Search This Blog

Saturday, April 26, 2014

این چند خط مقاله ماهیگیری فلای حاصل سه سال تحقیق من می باشد










این چند خط مقاله ماهیگیری فلای حاصل سه سال تحقیق من می باشد
شاید چند خط مقاله بیشتر نباشه ولی تلاش چند سال تحقیق و تجربه شخصی و تست به وجود اومده تو این مقاله پشه ای رو معرفی می کنم که از دریای آب شورخلیج فارس بگیر تا رودخونه های آب شیرین استان فارس و استان کهکیلویه بیراحمد و روخونه های خروشان و جویبار های کشور ترکیه اونم استان به استان تست و بار ها جواب شگفت انگیری به دست اومده . . .
شاید اگه متوجه بشید که پشه بافته شده از سیم تلفنو پوست چیپس و موی سر طبیعی و لیبل سیگار و مواد بازیافتی و کاتالوگ مدل مو و نخ خیاطی و تصبیح و دونه های مهره بافی و گردنبند بافته شده برای شما جالب باشه که چرا این مدل پشه تبدیل شده به یک استیمر تحریک کنند فوق الاده همه کاره . . .
کارای های این پشه
استفاده در سیستم رو آب
استفاده ازسیستم زیر آبی
شاید با خودتون بگید که چه گونه امکان داره یه پشه هم بتونه نقش خودشو در ماهیگیری هم به صورت رو آبی ایفا کنه هم زیر ابی ؟
یکی از بزرگ ترین ایده ها که این پشه رو استثنایی می کنه چشم های بسیار بزرگه که شاید نصف پشه رو تشکیل میده که هم منجرب این میشه که ماهی که به اون حمله می کنه کمتر صدمه به بینه و کاملا ورزشی حساب میاد چون این سر و چشم های بزرگ مانع از بلع کامل پشه توسط ماهی میشه و ماهی کمتر صدمه می بینه نه تنها این فاکتر بلکه این چشم های درشت حکم شناور رو هم داره هم رو سطح آب حرکت می کنه هم باعث تحریک ماهی مهاجم حمله به این پشه میشه و تا حالا متوجه شدید که چکونه این پشه استیمر نقش خود را در سیستم های رو آبی انجام میده و حالا اگه در ماهیگیری ازسرب های کوچک قابل متصل در ریسه استفاده بشه منجرب حرکت این پشه در عمق میشه و در کل اصلا نیازی با استفاده ازسرب نیست چون زمانی که پشه رو در جریان آب حرکت می دیم خود کار به زیر آب میره و با گرفتن سر چوب به سمت پایین خودش اتوماتیک زیر آب حرکت میکنه و در این قسمت متوجه شدیم که چه گونه پشه نقش خودشو زیر آب ایفا می کنه . . .
حالا گذشته از این موارد شگفت انگیز مواد بافت این پشه هست که اونو شگف انگیز تر میکنه موادی که برای تهیه اون نیازی نیست هزینه پرداخت کنید همگی از سطل های زباله و روی زمین جمع آوری شده مثل لیبل سیگار و م مصنوعی و برشپوس چیپس و سیم تلفنو نخ خیاطی که خودش بیانگر احترام به طبیعته و آلوده نکردن و بازیافت مواد هست و استفاده نکردن از بدن دیگر موجودات در بافت پشه ها . . .
نکته جالب دیگه اینه که این پشه در مدل های مختلف بافته شده مثلا
پشه مخصوص آب تیره
پشه مخصوص هوای تاریک
پشه مخصوص آب های عمیق
در مورد اول پشه مخصوص آبهای تیره استفاده از چشم های درشت رنگ روشن مثلا طلایی رنگ و استفاده از نوار های رنگی خیلی روشن و جذاب
پشه مخصوص هوای تاریک باید بگم که در این مدل از چشم های شب تاب شب رنگ استفاده شده که قابلیت این فسفر ها ذخیره نور در چشم و انعکاس نور در تاریکیه نه تنها انعکاس نور در پشه باعث معلوم شدند و جذب بیشتر ماهی میشه بلکه این نور رو در الیاف فلشبگ خود انعکاس میده و باعث نورانی شدن کل پشه و باله ها میشه!!!!
پشه مخصوص آب های عمیق با خاطر استفاده از چشم های بزرگ فلزی و استفاده ازسیم تلفن در بدنه که منجرب فرو رفتن سریع پشه در عمق میشه . . .
دوستان عزیز این پشه تو جزیره قشم ازساحل دریا تست شد و نتیجه اون صید یه ماهی هامور مهاجم شد و این پشه در استان فارس در رودخونه های حوالی شیرازتست شد و منجرب صید قزل آلای های فراوان شد و در استان کهکیلویه بر احمد هم نتیجه یکسان داشت و در کشور ترکیه هم دقیقا همون نتیجه هارو در بر داشت نه تنها در یک رودخانه بلکه در استان های مختلف و رودخونه های مختلف بار ها این مدل پشه نتیجه شگفت انگیزی از خود به جا گذاشته . . .
این تحقیقات و امقله رو هیج جای دیگه ای نمی تونید بخوند و یا ترجمه کنید چون کلمه به کلمشو خودم ماها تلاش به دست آوردن تجربش کردم و میشه گفت سه سال تمام وقتمو روی طراحی و تست گذاشتم شاید مقاله سریع نوشته شد ولی برای اضافه کردن یک رنگ یا یک مدل چشم تا سالها وقت برده
اسم پشه ابی فلی پترن می باشد

Thursday, April 24, 2014

صحنه فیلم برداری کلیپ مثلا آموزشی ماهیگیری :-)

صحنه فیلم برداری کلیپ مثلا آموزشی ماهیگیری :-)
تجربه خوبی بود تو فیلم خیلی ایراد ها هست خودم می دونم ولی کار بزرگی گردیم همین که 400 کیلومتر رفتیم برای فیلم برداری یه استان دیگه همین که دو هفته مشغول ویرایش فیلم بودم خودش خیلی کاره بزرگیه و فیلم رو فرستادیم شبکه برای پخش . . . .
راستی فیلم به زبان ترکی استامبولیه و تو فیلم بارها لحظه حمله ماهی قزل الا به لانسه و و فلای فیلم برداری شده.
راستی خبر دیگه اینه که داریم رو یه مجله ماهیگیری ورزشی با یه نشریه تو استامبول صحبت می کنمی اگه خدا بخوادداره یابان اسپانسرمون میشه :-)






Vedder river steelhead fishing in april

Vedder river steelhead fishing in april So so lucky only 5 minutes from home I could still head out the river. I’m so thankful and grateful ...