Search This Blog

Friday, July 25, 2014

اولین صید ماهی دریاچه پشت خونمون

اولین صید ماهی دریاچه پشت خونمون 



اولین صید ماهی دریاچه پشت خونمون 
نژاد ماهی : bass
مکان : کانادا / ونکوور / برناوی / دریاچه deer
طعمه ماهیگیری : soft worm Bait
ماهیگیر : ebi fisher
عکس از خودم
 — feeling lov

Thursday, July 24, 2014

رودخونه فریزر میرات سرزمین کانادا

رودخونه فریزر
میرات سرزمین کانادا




تشکر از دوست عزیزم آقای داداشزاده به خاطر معرفی این روخونه زیبا و ماهیگیری که با هم در این رودخونه داشتیم

عکس از خودم
رود فریزر بلندترین رود استان محل زندگی من یعنی بریتیش کلمبیای کانادا هست که از گردنه فریزر در نزدیک کوه رابسون در رشته کوههای راکی که عاشقشم سرچشمه می گیرد و با گذر مسیر ۲۲۱۳ کیلومتری که میشه تقریبا (۱۳۷۵ مایل) در شهر ونکوور به تنگه جورجیا و اقیانوس آرام می ریزد و آرام می گیره . نام این رود از نام سایمون فریزر رهبر گروه اعزامی شرکت نورث وست از محل کنونی شهر پرنس جورج به دهانه این رود گرفت شده است ، وای خدای من چه حس خوبی به این مقاله دارم اسم ها خیلی باحاله مثل راکی ، سایمون ، پرنس جورج و غیر . . .


اینقدر این رودوخنه فریزر پر آبه که توش جزیره زیاد داره فکر کنم برگترین جزیره ای که تو این رودخونه وجود داره اسمش ریچموند هست ، این رودخانه برای اولین بار توسط کاوشگری به نام الکساندر مکنزی و به طور کامل جناب آقای سایمون فریزر شناسایی و ثبت شد و درسال 2014 توسط ابی فیشر شناسای و به زبان فارسی به طور کامل تجزیه و تحلیل و مقاله نویسی شد ، حال کردیدا چه جوری خودمو دارم تو تاریخ جا میدم  . . .


اوه  خدای من این روخونه ماهی white sturgeon داره که همون ماهی خاویار سفید خودمون میشه ، که معمولا میانگین وزنش بین 14 تا 45 کیلو میرسه ولی رکورد صید این ماهی تو این وروخنه 500 کیلو بوده ، وزن این ماهی به پوند (1،100 پوند) بوده و اندازه طول ماهی 3.76 متر معادل (12 فوت 4 در) صید شده در ژوئیه 2012


همه اعتقاد دارن که این صید بزرگترین ماهی صید شده در آب هالی شیرین شمال امریکا می باشد که با چوب و چرخ ماهیگیری صید شده
حالا جدا ازماهی خاویار انواع ماهی های مهاجر سالیانه برای تخم ریزی وارد این وردخونه و دیگر سرچشمه ها میشن . . .

ارادتمند شما

نویسنده ابی فیشر

کلبه شکارو ماهیگیری / کانادا bc

کلبه شکارو ماهیگیری / کانادا bc


Tuesday, July 22, 2014

قسمت 7 سفرنامه ماهیگیری در سرزمین آمریکای شمالی

قسمت 7 سفرنامه ماهیگیری در سرزمین آمریکای شمالی



سلام دوستان عزیزم در این قسمت سفرنامه به بخش فیلم مستند کوتاه ماهیگیری که در این سفرنامه ماهیگیری داشتیم می پردازیم . . . .
در این فیلم شما مشاهده می کنید طبیعت بکر و مجودات وحشی که امکان داره در طول مسیر ماهیگیری آنهارو به بینید مانند انواع گوزن و آهو وقوچ و میش و انواع پرنداگان و اسب های وحشی و غیره . . .
لینک فیلم سفرنامه ماهیگیری



ارادتمند شما ابی فیشر
کانادا / ونکوور

قسمت 6 سفرنامه ماهیگیری در سرزمین آمریکای شمالی

قسمت 6 سفرنامه ماهیگیری در سرزمین آمریکای شمالی


  





جای همه دوستان عزیز ماهیگیر بخیر بود واقعا اسم بردن و یاد کردن دوستان عزیز برام خیلی سخته اگه بخوام اسم تمام دوستان ماهیگیرمو بیارم باید اسم نصف ماهیگیرای روی کره زمینو بنویسم . . . .


فقط از آقای دلفروش عزیز تشکر می کنم به خاطر اینکه تمام لحظه به لحظه زندگی مارو تو ترکیه دنبال می کردند و با ایمیل ها و تماس های که با هم داشتیم امید زندگی رو تو ذهن ما پر رنگ تر می کردند تا اینکه به وسیله ایشون موفق شدم اولین برنامه ماهیگیری رو تو قلب طبیعت دنیا داشته باشم . . .


آقا تو این مسیر طولانی که ما به گردش و ماهیگیری پرداختیم بیش از صدها رودخونه و دریاچه و دریارو پشت سر گذاشتیم و تو خیلی هاش ماهیگیری کردیم و خیلی هاشو فقط در حد آشنایی کنارش وایسادیم و اصلاعات خوبی به دست اوردیم شاید انتظار صید سالمون رو داشته باشید ولی باید بگم هنوز باید کمی صبر کرد برای اون ماهی ها هنوز تو راه هستند و به رودخونه ها نرسیدند یه چنتا نژاد داره کم کم میاد . . .


ما موفق به صید استیل هد های شدیم که تو روخونه منتظر بزرگ شدند و برگشت به اقیانوس رو داشتند و تو چنتا دریاچه موفق به صید قزل آلای رنگین کمان شدیم . .  .


همون جوری که گفتم به دلیل اینکه مجوز ماهیگیری نداشتم خیلی کم ماهیگیری کردم اصلا تو خیلی از رودخونه ها ماهیگیری نکردم مثلا تور روخونه فریزر اصلا دست به چوب نشدم و اون رودخونه و دریاچه های که کمتر خطر گیر افتادن بود یه گهگداری دست به چوب اسپنینگ میشدم بازم خوبه بعد از سال ها استفاده نکردن از چوب اسپنینگ و طعمه لانسه تو دریاچه چنتا ماهی قزل آلا سایز کوچیک گرفتم و با استفاده از تاکتیک ماهیگیری مهندس داداشزاده یه چنتای ماهی قزل آلا باطعمه پاور بیت صید کردیم ولی دوست عزیزم مهندس داداش زاده هر یک دقیقه یه ماهی می گرفت ماشا الله ترکوند و اکثر ماهی های که میگرفتیم رها می کردیم چون همون جوری که می دونید قوانین ماهیگیری کانادا برای ماهیگیری بسیار سفت و سخته . . .


به اندازه کافی وقت نداشتم ست فلای رو سر هم کنم برای ماهیگیری برای همین باز منتظر هستم اولین فرصت بتونم فلای کار کنم یه دریاچه ای نزدیک خونمون پیدا کردم پر از ماهی باس همون ماهی رویایی که همیشه آرزوی صیدشو داشتم همون ماهی که هر وقت ماهیگیرا می خوان تو دست بگیرن از فک پاینیش میگیرن . . .



خوب به اندازه کافی از خاطرات و داستان ها و طبیعت نوشتیم کمی هم این سفر نامه رو آموزشی ادامه بدیم . . .



یه فرق بزرگ ماهیگیری که دیدم دوستان عزیزم با اون سیستم های که تو ایران شناخت داشتم استفاده از نخ های تخصصی تر تو ماهیگیریبود واقعا سایز نخ ها برای منی که قبلا فکر می کردم تخصصی دارم ماهیگیری می کنم خیلی عجیب غریب بود مثلا نخ و لیدر سایز6 یا 8 استفاده می شد و در مقابله اون نخی یا 30 یا25 که ما استفاده می کردیم خیلی نازک تر هست . . . .
تو رودخونه ازسیستم شناوری استفاده شد که همراه جریان اب حرکت می کرد و سیستم دوم روخونه ما سیستم کف خواب متحرک بود که همراه جریان آب حرکت می کرد و سیستم اخرمون لانسه کشی با انواع طعمه لانسه ها بود . . .



در دریاچه هم ازسیتم کف خواب با استفاده از پاور بیت استفاده می کردیم جوری که ریسه بین یک یا دومتر بود و قلاب در انتها بود توسط پاور بیت شناور از کف آب به صورت عمود قرار می گرفت و در دریاچه هم لانسه کشی انجام شد.

قسمت 5 سفرنامه ماهیگیری در سرزمین آمریکای شمالی

قسمت 5 سفرنامه ماهیگیری در سرزمین آمریکای شمالی




برنامه ریزی کردیم که تو مسیر رفت سفرمون من مجوز ماهیگیری تهیه کنم از فروشگاهای که این امکان وجود داره ولی متعصفانه شماره آیدی شهروندی من همرام نبود و موفق به تهیه مجوز ماهیگیر نشدیم و برای همین تا حدود زیادی از ماهیگیری محروم شدم ولی بازم دیدن ماهیگیری و حضور داشتن در مکان های ماهیگیری از لذتی بر خورداره که کمتر از صید خود ماهی نیست مخصوصا در رکاب طبیعت دوست بزرگی مثل جناب اقای داداش زاده عزیز باشی . . .


یه توضیحی در باره مجوز ماهیگیری بدم که یک مجوز ماهیگیری برای یکسال میباشد و این مجوز هزینش 36 دلار برای یک سال ماهیگیری در آب های شیرین صادر می شود و یک ماهیگیری با این مجوز اجازه ماهیگیری دارد که قوانین خواص خود پیروی می کند مثلا استفاده از قلاب های تک شاخه بدون خوار و صید ماهی محدود مثلا 4 عدد در روز . . .


تو بعضی از رودخونه ها مجوز ماهیگیری میدن ولی حتما باید ماهی رها بشه بعد از صید . . . .
خیلی خوشحالم کانادا هستم و اولین سیستم ماهیگیری این کشور فلای هست و گهداری می بینی ماهیگیرای هم اسپنینگ کار می کنن و طعمه مصنوعی ولی اصل و اصول و کلاس ماهیگیری اینجا یعنی فلای . . .


رفتم یه فروشگاه ماهیگیری تو کوهستان وقتی منو با لباس ماهیگیری و اون تاتو های ماهی و نماد فلای روی دستم با تعجب بهم نگاه می کرد و بهم گفت بچه کجای من هم گفتم ایران وبه دوستم گفت بابا این دیگه کیه چه ماهیگیر خفنیه . . .



با ورودم به این سرزمین انگار تازه متولد شدم اصلا گذشته رو به یاد نمیارم که چه اتفاقاتی افتاده فقط چشمامو می بندم طبیعت و زیبای محیط اطرافم تو ذهنم نقش میبنده ، باور کن انقدر خسته هستم که دارم از خستگی  بیهوش میشم ولی به خودم اجازه ندادم تا این مجموعه سفرنامه هارو نه نویسم بخوابم این غیرتیه که نصبت به مسئولیتی که بر گردن گرفتم دارم چون دوستان عزیزی مثل شما ها دارم و سعی می کنم جوری سفرنامه هارو بنویسم که در دیدن تصاویر و خاطرات و زیبای های که می بینم سهیم باشیم . . . .

Monday, July 21, 2014

قسمت 4 سفرنامه ماهیگیری در سرزمین آمریکای شمالی

قسمت 4 سفرنامه ماهیگیری در سرزمین آمریکای شمالی




 چقدر اسمش سخته حتی نمی تونم چند بار تکرارش کنم ولی فکر کنم اسمش پاوینوللا لیک بود تنها دریاچه آب شیرین جهان که توش مرجان وجود داره !!!!


دریاچه آبی رنگ و سبز فسفری قرار گرفته در جنگل بارانی و با جزیره های متعدد که وسط همه اون جزیره ها کلبه های زیبای قرار داشت . . .
چند نوع نژاد ماهی مثل قزل الای رنگین کمان و قزل الای سیلور و نمونه های دیگه که مثل رانی ماهی می موند این دریاچه و دیگر جازبه های این دریاچه مارهای دوزیستش که هم تو خشکی بودند هم تو آب و تغیر مکان می دادند و در یک ساعت همگی از آب درمیومدن و تویه ساعت به آب برمی گشتند اصلا هم از آدم نمی ترسیدند !!!


تومسیر رفت رسیدن به این دریاچه حدود 400 تا دریاچه شخصا با چشم دیدم با هزاران روخانه خروشان . . .
75% ازآب های شیرن دنیا تو کانادا وجود داره برای همینه تو این سرزمین آب های خونه ها همش رایگانه .



قسمت 3 سفرنامه ماهیگیری در سرزمین آمریکای شمالی

قسمت 3 سفرنامه ماهیگیری در سرزمین آمریکای شمالی


آرزوهام داره یکی به یکی براورده میشه حتی کلمه به کلمش حتی یه نقطه ریزش ، البته از خدا فقط چیز های رو درخواست کردم که منو به آرامش بیشتر میرسونه نه چیزی که باعث دردسر و مشکل باشه برای همین خدا هم تمام حرف های منو گوش می کنه . . .


با دوست عزیزم آقای داداش زاده  بعد از یک روز رانندگی به قلب طبیعت کنادا رفتیم فکرشو کنید تو همین شهر ونکوور به سادگی می تونی در روز حیوانات وحشی از قبیل سنجاب و راکن و راسو  و صد ها نمونه پرنده  جک جنور خارقلاده دیگه به بینی حتی خرس ها و گوزن ها هم گهگداری برای گردش به میون خونه ها میان حالا فکرشو کنید ما مسیر بسیار طولانی به قلب طبیعت بکر رفتیم در قلمرو حیوانات وحشی حالا اینو گفتم زمینه سازی بشه برای شنیدن ادامه حرف هام که هی نگید یارو بلوف میزنه . . .


تو مسیر بار ها گوزن رو کنار جاده مشاهده کریم و در ادامه مسیر بار ها بز کوهی دیدیم دیگه مشاهده کبک سگ آبی و آهو و اسب وحشی برامون تعجب انگیز نبود ، سرزمین خرس ها هم شگفت انگیزبود تو طبیعتی داشتم قدم میزدم که هم خرس گریزلی داشت هم خرس قهوای هم خرس سیاه . . .


تا اونجای که تونستم فیلم و عکس تهیه کردم خوب خیلی ازصحنه هارو فقط مشاهده کردم فرصت فیلم برداری نبود و حتی دقیقا نصف سفر حافظه  8 گیگ دور بینم پر شد و ما بقی سفر دیگه نتونستم از دوربینم استفاده کنم و به عکاسی و فیلم برداری موبایل روی اوردم که اونم تا حدودی کشیدو اونم خاموشد بعد ازساعت ها عکاسی و فیلم برداری خیلی از صحنه های ماورایی رو به خاطره سپردم تو ذهنم ثبت کردم برای همیشه و در باره اونا کلمه کلمه می نویسم چون عرضش اینو داره وقت گذاشتن و مرور آنها با دوستان عزیزم   . . .


همیشه تو رویاهام کلبه چوبی رو میدیدم کنار دریاچه با یه صندلی گهواره ای و همیشه از خدا می خواستم همچین مکانی رو برای زندگی داشته باشم و از زمانی که با مهندس عزیز آقای داداش زاده آشنا شدم این رویای من داره به حقیقت تبدیل میشه دوست عزیزم یه مجموعه کلبه شکار و ماهیگیری تو دل طبیعت داره که متشکل از چندین کلبه که تعداد اونا دورقمیه و این مجموعه یک دریاچه شخصی بسیار زیبا به همراه دشتی زیبا وسط جنگل سرسبز و بارونی داره . . . .
ایشون این پیشنهادو به من دادن که برای زندگی و اداره این مجموعه شکاری در این منطقه بکر اسکان پیدا کنم و مشغول ماهیگیری و شکارو  باغبانی و مزرعه داری بشم . . .



خوب داشت یکی از رویایی ترین آرزو های که داشتم به حقیقت می پیوست وقتی این پیشنهادو از دوست عزیزم میشنیدم تمام موهای بدنم سیخ شد اینگار داشت وحی الهی می شد صدای زیبا و دلنشین رو از تو دل طبیعت میون اون مه و هوای نیمه بارونی کنار آتش میشنیدم که سالیان سال در آرزوی اون بودم واقعا دنبای کوچیکیه و برای رسیدن به این آرزوهام خیلی جنگیدم و خیلی خوشحالم که الان تو این جایگام . . . 








ماهی استیل هد

  ماهی استیل هد وقتی در استان برتیش کلمبیا کانادا ماهیگیری می کنی همه    به دنبال رویای صید ماهی استیل هد هستند  این ماهی از اقیانوس آرام وا...