Search This Blog

Monday, December 10, 2007

Kamloops fly fishing report by ebi fisher

Kamloops fly fishing report by ebi fisher

اولین‌تجربه ماهیگیری استیل واتر 
صید ماهی رنگین کمان 
در دریاچه های کمپلوپس 

kamloops fly fishing report


StillWater

بعد از مهاجرتم به کانادا از کامنت ها و پیام های دوستان‌ متوجه شدم دوستان‌ منتظر دیدن‌ تصاویری از انواع trout های بزرگ هستند ولی در حقیقت‌چیزی که من در پیرامون زندگی خودم در ونکوور می دیدم‌با اون چیزی که دوستانم در ایران‌فکر می کردند کاملا متفاوت بود
دوستانم فکر می کردند در هر نقطه از مکانی آبی باشه با چنتا پرتاب میشه trout بزرگ صید کرد

وقتی وبلاگ‌نویس هستی و صدها و یا شاید بیش از هزاران نفر منتظر گزارش و عکس های ماهیگیری هستند همیشه مسولیت های که بر دوشت هست سنگینی آن را بیشتر احساس می کنی
وقتی برای پیدا کردن رنکین‌کمان ها به دریاچه های شهری و اطراف رفتم واقعا با خبر های که بدست آوردم و ماهیگیری های که ‌کردم‌متوجه شدم‌نهایت وزن‌ماهی های که می توان در این آب ها صید کرد به وزن ۲۰۰ یا ۳۰۰‌گرم بیشتر نیست
همیشه با خودم فکر می کردم و می گفتم رودخونه های استان فارس و اطراف شیراز بیشتر از مکان های ماهیگیری ونکوور ماهی رنگین کمان سایز داره و همیشه جای سوال بود چرا اینقدر مکان های ماهیگیری اطراف ونکوور ضعیف برای صید ماهی رنگین کمان


اینجا سر زمین قزل آلا های وحشی هست !
Kamloops
City in British Columbia
 

تا اینکه در سوشیال مدیا ها و سرچ های اینترنتی متوجه شدم برترش کلمبیا بزرگترین‌ماهیگیری استیل وارتر دنیارو برای صید ماهی رنگین کمان در دنیارو داره
مجموعه ای از صدها و یا شاید هزاران دریاچه طبیعی برای صید ماهی رنگین کمان

با سرچ های اینترنت دها دریاچه لیست کرده بودم برای ماهیگیری رفتن ولی واقعا پیدا کردن زمان و حتی پایه ماهیگیری در کانادا کار مشکلی
تا اینکه تمام‌تجهیزات مورد نیاز ماهیگیری در دریاچه رو فراهم‌کردم و دل رو به دریا زدم و با اندک اطلاعاتی که دوست عزیزی به من داده بود به سمت ماهیگیری دریاچه های کمپلوپس حرکت کردم
در مسیر با بارش سنگین برف روبه رو شدیم و همش با خودم می گفتم آیا کار درستی کردم در این فصل تصمیم به ماهیگیری رنگین کمان گرفتم و همش به خودم‌می گفتم نهایت از کمپینگ و طبیعت گردی لذت می برم و کنار دریاچه آتش روشن‌می کنم



ما منطقه ای در برتیش کلمبیا داریم به نام کملوپس که بزرگترین‌ ماهیگیری رنگین کمان رو در دریاچه های طبیعی را در دنیا دارد !
دشتی با صد ها دریاچه طبیعی زیبا و مناسب برای زندگی ماهی رنگین کمان!

با تمام‌مسافت طولانی که در پیش داشتیم با کمک نقشه به دریاچه رسیدیم و تنها اطلاعاتی که از دریاچه داشتم فقط فقط فقط یک اسم بود

از دوستان شنیده بودم‌منطقه بسیار باد خیز هست و سرمای زیر صفر و باد شدید و بارش برف باران شراریط کمپینگ و ماهیگیری دشوار کرده بود
ولی من همیشه یه شعار دارم‌هرچی ماهیگیری و کمپینگ شردیطش سختر باشه لذت اون بیشتره

من‌حتی دوستم هم‌ماهیگیر نبود و صرفا فقط فردی با خودم پیدا کردم بردم که تنها نباشم

با اطلاعاتی که از کمپینگ داشتم‌ماشین رو روبه روی باد پارک کردم تا جلوی باد رو بگیره و با تجهیزات ساده و ابتدایی که داشتم یک سایبان درست کردم که بیشتر برای جلوگیری از بارش باران و برف بر قسمت کمپ بود
و زیر سایبان کمی دورتر از ماشین آتش به پا کردم که هیزم های فراوانی از شهر خریده بودم تقریبا پشت‌ماشین پر کرده بودن از هیزوم‌کاملا خشک محصوص آتش روشن‌کردن ، با نگاه کردن به هواشناسی می دونستم حتی دمای به منفی ۵ درجه خواهد رسید

وقتی که خیالم راحت شد کمپ به راه هست و دوستم‌مشکلی ندارد رفتم سراغ باد کردن پانتوم‌ماهیگیری برای رفتن به ماهیگیری و خیلی خوشحال بودم تجهیزات بسیار تخصصی است ، چکمه ماهیگیری کاملا ضد آب و گرم ، پانتوم‌تخصصی ماهیگیری فلای فیشینگ بسیار راحت و مقاوم!



صید قزل آلای رنگین کمان بزرگ با فلای برای من تازگی نداره و دها ساله رنگین کمان را با فلای فیشینگ در حال صید کردن هستم ولی تنها شگفتی برای من داشت بتونم وارد این دریاچه های کملوپس برای ماهیگیری فلای بشم 


Fly Fishing Lakes in BC Canada for Trout


این‌ ماهی رو شاید هر ماهیگیری با کمی تلاش بتونه بگیره ولی رسیدن به این دریاچه کار هر کسی نیست در این فصل از کانادا !



عبور از یکی از خطرناک‌ترین اتوبان های کانادا در قله کوهای پوشیده از برف و یخ کارو واقعا مشکل می کنه ، دمای هوا برای کمپینگ و ماهیگیری بسیار پایین بود به اندازه ای که اکثر دریاچه ها یخ زده بود و فقط جاهای که عمق آب بالای دومتر بود آب همچنان قابل ماهیگیری بود


Fly Fishing Lakes in BC Canada for Trout



نژاد این ماهی pennask lake rainbow trout 
هست یکی از چند گونه قزل الای رنگین کمان وحشی دنیا


Fly Fishing Lakes in BC Canada for Trout

تمام روز باد بسیار تندی در حال وزیدن بود و روز قبل از حرکت هم‌ می دونستم باد زیادی در منطقه در حال وزیدنه برای همین از نخ فلای بسیار سنگین تر برای پرتاب کردن و شکافتن باد استفاده کردم




در دریاچه با امواج بزرگ و باد شدید من با پارو زدن مسیرمو پیش گرفتم واقعا ان لحظه هیچ قایق بادی مثل پانتوم های تخصصی قادر به پیش روی در آب نبود و مسیر رو جریان باد تایین‌می کرد نه ماهیگیر ولی من خوشحال بودم با تمام قدرت مسیری که من می خواستمو پارو میزدم می رفتم

هیچ کسی در دریاچه نبود و اصلا هیچ کسی از کنار دریاچه او دو روز عبور نکرد

زمانی که شروع کردم به ماهیگیری با اسپنینگ شروع کردم با قاشوقک های که داشتم و به نظرم‌می رسید
بهتر بود با اسپنینگ شروع کنم به دلیل وزش باد زیاد


قبل از ماهیگیری اول مطمئن شدم قلاب هایم تک شاخ بدون خار هست

با این که صد درصد مطمئن بودم از محیط زیست کسی نمی اید و کسی قلاب من را چک‌نخواهد کرد ولی پیش وجدان خودم صادق بودم

با پرتاب های که می کردم نقاط زیادی از دریاچه ماهیگیری کردم
گاهی حتی لنگر هم کف آب بود ولی جریان باد پانتوم رو حرکت می داد و لنگر کف آب کشیده می شد
من بیش از ۱۰ بار مکان‌ماهیگیری رو تغیر دادم

باور نکردنی بود برای یخ نزدن صورتم و دستهایم قایق پانتوم‌ماهیگیری جوری در آب نگهمیداشتم که باد از پشت به کمرم بخوره نه به صورت و دستهایم !





داشتن ماشین تخصصی آفرود و قایق تخصصی فلای تقریبا دلگرمی بود تو اون شرایط سخت آب هوای لحظه های نابی تجربه کنم



بعضی وقت ها چشم هایم رو می بستم و با خودم‌می گفتم اصلا اینجا ماهی داره اصلا من اینجا چیکار می کنم

خیلی وقت ها با این که بارندگی بود ولی گوشه های از ابر ها باز می شد و رنگین کمان سرتاسر دریاچه فرا می گرفت و واقعا دیدنی بود !

در همین‌تلاش ها اولین ضربه ناگهانی داشتم تا به خودم اومدم بجومبم فاصله خیلی دور از من ماهی رنبو که با قاشوقک زده بود بیش از دوبار به هوا بلند شد و شروع کرد به پشتک زدن واقعا سکوت و سرمای کشنده دریاچه رو شکست!

هنوز ذهنم قبول نمی کرد ماهی صید شده و تا اینکه مسافتی رو ماهی جمع کردم دیگر واقعا قبول کردم‌ماهی صید شده !
و وقتی ماهی به کنار پانتوم اومد و ماهی را نت زدم باورم‌نمی شد رنگین‌کمانی گرفتم به بزرگی یک سالمون !
دستانم‌می لرزید و باورم‌نمی شد یک رنگین کمان بومی در دستانم هست !
ماهی دوم هم بعد از ۲۰ دقیقه دباره در همان نقطه صید کردم .....

یک لحظه ذهنمو سکوتی عجیب فرا گرفت ،و با خودم شروع کردم به صحبت‌کردم و این‌حرفی بود که داشتم در ذهنم زمزمه می کردم و زمانی که ماهی دوم رو رها می کردم با خودم‌گفتم الان‌موقعه اون با فلای فشینگ شروع به ماهیگیری کنم !

برای اینکه بتونم در باد شدید پرتاب کنم از نخ اکثرا فست سینک استفاده کردم در کلاس ۸ که بسیار سنگین بود
و واقعا با قدرت تمام پرتاب می کردم برای اینکه بتونم‌ باد رو شگست بدم

و در اون فصل فقط یک استیمر بسیار بزرگ و درخشنده می تونست ماهی هارو به خودش جلب کنه و ماهی سوم و چهارم با فلای صید کردم
من‌مثل سابق دیگر نمی گویم فقط فلای فیشینگ‌چون نه کار من تبلیغ برنده نه شغل من ماهیگیری به نظر من هر سیستمی که حال داد و فازش بود رو استفاده کن


BC Interior Rainbow Trout


در فصل آینده ولی واقعا دوست دارم تخصصی با فلای به صید ماهی ها برم‌چون من در بدترین آب هوای که امکان داشت نتیجه درخشان رو گرفتم و دیگر فکرشو کنید در بهترین شرایط چه نتیجه ای خواهم گرفت !
کمی از بحث خاطرات خارج شویم و درباره تاکنیک‌ها صحبت کنیم

در ماهیگیری دریاچه ها بهترین‌حالت استفاده از قایق های بادی هست و یا پانتوم یا تیوپ

بهترین کلاس چوب برای فلای کلاس یا ۴ یا ۵ هست
ولی اون روز من کلاس ۶ با نخ ۸ پرتاب کردم و دلیلش وزش باد های بسیار تند بود
ولی در شرایط ایده آل کلاس ۵ عالی !
در فصل بهار با هچ حشرات پترن های زیادی برای انتخواب پشه مورد نظر هست ولی اگه از تاکتیک زدن خسته شدید با زالو ها و ستیمر ها می تو نید استریپ کنید

در باره اسپنینگ هم هر لانسه یا قاشوقک که درخشنده و نقره ای باشد جوابگو هست



Fly Fishing Lakes in BC Canada for Trout



  10 years ago vs now 🇮🇷&🇨🇦
 

 

  cutty & dolly in Squamish River




boom 💥 I caught my first bull trou a s brook trout


No comments:

Post a Comment

گزارش های ماهیگیری پر کانال تلگرام

 از این به بعد تمام‌گزارش های ماهیگیری در کانال تلگرامم قرار میدم کانال تلگرام