تست کردم که هم آب دقیقا 60% کدر بود و تجمع ماهی ها خیلی کم بودند و شرایط رودخونه اصلا برای هر تاکتیکی مناسب نبود برای همینه می گم این پشه حرف نداره و عاشقشم.
ارادتمند شما ابی فیشر 

ebi fly pattern 2

ebi fly pattern 2


در شروع مقاله از دوستان عزیزم تشکر می کنم به خاطر هدایایی ارزشمندی که به من دادن برای ماهیگیری کردنم . . . 


از امین مقیمی عزیز از تهران  تشکر می کنم به خاطر موتور فلای و از احسان جان عزیز از لکزامبورگ تشکر می کنم به خاطر چوب فلای و از امین مهرگانی عزیز تشکر می کنم به خاطر جلیقه فلای و از علی مافی عزیز تشکر می کنم به خاطر چاک فلای و از مجیر عزیز از شیراز تشکر میکنم به خاطر پایه پشه بافی و از حسین گودرزی عزیز هم تشکر می کنم به خاطر متریال های فلای و عینک پلاریزه . . . 


از دارای عزیزبه خاطر اطلاعات فلای و از حسن دلغروش از کنادا به خاطر حمایت های معنوی در زمینه ماهیگیری واز مهندس رفیعی به خاطر وارد کردن من به زمینه ماهیگیری ورزشی و از هزاران ماهیگیری که همیشه در تمامی زمینه های ماهیگیری با من بودند که اگه بخوام تک تک اسمشونو به برم هزاران صحفه باید تایپ کنم . . . . 


مقاله امروز درباره پشه ebi fly pattern 2 هست که چرا به این شکل بافته شده و موادش چیه  و کاربرداش چیه و دیگر اسراری که این پشه رو از  دیگر پشه ها متمایز می کنه . . . 


در اول باید بگم که من مخالف بافت پشه از متریال یا همون مواد بافت طبیعی هستم چون ما حق نداریم موجودات رو نابود کنیم تا بتونیم پشه های فلای به بافیم این یه نظر شخصیه . . . برای همین مواد پشه بافی من همشون مصنوعی هستن اونم چه موادی . . . .


پشه ebi fly pattern 2 که کاملا اگو بافتش با مدل قبلیش یکیه فقط با این تفاوت که پشه قبلی سنگین بود و برای عمق های زیاد طراحی شد بود به دلیل استفاده ازسیم تلفن یا همون سیم مسی در بدنه پشه ولی در این مدل جدید از اون سیم ها استفاده نشده و بجای چشم فلزی از چشم های پلاستیکی کاملا شناوری استفاده شده برای ماهیگیری در رودخونه های کم عمق . . . 


چشم ها از مواد فلورسنتی ساخته شده و قابلیت ذخیره موقت نور رو در خودش داره و این امکانو به این پشه میده که ماهیگیر بتونه این مدل پشه رو در تاریکی هوا و حتی در اب های نیمه شفاف و کردر استفاده کنه که این اصلی ترین و برترین فاکتور این پشه هست . . . 


در بدنه پشه بر خلاف پشه قبلی به جای برش های پوس چیپس از نوار پلاستیکی رنگی دور پاکت سیگار استفاده شده برای دو دلیل یکی درخشندگی بیشتر و دیگری یه نوع شعار زیست محیطی که ما حق نداریم فیلتر سیگار یا پاکت اونو تو طبیعت جا بزاریم . .  


این مدل پشه برای روخونه های طراحی شده که ماهیگیر به قسمت های که احتمال زیاد ماهی در اونجا وجود داره ولی دسترسی به اون قسمت رودخونه مشکل می باشد طراحی شده زیرا اون چشم های بزرگ حکم شناور  رو هم داره و با جریان آب و نخ دادن می تونه به متراژ طول نخ فلای از ماهیگیر دور بشه . . . 


و یکی دیگر از فاکتور های این پشه سر خیلی بزرگ این پشه هست که منجرب جلوگیری از بلع تا انتهای دهان ماهی میشود و باعث میشه ماهی کمتر صدمه به بینه . . .
یکی از عجایب این پشه درخشندگی این پشه در آب تیره و تاریک هستد به دلیل چشم های کاملا فسفری که این نور تولیدی چشم ها حتی روی نوار های فلشبک روی پشه و حتی نوار براق اطراف پشه می شود که هر ماهی رو وسوسه به حمله به پشه می کند تاثیر میزاره و اون نور هم اون قسمت ها انعکاس پیدا می کنه . . . 


شاید در مدل اول این پشه به دلیل ناشی بازی خودم سر پشه خیلی بزرگ می شد به دلیل استفاده از نخ های معمولی با قطر زیاد ولی الان دیگه این سر بزرگ پشه بر اساس ناشی بازی خودم نیست بلکه تبدیل شده به یکی از نماد های پشه ebi fly pattern 2 که شاید 50% پشه سرش باشه که ماهی های مهاجم مثل قزل آلا به چشم های طعمه خود خیلی دقت می کنن وشکار طعمه با چشم های بزرگ رو واقعا دوست دارن و خیلی تحریکشون میکنه . . . 


اصلا تو بافت پشه ها هم جادو گری نمی کنم اول قلاب لخت رو کمی با نخ معمولی یا همون نخ که ازسوراخ سوزن خیاطی رد می کن استفاده می کنم و بدن لخت قلاب رو کمی می پیچ تا مواد از روش سر نخوره  و در تمامی مراحل سعی می کنم لاک ناخون بی رنگ بزنم که حکم چسب رو داره و زمانی که نخ رو روی بدن لخت قلاب پیچیدم مواد مثل مو رنگی رو رو قلاب میزارم و کمی نخ بعد می پیچم دورش و بعد کمی لاک و بعد فلش بک ها یا همون نوار های رنگی و بعد دباره نخ می پیچم و لاک ناخون و بعد چشم ها که سوراخ دارن با نخ به هم متصل می کنم و گره می زنم و بعد به سر قلاب وصل می کنم و بعد با نخ کاملا روقلاب فیکس می کنمو در اخر هم از هیچ گره ای استفاده نمی کنم مستقیم با لاک ناخون روشو می مالم تا هم نخ فیکس بشه هم کمی براق . . . 



در باره موهای مصنوعی هم بگم که یه کاتالوگ مو مصنوعی از رفیقم گرفتم از اون مو ها در پشه ها استفاده می کنم . . .. 


این پشه هم تو ایران جوابشو پس داده هم تو ترکیه !!! این به این معناست این پشه ها در مکان های جواب داده که تعداد ماهی های قزل الای کمی داشته و تونسته جوابشو به خوبی پس بده و حتما کانادا یه حال حسابی به سالموناش با این مدل پشه باید بدم  . . . .  









ارادتمند شما ابی فیشر

2013.12.25 سفرنامه تصویری ماهیگیری روز میلاد مسیح

2013.12.25 سفرنامه تصویری ماهیگیری روز میلاد مسیح 


میلاد مسیح مبارک باد


امروز تاریخ 2013.12.25 روز میلاد مسیح بهترین کادوی زندگیمو تو ماهیگیری گرفتم خدایا ممنونم از اینکه هوای منو داری . . . .
دیشب مشغول بافت طعمه پشه برای ماهیگیری شدم درسته با اینکه پناهنده هستم ولی هیچ وقت نزاشتم که این دوران سرد وغربت رو روند ماهیگیریم تاثیری بگزاره و دومین مدل طعمه خودم با الگو خودمو به نام ebi fly pattern 2 رو بافتم و امروز برای تست اون طعمه به ماهیگیری رفتم و 4 تا ماهی قزل الای رنگین کمان گرفتم که اکثر ماهی هارو رها کردم من تنهای ماهیگیری رفتم ولی تو جعبه طعمه هام تمامی فرزندانم که دیشب  با دستان خودم خلق کرده بودم با هام بودند و احساس تنهای نمی کردم واقعا اگه ماهیگیری نبود الان نمی دونم سرنوشتم چی می شد از خدا تشکر می کنم به خاطر اینکه دلی رو بهم داد که بتونم تمام وقتمو زندگیمو تو طبیعت سپری کنم . . .
میلاد مسیح مبارک باد

Tuesday, December 24, 2013

ebi fly pattern 2


ebi fly pattern 2
به بین همون اولش میگم اصلا نمی خوام با مقاله های فلای لغات سلمبه قلمبه به کار به برم یا همش لغات انگلیسی به کار به برم ساده می نویسم. . .
بعد از طراحی پشه استیمر ebi fly pattern  وتست اون تو خلیج فارس و صید ماهی آب شور و بعد از اون هم تستش تو بیش از 4 رو خونه استان فارس و کهکیلویه و بیر احمد وصید ماهی های قزل الا با موفقیت این اجازه رو به خودم دادم با کمک دوست عزیزم دارا و راهنمای های امین مقیمی عزیز اسمی برای اون پشه به نام خودم البته پیش خودم ثبت کنم که مواد بافتش خیلی ساده و جایگزین بود و الان با همون امکانات ابتدای اونم تو دوران پناهندگی دست به بافت سری دوم این پشه ها شدم به نام ebi fly pattern 2 با خصوصیات منحصر به فرد خودش که به گوشه ای از اون خصوصیات می پردازیم . . .
امکان ماهیگیری در تاریکی مطلق هوا . . . .
این مدل هم تمام طراحیش از خودمه البته قبلا یه مشورت های و یه صحبت های با دارای عزیز در این مورد شده بود که راهنمای های دوست عزیزم هم بی تاثیر نبوده.
یه توضیحی درباره استیمر ها برای دوستانی که اطلاع ندارن بدم که استیمربه اون دسته از پشه های مصنوعی گفته میشود که الگوی خواصی در طبیعت برای بافت اونا وجود ندارد و صرفا بر اساس تحریک ماهی و الگو های خیالی بافته می شود . . .
در الگو های بافت پشه های استیمر زیادی وجود دارند با اسم های مختلف و هر ماهیگیری مثل من می تونه پشه منحصر خودشوداشته باشه از اول بدر تولد فلای که پشه ها و مدل ها و جود نداشتن و بر اساس اسامی بافنده ها و حشرات نام گزاری شدند.

ویدیو رو حتما به بینید
خاطرات فلای ایرانه

تهیه کنند : ابی فیشر

ماهی استیل هد

  ماهی استیل هد وقتی در استان برتیش کلمبیا کانادا ماهیگیری می کنی همه    به دنبال رویای صید ماهی استیل هد هستند  این ماهی از اقیانوس آرام وا...