Search This Blog

Tuesday, March 18, 2014


2014.3.18








یکی از نادر ترین عکس های که می تونستم بگیرمو گرفتم !!!!!!





همه اتفاقات حدود 2 ثانیه افتاد
یکی از نادر ترین عکس های که می تونستم بگیرمو گرفتم !!!!!!
لحظه حمله ماهی قزل الای وحشی به لانسه اونم تو جریان تند آب تو دل طبیعت !!!!!
برای اینکه بتونم این عکس هارو بگیرم 5 ساعت به لانسه در حال حرکت ماهیگیر دوستم بود من با دوربین خیره به لانسه تو آب شده بودم  . . . .
اطلاع تخصصی از عکاسی ندارم فقط دوربین حرفه ای بود و رو حالت عکاسی سریع همون اسپورت قرار دادم مدل دور بین هم  canon مدل دی 600 با لنز نمی دونم چیچی بود :-)
ولی روانی کننده هست من در عکس ها از قزل الای با دهان باز که به سمت لانسه میومد عکس گرفتم خودم هم باورم نمیشه دارم دیونه میشم !!!!! 
فقط از خلاقیت و صبر استفاده کردم 
حالا جالب اینه که ماهی بعد از دوثانیه به لانسه ضد فرار کرد :-) فقط عکساش موند و حصرت و اه رفیقم کسیم :-) ولی عکس یادگاریش همیشه موندگار شد

Saturday, March 1, 2014

فلای فیشینگ دیگه چه صیغه ای هست ؟

فلای فیشینگ دیگه چه صیغه ای هست ؟


هرکی این مقاله کوتاه رو بخونه قول می دم به سیستم ماهیگیری فلای علاقمند بشه و حتما تو این مسیر قرار میگیره  . . .
ما ایرانی ها یاد گرفتیم یه چیز جدیدی که یاد میگیریم در ذهن دیگران جوری نشون بدیم که فقط من تنها فردی هست که روی کره زمین اون تاکتیک رو می دونم و یادگیری برای دیگران کاره خیلی سختیه و از این حرفا . . .
سیستم فلای اصلا مشکل نیست فقط دنیای بزرگی برای خودش داره تازه قدمتشم یه چیزی  حدود تخته جمشید خودمونه  . . .
فقط باید بگم برای این که بخوای فلای کار حرفه ای و همه کاره ای بشی اصلا نیازی نیست از یه ماهیگیر فلای کار دیگه الگو به گیری ، فراموش نکن در سیستم فلای الگو تو فقط فقط طبیعته و فقط لازمه وقتی وارد طبیعت میشی به اطرافت بیشتر دقت کنی مثلا چه حشراتی زندگی می کنند و اصلا چه جوری تو آب میوفتند و با جریان آب چه جوری حرکت می کنند و در کدام قسمت آب بیشتر حرکت می کنند و از این حرف ها و ماهی چه جوری اون حشراتو میگیره . . .
اصلا کار پیچیده ای نیست چون میلیون ها ساله این اتفاقات داره می افته تو طبیعتو  تو باید از طبیعت الگو به گیری . . . .
کمی خلاقیت و کمی علاقه می تونه شمارو موفق کنه . . 
یه بار یادمه می خواستم یه کپورو با فلای بگیرم نمی شد یه تیکه نون رو آب انداختم و حدس زدم حتما میاد رو آب اون نونو می خوره و برای همین از فاصله دور پشه رو با یه پرواز خیلی نرم رو نون انداختم و وقتی ماهی کپور اومد رو سطح آب نون رو بلعید پشه من هم همراه نون توسط ماهی بلعیده شد . . . .
همین الگو گرفتن از طبیعت باعث شد که من تو تک تک روخونه های محل زندیگم  و دریا ها و دریاچه ها با این سیستم موفق باشم و اصلا کار عجیبی نمی دونم در فلای باید فقط دلو زد به طبیعت و چیزهای رو که پیرامونت اتفاق میوفته رو با دقت به بینی و انجام  بدی فقط همین . . .
تو فلای ، فلای کارا چیکار می کند به نظرتون ؟
میان تو ماهیگیریشون پرواز یه حشره رو از زمان پرواز تا افتادن روی آب و حرکت های اونو شبیه سازی می کنند و فکر نکنم انجام دادن این کار نیازی به جادو جنبل باشه فقط تجربه و تکرار و اطلاعات که از طبیعت به دست میارید این امکان رو برای شما مهیا می کنه که این تاکتیک هارو انجام بدید . . .
والله اگه ساده می گم ناشی نیستم یا نه اینکه بلد نیستم فقط دارم جوری فلای رو توصیف می کنم که اون شکل سختی که از فلای ملکه زهنتون کردیدو تغیرش بدم به یه مسئله بسیاز ساده و زیبا . . .
تو فلای نخ بسیار سنگینی و ذخیمی داره باورتون نمیشه مثل شلاق اسب می مونه راحت می تونی با چند بار عقب و جلو کردن اون تو هوا و آزاد کردن نخ از روی موتور سادش چندین متر نخ رو تو هوا به پرواز دربیاری که اصلا برای شروع نیازی نیست رکورد های پرواز فلای رو جا به جا کنی و بیشترین پرتاب رو داشته باشی شاید مکان های رو بری ماهیگیری بری که اصلا نیازی به پرواز نخ نباشه برای شروع خیلی ساده و ابتدای کار کن و به نظر من پرواز دادن 3 متر نخ فلای و یک متر ریسه کار سختی نیست و یه بچه 5 ساله هم می تونه انجام بده حالا وقتی راه افتادی می تونی اصولی تر ادامه بدی و با دوتا سرچ تو یوتیوب و سایت های آموزشی پرواز تخصصی رو یاد بگیری . . .
تجهیزاتشم کمو بیشی همه جا گیر میاد  . . . .
وای دیگه بافت پشه رو نگو که خیلی ساده هست دوتا الیاف رنگی به هم وصل می کنی و با نخ دور یه قلاب می پیچی میشه پشه  البته برای شروع این کار خیلی راحته و لذت بخش حالا تو بعد ها که می خواستی تخصصی تر ادامه بدی با یه سرچ تو گوگل 10 هزار مدل آموزشربافت پشه و جود داره اصلا هیچ اسراری وجود نداره راحت یاد بگیر. . . .
والله اگه فکر می کنی صید قزل الا با پشه کار سختیه اینو باید بگم اگه یه تیکه پارچه کوچیک توش یه سنگ ریز بزار و به بندی به سر لیدر پشت و اون تو آب به حرکت دربیاری مطمعن باش ماهی قزل الا اونو به بینه بهش حمله می کنه ، اینو گفتم که فکر نکنید ماهی قزل الا میاد میشینه برای خودش فرمول ریاضی حل می کنه تا به پشه حمله کنه ، از ماهی قزل الا ساده تر و خنگ تر من هنوز ماهی ندیدم خیلی وقتا میاد تو فلای به سرب که 20 سانت بالاتر از پشه فیکس کردم حمله می کنه همون لحظه با خودم می گم ای وای خدای من این ماهیه چقدر خنگه  . . . .
قصد بی احترامی به ماهی هارو ندارم فقط سادگی کارو با این کلمات می خوام نشون بدم
ارادتمند شما ابی فیشر

Vedder river steelhead fishing in april

Vedder river steelhead fishing in april So so lucky only 5 minutes from home I could still head out the river. I’m so thankful and grateful ...