Search This Blog

Friday, September 5, 2014

لحظه به لحظه مهاجرتم از ایران به ترکیه و کانادا

لحظه به لحظه مهاجرتم از ایران به ترکیه و کانادا


نویسنده : ابی فیشر
سلام دوستان عزیز این مقاله راهنمای مهاجرت نیست فقط داستان مهاجرت من از ایران به ترکیه و بعد به کاناداست به صورت لحظه به لحظه!!! شاید گوشه های از این داستان بتونه شما را راهنمایی کنه ولی اصلا به صورت منبع استفاده نکنید ، این داستان یه ماهیگیره که مهاجرت می کنه بتونه به هدفش برسه. . .
ایران بودم همش سعی در این داشتم که روشی مناسب پیدا کنم تا بتونم برای زندگی به کشور های دیگه برم و تحقیق های بسیاری داشتم ولی همیشه به در های بسته رو به رو می شدم . . .


شنیده بودم تو ترکیه سازمانی هست به نام un   که همون سازمان ملله که به کسانی که پناهنده میشن کمک می کنه تا به کشوری که دوست دارن اونارو به رسونه ، و می دونستم که روند پناهنده شدن تو کشور ترکیه یه مراحلی داره و هی تحقیق می کردم از دوستان که زندگی تو ترکیه به چه شکلیه و نظرات گوناگونی رو میشنیدم مثبت و منفی ولی سعی داشتم که تجربه کنم که زندگی تو ترکیه و پناهندگی به چه صورته مجرد بودم و چیزیبرای از دست دادن نداشتم خودم بودم و خدای بالای سرم ، اطلاعاتم از ترکیه به این اندازه بود که چندتا شهر اسمشو شنیده بودم که هست به نام آنکارا ، استانبول و انتالیا و دیگه اطلاعاتی نداشتم و با همین اطلاعات و یه نقشه که از اینترنت پرینت گرفتم راهی ترکیه شدم و فقط قبل از اون هزینه بلیط پرواز رو داشتم و پول دوماه خرج کرایه خونه و خوردو خراک از قبل پاسپورت داشتم و تنها کاری که باید انجام می دادم بلیط بگیرم به مقصد ترکیه بدون ویزا چون همون بلیطه خودش سه ماه ویزا روش بود و من می تونستم قبل از اینکه خودمو به صورت پناهنده به دولت ترکیه معرفی کنم 3 ماه می تونستم قانونی ترکیه به مونم و برگردم تازه وقتی رفتم بلیط پرواز بگیرم بهم گفتند چرا می خوای بلیط یک طرفه بدون برگشت بگیری و مجبور شدم بلیط دو طرفه رفت و برگشت بگیرم تا راحت تر بهم بلیط بفروشن ولی شنیده بودم یک طرفه هم میدن فقط بلیط رفت ولی اون روزشانص با من نبود و من یه بلیط مستقیم از شیراز به استانبول و استانبول به آنکارا گرفتم و با یه کوله پشتی و حدود یک میلیونو نیم از ایران خارج شدم و اکثر لوازم من هم لوازم ماهیگیری بود به همراه لباس های ماهیگیری و طعمه ها و قلاب و . . .
زمانی که سوار هواپیما شدم آخرین لحظه ای که چرخ هواپیما داشت از روی آسفالت های فرودگاه شیراز بلند می شد با خودم می گفتم کجا دارم میرم اصلا برای چی زدم بیرون و تمام فکر با خانوادم بود که همگی اونارو تو فردگاه برای آخرین بار داشتم می دیدم هنوزم هنوز آخرین عکسی که از بابام گرفتم در حال خدا حافظی اون آخرین باری بود که بابامو دیدم . . . .
دیگه دیر بود برای پشیمون شدن چون آخرین لاستیک چرخ هوا پیما از روی زمین به هوا بلند شده داشتم زیر پام شیرازو می دیدم که هر لحظه نقطه ای کوچک تر میشد تا اینکه میون ابرها ناپدید شد . . . .
ساعت ها تو هواپیما سر در گم نشسته بودم تا اینکه اعلام کردند داریم رو فرودگاه استانبول روی زمین میشینیم واقعا استرس داشتم چیکار باید کنم منو یه کوله پشتی و یه کیف ماهیگیری تمام اون چیزی که همرام داشتم .  .. تو راه رو های فرودگاه بزرگ استانبول بازبون گنگ اصلا فکر می کردم کرو لالم با اشاره پلیس های فرودگاه منو به سمت پرواز بعدی به سمت آنکارا هدایت می کردند . . .
تا به پرواز دوم رسیدم همون روز بود روی همون بلیط اول این دو پرواز بود و برای بار دوم در همون روز سوار هواپیما شدم و مسیر استانبولو به سمت آنکارا رو رفتم . . .
تو فروگاه آنکارا یه آدرسی بهم داده بودند که نوشته بود به فلان قسمت فرودگاه برو واز تاکسی بخواه تا تورو به فلان آدرس به بره که اون آدرس سازمان un بود همون جای که پناهنده ها برای اولین بار پناهندگی خود رو اعلام می کنند و من به اون آدرس رفتم اینگار آدم های کرو لال اون کاغذ رو نشون تاکسی ها می دادم تا اونا منو به اون آدرس به برن با دوستانم که هماهنگ کرده بودم آدرس یه هتل خیلی ارزون به من معرفی کرده بودند شبی 30 لیر تا یک شب رو قبل از معرفی خودم به سازمان un  اون هتل استراحت کنم و از اینترنت اون برای رابط بر قرار کرند انجام بدم راستی موبایل هم داشتم و خیلی شارژش کرده بودم و به مدت کوتاهی مثلا یک ماه تو ترکیه هم آنتن می داد هم می تونستم زنگ بزنم و هم زنگ می خورد ولی خط ایران بود . . .
شب اول تو هتل هم به پایان رسید فردای همون روز رفتم به سمت آدرس سازمان un  که آدرسش نمی دونم محله سنجاقک بود بعد ها این سازمان آدرسش تغیر کرد و رفت زیر نظر آسام ولی اون زمان ها من به سازمان un  معرفی کردم خودمو . . .
وقتی اون سازمان رو پیدا کردم با یک صف بسیار طولانی رو به رو شدم که توی صف اکثر پناهنده ها ایرانی افقانی و عرب بودند همگی از کشور های جنگ زده و قعطی زده و کشور عزیز خومون ایران با صد ها مشکل همگی توی صف برای اعلام پناهندگی خود اونجا حضور داشتند . . .
نفر جلوی من و عقبی من ایرانی بودنند همگی جوری حرف می زند که انگار سیاسی هستند و برای مشکل سیاسی پناهنده شدند و چند نفر هم مثل اینکه از دین و مذهب حرف می زند اصلا بی خیال بهم گفته بودند که اصلا با کسی حرف نزنم و به کسی توجه نکنم و کارم به کار خودم باشه و همین جور صف داشت جلو می رفت و نوبت من می شد . . .
تا اون جای که من اطلاعات داشتم و بهم اطلاعات داده شده بود این قسمت که من در صف اون وایساده بودم مخصوص اعلام پناهندگی بود و تشکیل استارت پناهندگی بود و در این قسمت شهری به شما اعلام می شد که برای زندگی و گزراندن دوران پناهندگی شما به اون شهر می رفتید و شما حق انتخاب و پیشنهاد دادن دارید ولی تصمیم کلی رو اون دفتر می گرفت و برای مثلا چون من آشنای درجه یک تو یکی از شهر های ترکیه داشتم و کپی اون برگه اقامت پناهندگی رو به اونا اعلام کردم و نشون دادم اونا منو به اون شهری که دوست داشتم معرفی کردند و در اون ملاقات اول یه مختصر درباره این که چرا پناهنده شدم رو از من خواستند و من مشکل خودمو تو چنتا کلمه بیان کردم و اولین تاریخ رو به من همون لحظه ازطریق برگه ای که به من داده شد اعلام کردند که متعلق به پیش مصاحبه بود مصاحبه ای که در ان من مشکلات خودمو بیان می کردم و پرونده سازی می شد برای ادامه مصاحبه ها و دفاع خودم از پروندم و وقتی که کارم اونجا تموم شد اولین شانص زندگیمو اوردم و تاریخ مصاحبم افتاد با اون کسی که معرفی کردم یعنی اون روز اکثر تاریخ مصاحبه یک تا دوساله می گرفتند ولی من تاریخ مصاحبه دوماهه گرفتم و خیلی خوشحال بودم که خدا داشت کمکم می کرد البته چون پرونده من متصل شد به پرونده اون کسی که اعلام  کردم اون زمانی که اون نفر طی کرده بود تو چند ماه اخیر من اون زمان و مدت رو دور زدم و وبه اونا ملحق شدم و خیلی خوشحال بودم و با در دست داشتند مدرک اولیه پناهندگی به سمت اون شهری که معرفی شده بودم حرکت کردم با اتوبوس و آدرس رو هم مثل همیشه روی کاغذ داشتم . . .
رفقا به بخشید واقعا بعضی از اطلاعات من خیلی خیلی شخصیه و من نمی تونم اونارو به کسی بگم حتی به پدر و مادر اگه می بیند در باره نحوه ارائه پروندم و اطلاعات پروندم چیزی نمی نویسم فقط به خاطر همینه. . .
تا الانشم هیچ دوغی به کسی نگفتم برای همینه با خیال راحت درباره پناهندگیم می نویسم !!!
من با یه کلوله پشتی و یه کیف ماهیگیری سوار اتوبوسی شدم که منو به سمت شهری که معرفی شده بودم هدایت می کرد ساعت های زیادی رو تو اون اتوبوس بودم واقعا خسته کننده بود تا اینکه به شهر معرفی شده خودم رسیدم و خیلی خوشحال بودم که دوستانم در اون شهر منتظر من بودنند و خیلی خوشحال بودم از قبل خونه اجاره کرده بودند و منتظر من بودند ولی اطلاعات دقیق و کامل از خونه اجاره کردن در اختیار شما قرار می دهم.
خوب من اعلام پناهندگی کرده بودم و یه شماره پرونده و یه تاریخ مصاحبه به من داده بودند و یه شماره موبایل که از ترکیه خریده بودم یه شماره دائم به اونا ارئه دادم تا همیشه منو از روند پرونده در جریان بزارن و مرحله بعدی که باید انجام می دادم این بود که خودمو به پلیس شهری که در اون جا باید زندگی می کردم نشون بدم و یه قرار ملاقات بزارم که این قرار با مراجع اولیه من به پلیس اعلام کردند که من فلان تاریخ خودمو به پلیس معرفی کنم این مراجع به پلیس فقط برای تشکیل پرونده من در اون شهر بود و هیچ ربطی به روند پرونده من در سازمان ملل نداشت و بیشتر برای نظارت پلیس بر زندگی من و یه چیزای مثل حاضر غیاب من در شهر بود اون زمانی که من به پلیس در تاریخ معین شده حضور پیدا کردم پاسپرت من از من گرفته شد و یه کاغذ پرس شده بهم دادند که بهش می گفتند کملیک یا همون شناسنامه سفید که مشخصه من و اطلاعت فردی من روش نوشته شده بود و تعدادی عکس از من گرفته شد مثل عکس های که از جانی ها گرفته میشن برای سابقه زندان از چپو راسنت جلو و عقب و همه ضوایع . . .
باید هفته ای یک بار می رفتم امضا و خروج از شهر باید با مجوز اونا انجام می شد برای من زیاد مهم نبود چون خداییش خیلی غیبت کردم برای امضا ولی با زبون بازی بهشون گفتم که گیر بودم و حدود 40 یا 50 بار هم از شهر بودن مجوز خارج شدم و برای ماهیگیری اینو اونور رفتم و مشکلی برام به وجود نیومد چون آدم شری نبود که با پلیس در گیر بشم و همه می دونستند ماهیگیرم اگه ازشهر هم خارج میشم دارم میرم طبیعت نه قاچاقچی هستم نه دزد نه کلاهبردار فقط دارم میرم ماهیگیری برای همین زیاد روم زوم نبودند تازه یه پلیس بهم گفت تو چه پناهندهی هستی که داره شبکه ماهواره ای ترکیه فیلمای ماهیگیریتو پخش می کنه . . . .
خوب مراحلی که با هم طی کردیمو مرور می کنیم اولین مرحله این بود که به دفتر سازمان ملل به انکارا رفتم و یه شماره پرونده گرفتم و شهرمو برای اقامت مشخص کردم و بعد به اون شهر رفتم وپیش مصاحبه پلیس انجام دادم که فقط برای تشکیل پرونده اقامت اون شهر بود راستی درباره پیش مصاحبه پلیس باید بگم تمرین خوبی برای پرونده شما هستد زیرا شبیه به پیش مصاحبه اصلی شما در سازمان ملل می باشد همون سوالاتی که در پیش مصاحبه پلیس به صورت فرمالیته از شما می پرسند همون سوالات رو در مصاحبه اصلی با سازمان ملل هم از شما می پرسند که سوالات این بود
چرا از ایران فرار کردی ؟
و اگه بر گردی ایران چه اتفاقی میوفته ؟
این دو سئوال همون سوالات اصلی سازمان ملل بود که همه پناهنده ها با این دو سئوال سرکله می زنن و ازخودشون دفاع می کنند . . .
تاریخ پش مصاحبه من معلوم بود که فلان تاریخه و چند ماه بعد نوبت پیش مصاحبه من با سازمان ملل بود و میون این روند ها ما زندگی عادی خودمونو در ترکیه می گزروندیم و کار می کردیم یا خوش می گزروندیم یا همش خونه بودیم خوب برای کرایه خونه اگه خونه بدون اشیا بود می تونستید به حدود میانگین 300 لیر در ماه یه خون بزرگ بودن اشیا کرایه کنید و اگه خونه با اشیا به صورت آپارتمان می خواستید با میانگین پول 500 یا 600 لیر در ماه می تونستید یه خونه با اشیا و حتی پول آب واینترنت و برق هم با ساحب خانه بود که بهش می گفتن هر شیع داهیل . . .
با 100 یا 150 لیر در ماه می تونسیم خرج خوراک خودمون وپوشاک خودمون تامین کنیم گهگداری پول از طرف دوستان می رسید گهگداری هم دوستان کمک می کردند گهگداری هم پول از ایران می رسید هی خدارو شکر زندگی می گذشت ولی خدارو شکر بودن هیچ پسندازی و پول قبلی زندگی می کردم تو ترکیه .  ..
هی خونه عوض می کردیم مثلا اونجا گرمایشیش بد بود اون ساختمون به خاطر یه چند نفر ایرانی همه رو ریختن بیرون اون ساختمون ایرانی ها کرده بودند پاتوقو و از این حرف ها هی مجبور بودیم خونه عوض کنیم تا تو یه محله ثابت موندیم جای که کمتر همسایه ایرانی داشتیم تازه چند بار هم یه دوست ایرونیمون پولمون خردو  فرار کرد البته از این اتفاقات زیاد میوفته باید مواظب باشید اگه زبون ترکیتون قوی باشه خوب زندگی می کنید و گرنه اگه زبون ترکی شما بد باشه همیشه عقب می مونید پس حتما کلاس برید و رفیق ترک پیدا کنید خدایش چند جا کار کردم پولمو خردند ندادن . . . .
داشت زمان پیش مصاحبه اصلی با سازمان یوان فرا میرسید و به صورت کلی برای اون مصاحبه ها باید خودمونو به آنکارا به دفتر سازمان ملل معرفی می کردیم و می رفتم به اونجا با هزینه خودمون ولی من خیلی خوشانص بودم که یه گروهی ازسازمان ملل به شهر ما اومدند برای پیش مصاحبه اصلی که محل برگزاری پیش مصاحبه من در همون پلیس شهر انجام شد و نماینده های یوان به همراه مترجم به زبان های مختلف در یک اتاق با پناهنده ها مصاحبه انجام می دادندو در پیش مصاحبه اصلی یک برگه به من داده شد که روش دو تا سوال نوشته بود که باید مختصر می نوشتم چون روی همون چیز های که می نوشتی سئوال از شما یه روزی می پرسند و نباید زیاد گیج کننده باشه و این دوسئوال این بود
چرا از ایران فرار کردی ؟
و اگه بر گردی ایران چی می شه ؟
این دو سوال رو هر کدوم رو در چهار خط توضیح دادم تمام پناهنده ها عادت دارن از قبل از مصاحبه نوشته های خودشونو مکتوب می کنندو هی مرور می کنند مثل شب امتحان من فقط یک شب قبل از اون نوشته هامو مرور کردم چون نه دروغی در کار بود نه کلکی من تمام وقایع زندگیمو تو چهار خط به سفیر سازمان ملل نوشتم و اون برگرو تحویل دادم یا همون لحظه یه تاریخ برای مصاحبه بعد اعلام می کردند یا بعدن از طریق تماس تلفنی تاریخ مصاحبه بعد رو اعلام می کردند.
خوب پیش مصاحبه اصلی هم تموم شد و در این پیش مصاحبه ما تشکیل پرونده ای می دادیم تا در مصاحبه بعدی که به نام مصاحبه اصلی معروف بود تا بتونیم از پرونده ای که تشکیل دادیم دفاع کنیم . .
تا الانش خیلی خوشانص بودم که هم تاریخ پیش مصاحبم همون پیش مصاحبه اصلیم خیلی جلو افتاد هم هم پیش مصاحبه اصلیم تو شهر خودم انجام شد و تاریخ مصاحبه اصلی هم زیاد دور نبود 8 ماه بعد بهم دادن باز خوشحال بودم چون روند پروندم در حال انجام شدن بود و تو واین هشت ما کاری جز کار کردن و ماهیگیری و گذران زندگی نداشتم . . .
خدایش از آینده خودم خبر نداشتم آیا پرونده من در مصاحبه اصلی قبولی می گیره یا نه اگه قبول نشدم باید چیکارکنم یعنی باید برگردم ایران یا دباره سعی تلاش کنم اصلا لحظات مرگباری رو داشتم پشت سر می گزاشتم اصلا نمی دونستم فردا قراره چه اتفاقی بیوفته، اصلا نمی دونستم فکرشو کنم آیا روزی می تونم ترکیه رو به مقصد کشور سوم ترک کنم یا نه اینقدر نا امید بودم که به فکر زندگی دائم تو ترکیه بودم با خودم می گفتم اگه پروندم قبول نشه همون ترکیه می مونم و زندگی می کنم همین جا هم زیباست و خوبه برای زندگی ، تو تمام مراحل زندگیم هیچ وقت نزاشتم از یاد خدا قافل بشم و همیشه با امید به خدا پیش می رفتم برای همین همیشه خدا کمکم می کرد . . .
کم کم داشت لحظه مصاحبه اصلی فرا می رسید روزی که باید می رفتم از پروندم دفاع می کردم چیز های که در پیش مصاحبه اصلی نوشته بودمو با ید در مصاحبه اصلی از اونا دفاع می کردم . . .
یه وکیل جلوم نشسته بود و یه مترجم ، اونا سعی داشتن هی با حرف های که من می زنم توش سئوال طراحی کنند و هی به پیچند به بینن حرف هام حقیقت داره یا نه و از اول زندگیم سئوال پرسیدند تا اون لحظه ای که اون جا بودم و حدود 2 ساعت طول کشید مصاحبه اصلی و در پایان مصاحبه یه آدرس سایتی دادند و گفتند از اونجا می تونی منتظر جواب پروندت باشی و واقعا کشنده بود اون انتظار هر هفته می رفم تو سایت می دیدم آبدیت شده ولی جوابی نیست ماها انتظار  و بلا تکلیفی خیلی کشنده بود خیلی وقت ها بیخیال می شدم و اصلا سایت رو چک نمی کردم و همش می رفتم ماهیگیری و می گفتم کون لغشون هرچی می خواد بشه الانو عشقه من میرم ماهیگیری . . .
ای خدای من 4 یا 5 ماه گذشت ولی هنوز جوابی در یافت نکردم اصلا داشتم دیونه می شدم همش استرس و ترس داشتم تا اینکه مثل الان با دودستم چشمامو گرفتم تا جلوی سیل اشکلمو بگیرم چون تو سایت جواب قبولی پرودنم اومده بود اینقدر گریه کردم که همه هم اتاقیام خیلی برای روحیه من نگران بودند همه می گفتند ابی خوشحال باش این که گریه نداره تو قبول شدی باید خوشحال باشی ولی نمی دوستند گریه خوشحالیه والانم که دارم دربارش می نویسم همون اشک ها تو چشم جاریه و دارم از خوشحالی گریه می کنم چون تازه پرونده من قبول شده بود و تازه به عنوان یه پناهنده منو میشناختند و قبل از قبولی فقط یه پناهجو بودم . .  .
بعد از یک هفته از قبولی پناهندگی یا همون جواب مصاحبه اصلی همه چیز به روند عادی خودش برگشت همون انتظار همون استرس ها همون بلا تکلیفی و هزاران علامت سوال دیگه . . .
بعد از مصاحبه اصلی و جواب قبولی باید منتظر تماس اونا می شدم برای تایین کشوری ، در اون مرحله کشوری که قرار بود برای شما انتخواب شه باید با نتطار مینشستم ، در این مرحله هم ماه ها منتظر ماندم و بلاخره تماس گرفتند و  من خودموتاریخ اعلام کرده بودند به آنکارا رسوندم دفتر سازمان پناهندگی برای مصاحبه کشوری یا همون تایین کشور سوم . . .
همیشه پناهنده ها می تونند یه پیشنهاد داشته باشن ولی تصمیم نهای رو خود سازمان ملل میگیره که تورور کجا بفرستن و پیشنهاد من فقط کانادا بود و دباره به خانه برگشتم و در سایت منتظر جواب کشوری شدم و باز انتظار کشنده و دیگه همه هم خونه ای ها می دونستند که هر خبری می تونه منو دیونه کنه چه خوب و چه بد همه نگرانم بودند که چه جوری خبر ها رو به من بدند . . .
هم خونه ایم که می تونست روند پرونده منو به بینه با اجازه من ،  یه روزی بهم گفت ابی قول می دی گریه نکنی یه خبری بهت بدم من هم گفتم وای بگو دارم می میمرم قول میدم و گفت کانادا قبول شدی وای خدای من یک ثانیه هم از قولم نگذشته بود که دباره ضدم زیر گریه اصلا یه وضعی بودا هی با هر بحونه ای میزدم زیر گریه . . .
بعد از قبولی کشور کانادا دباره به همون سیاه چال پناهندگی برگشتیم و بلا تکلیفی و انتظار های کشنده و چند ماه بعد فرم های کشور کانادا توسط سازمان ملل به آدرس پلیس شهر ارسال شد  و من اون فرم هارو پر کردم و در اون فرم هام می تونستی شهر که دوست داری رو تو کانادا انتخاب کنی البته فقط یه پیشنهاد و انتخاب نهای یا همون تصمیم نهای رو دولت کانادا می گرفت . . . 
هی تو اینترنت تحقیق می کردم کجای کانادا به دردم می خوره و اخر هی میرسیدم به استان برتیش کلمبیا و نکوور . . .
واقعا به خاطر همین تصمیم بود که منو از همه ماهیگیرای روی کره زمین متمایز می کرد نه تو فکر دانشگاه بودم نه کثب کار و درامد و انتخاب محل زندگیم فقط روی نژاد ماهی ها بود چون فهمیده بودم 10 نوع نژاد سالمون میان ایالت برتیش کلمبیا تخم ریزی و بر این اساس من شهر خودمو ونکوور انتخاب کردم . . .
فرم هارو پر کردم و دو نفره  تو این شهر ونکوور پیدا کردم برای اسپانسر شدنم تا راحت تر بیوفتم ونکوور و اسپانسر کارش معونی هست نه مالی فقط در هد راهنمایی به درد می خورد . . .
خوب فرم ها رو پر کردم و منتظر تماس سفارت بودم برای مصاحبه سفیرو مدیکال قبل از پرواز . . .
و زندگی هم ادامه داشت تو ترکیه و ماه ها انتظار اخر تماس گرفتند و من رفتم مصاحبه سفیر و مدیکال در انکارا با تمام هذینه خودم . . .
وای خدای من لحظه های شیرین و به نظر من زیباترین کلام های که تو تاریخ بشریت یه ماهیگیر می تونستید روی کره زمین بشنوه این بود سفیر کانادا می گفت ایران چه کاره بودی و ترکیه چیارا کردی و رفتی کانادا می خوای چیکاره بشی و کدوم شهر می ری و به چه خاطر  !!!!
من در جواب این چهار سئوال گفتم :
ایران ماهیگیری می کردم و ترکیه هم ماهیگیری کردم و کانادا میرم برای ماهیگیری می رم و ونکوور انتخاب کردم فقط برای ماهیگیری !!!!
خلاصه قبول نکرد گفت نگاه بغل دستید کن میره منترال برای دانشگاش اونوقت شما برای ماهیگیری می خوای بری ونکوور و بهم گفت اگه ادامه بدم پروندمو می بنده و در وسط های مصاحبه یک دفعه بهمون گفت تبریک می گم شما از این لحظه به بعد یک شهروند کانادایی هستید و نا گهان دباره من احساساتی شدم و زدم زیر گریه همه متعجب نگاه من می کردند و از احساسات درونی من ، مخصوصا اون سفیره که بهم گفت ادامه بدی و  پروندتو میبندم به وجع اومد تو گریه هام می گفتم با چند تا کلمه ای که بلد بودم انگلیسی ، من خیلی خوش حالم و این گریه های از خوش حالی تشکر تشکر . . .
اصلا اون سفیره که مصاحبه می کرد منقلب شد از حرکت من ، تازه مترجم هم گریش گرفت و فکر کنم این تیکه آخر گریه کردنام به خاطر خوشحالیم از خوشامد گویی سفیر کانادا به من به عنوان شهروند باعث شد منو ونکوور بندازن . . . .
و بر گشتیم خون شهر خودمون و به دنیایی تکراری پناهندگی و منتظر جواب مدیکال یا همون تست های پزشکی که بعد از مصاحبه سفیر دادیم ، که تست مربوط می شده به آزمایش خون و تست ریه و چند مورد دیگه که اون جواب هم خیلی طولانی شد برای من و خیلی ناراحت کننده بود چون اصلا فکر می کردم مشکلی دارم و واقعا هم داشتم و همه جواب قبولی مدیکالشون اومد ، بغیر از من  و بعد ها فهمیدم باید مرحله دوم مدیکالمو برم چون تو خونم دارو های که می خوردم تو آزمایش نشون داده شده بود ،  مرحله دوم مدیکالم روانشناسی بود و اونم به پایان رسید و سر انجام جواب قبولی کامل مدیکالم تو سایت ثبت شد و مجبور شدم دو بار به خاطر مدیکالم به آنکارا سفر داشته باشم با هذینه های خودم واقعا درناک بود پول خیلی کمی داشتم . . .
بعد از جواب مدیکال که از تو سایتی که به ما داده بودن متوجه شدیم منتظر باز شدن سایت پرواز شدیم و بعد از یک ماه سایت پرواز هم باز شد و منتظر تاریخ پرواز شدیم و بلاخره تاریخ پرواز تو سایت درج شد و با این خبر دباره زدم زیر گریه این دفعه خبر رو زمانی شنیدم که وسط خیابون بودم با یه عکاس قرار ملاقات داشتم این هم خونه ای ما می گفت ابی تو آخر چشمات کور میشه اینقدر گریه می کنی به خودت رحم کن . . .
یه تاریخ پرواز 40 روزه بهم دادن یعنی 40 روز بعد باید پرواز می کردم به سمت کانادا شهر ونکوور واقعا خیلی کشنده بود اگه مامانم پیشم نمیومد اون 40 روز حتما ایست قلبی چیزی می کردم از استرس و بلا خره اونم تموم شد و آخر ین مرحله کشنده تصویه حساب با ترکیه بود که بهش چخیش می گفتند که دو روز مونده به پرواز به سختی تونستم تصویه بگیرم واقعا کشنده بود انتظار و بلا تکلیفی چون اگه توصیه با کشور ترکیه و مجوز خوروج نمی یومد پروازت می سوخت و سه روز قبل از پرواز تصویه اومد و من رفتم استانبول برای کلاس قبل از پرواز واقعا چقدر سخت بود داشتم با تمام عزیزازنم تو ترکیه خدا حافظی می کردم واقعا دیگه نمی دونم چقدر صبر و تحمل خدا بهم داده تا الان دیونه نشدم و تونستم تحمل کنم اون همه مشکلات و دوری ، خدایش طبیعت و ماهیگیری همیشه کمکم کرده تو تمام مراحل اینجاست که من به همه انسان های روی کره زمین ثابت کردم که پول نقشی تو خوشبخت  انسان ها نداره چون زمانی که خودمو به هتل سفارت کانادا تو استانبول رسوندم پولم تموم شده و از اونجا به بعد من حتی بودن یک دلار مسیرمو ادامه دادم و توسط سفارت تمام مخارجم از اقامت کوتاه تو هتل استانبول و هزینه جابه جایی تا فروگاه و پراز به سمت آلمان و بعد از اون پرواز به سمت کانادا شهر ونکوور به هزینه سفارت انجام شدو من 16 هزار کیلومترو بودن یه یک دلاری پشت سر گذاشتم البته بعد ها من باید اون هزینه هارو پرداخت کنم اونم به صورت ماهیانه با هزینه کم. . . .
گفتنش راحته ولی فکرش آدمو دیونه می کنه من دقیقا از اینور کره زمین به اون ور کره زمین حرکت کردم با جیب خالی . .
تازه به فرودگاه ونکوور که رسیدم یه زن مهربون منتظرم بود که رو کاغذ اسمو نوشته بود ومنون سوار تاکسی کرد و تمام کار های اقامت رو انجام داد.
من پناهنده وارد کانادا نشدم  من ویزای مهاجرت گرفتم و پناهندگیم همون ترکیه تموم شدو  با ویزای معتبر و به عنوان یه شهروند دائم وارد کانادا شدم.
ارادتمند شما ابی فیشر

کانادا / ونکوور

211 comments:

  1. برات جدا خوشحالم و آرزوی بهترین زندگی رو برات دارم. برای ما هم دعا کن

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام اقا ابی خوشحال شدم که بلخره موفق شدی.من یه سوالی دارم العان شما چقدر حقوق داری وتاچندوقت این حقوق بهت میدن2خونه ای که به شمادادن چقدرکرایشه یا اصلا مال خودشماست وساعت کاری چقدری من پناهده شدم مدت زیادی تو.ترکیه هستم ولی العان یه سری از مردم اطلاعاتی میدن ادموپشیمون میکنن.مثلا ساعت کاریشون8تا8 مثلا بعد 6ماه حقوقت قعط میشه مثلا میگن باید خودت دنبال کار باشی هیچ کمکی نمیکنن فقط خواهش میکنم خلاص توزیح نده کامل توزیح بده یه دنیا تشکر.اگه به ایمیلم بفرستی ممنون میشم برادرعزیزمtaher_gaderi@yahoo.com

      Delete
  2. ابی من جریانم تقریبا مثل توئه میتونی کمکم کنی و بهم بگی الان 2015 واسه رفتن به کانادا و مقیم شدن اونجا چجوریه تو سال

    ReplyDelete
    Replies
    1. دقیقا مثل قبل هست تغیر نکرده

      Delete
    2. علي اقا مي تونين من رو بيشتر راهنمايي كنيد

      Delete
    3. ابی دلت برای ایرانو خانواده تنگ نمیشه اگر یه روز خانواده به ادم نیاز داشته باشه چی من ترکیم ولی بخاتر همین دارم برمیگردم نضرت چیه

      Delete
    4. ابی دلت برای ایرانو خانواده تنگ نمیشه اگر یه روز خانواده به ادم نیاز داشته باشه چی من ترکیم ولی بخاتر همین دارم برمیگردم نضرت چیه

      Delete
  3. جریانمم اگه خواستی واست توضیح میدم

    ReplyDelete
  4. ببخشید تازه اندازه تو بیست خط جریان زندگیمو نوشتم و ارسال کردم ولی نرسید به خاطر این دوباره جربانو ننوشتم واقعا ببخشید ابی من میخوام راهنماییم کنی

    ReplyDelete
  5. سلام ابی من دارم دیوونه میشم توایران چرا این قدر بسته توضیح دادی من میخوام از ایران برم چکار کنم کمک کن عزیزم .

    ReplyDelete
    Replies
    1. محمود منم از ایران خسته شدم بیا باهم یع کاری کنیم که از ایران بیرم کشور های دیگع ترکیه بنظر خوبه منم ترکی ترکیه رو هم یکم بلدم

      Delete
  6. سلام داداش
    متنت رو خوندم
    بخدا انقدر برات خوشحال شدم که همینجور دارم اشک میریزم
    ایشالله همیشه و همه جا سرحال سالم و موفق باشی

    ReplyDelete
  7. Salam gol pesar.haji man bacheye shirazam.mahaleye ghasrodasht.manqm daram miran un ye rahnemaee riz be kakat bokon.nokaram

    ReplyDelete
  8. ابی داستان زندگیتو از فرودگاه کانادا به بعد بگو

    ReplyDelete
  9. با سلام
    منم همچین شرایط دارم
    باید چکار کنم؟

    ReplyDelete
  10. لطفا مراحل رفتن رو برام توضیح بدین
    و شریط رفتنو
    خیلی ممنونننننننننننننننننننننننن

    ReplyDelete
  11. دادش حالا اینهمه زحمت برای چی کشیدی مگه دیونه شدی پای پیاده هم میرفتی رودتر از اینا میرسیدی

    ReplyDelete
    Replies
    1. دوست عزیز مگه پای پیاده میشه رفت در ضمن هر جوری برسی اونجا یا برت میگردونن یا میری تو کمپ به عنوان پناهنده ایشون ویزا گرفته بعد این همه سختی

      Delete
    2. درسته من کاملا قانونی و با اقامت دایم و با حمایت کامل به کانادا اومدم و یک سال اول حتی ماهی 800 دلار حقوق دادند و الان دوساله تمام هزینه پزشکیم رایگانه و کل دنیا راحت مسافرت میرم

      Delete
    3. درسته من کاملا قانونی و با اقامت دایم و با حمایت کامل به کانادا اومدم و یک سال اول حتی ماهی 800 دلار حقوق دادند و الان دوساله تمام هزینه پزشکیم رایگانه و کل دنیا راحت مسافرت میرم

      Delete
    4. سلام من دارم میرم ترکیه لطفا یکی راهنماییم کنه کدوم شهر رو انتخاب کنم که کارش بیشتر باشه و چیزای مهم دیگه
      ممنون

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
  12. سلام ابی جان من میخوام برم آلمان به صورت قاچاقی از طرف UN اقدام کنم بهتره یا مستقیم برم آلمان ؟

    ReplyDelete
  13. سلام ابی جان من میخوام برم آلمان به صورت قاچاقی ازطرف (یو ان) اقدام کنم بهتره یا مستقیم برم آلمان ؟

    ReplyDelete
  14. عالی بود همیشه خوش باشی. از این قشنگ تر و کامل تر دیگه چطوری توضیح بده بنده خدا

    ReplyDelete
  15. سلام دادش من بچه ترکم ترک تبریزی یکم از زبان ترکیه سردر میارم من خیلی وقته میخوام پناهنده ترکیه شم ولی نمی تونم راهشو بد نیستم به مولای علی قسم از ایران خسته شدم

    ReplyDelete
  16. دوستان من دو ماه ترکیه بودم تاریخ مصاحبه اول ۷ ماهه دادن بهم وقتی داشتم بر میگشتم تو راه بهم گفتن فرداش مصاحبته این مهم نیست بازم مهم اینه که میری چی می خوای بگی باید محکم باشه موردت الکی نرین بخدا سخته اونجا کار نیست پول نیست بدون پول نرین اواره میشین من پیش دوستم زندگی میکردم رفتم سر کار پول نمی دادن ترکا بازم کم اوردم برگشتم خواهش میکنم اول کیس محکم درست کنید بعد با جیب پر برین اونجا به هر کسیم اعتماد نکنید پولتون میپره اگه کسی سوال داره خوشحال میشم کمکش کنم

    ReplyDelete
  17. دوستان من دو ماه ترکیه بودم تاریخ مصاحبه اول ۷ ماهه دادن بهم وقتی داشتم بر میگشتم تو راه بهم گفتن فرداش مصاحبته این مهم نیست بازم مهم اینه که میری چی می خوای بگی باید محکم باشه موردت الکی نرین بخدا سخته اونجا کار نیست پول نیست بدون پول نرین اواره میشین من پیش دوستم زندگی میکردم رفتم سر کار پول نمی دادن ترکا بازم کم اوردم برگشتم خواهش میکنم اول کیس محکم درست کنید بعد با جیب پر برین اونجا به هر کسیم اعتماد نکنید پولتون میپره اگه کسی سوال داره خوشحال میشم کمکش کنم

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام سامان باید باخود چقدر پول برد که تا اونجا کار پیدا کنی
      تاره تو سازمان ملل باید چی گفت که من مناهنده شدم یا باید دلیل خواس براشون گفت ایا

      Delete
    2. سلام
      چند تا سوال؟
      لطفا بگو چقدر پول لازمه واسه سه ماه زندگی تو ترکیه. ؟؟
      بعدم بگو من که کیس خوبی تو ترکیه ندارم تکلیفم چیه؟
      ینی کار واسه من نیست
      ینی هیشکی پولم رو نمیده؟
      مرسی

      Delete
  18. خوب مثلا باید با جند میلیون پول رفت

    ReplyDelete
  19. بيا با هم بريم تنهام دنبال يكي ميگردم باهم بريم

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام امیر منم تنهام اگه خواستی شمارتو بزار

      Delete
  20. سلام من میخام برم کانادا کسی هست همسفر بشه خدایش حالم از ایران بهم میخوره خسته شدم از ایران

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام آقا من پایم البته دنبال رفتن به آلمان بودم ولی اگه کانادا راهی هست اونجابهتره ، تا عید میرم حتما

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. شمارمم اینه 09384307232

      Delete
    4. دلش این شمارمه بردار زنگ بزن همسفر بشیم 09390580020

      Delete
  21. مرسی از داستانت لذت بردم داداش بزودی من یا تنهایی یا با دوستم راهی ترکیه میشیم تا دقیقا راه شمارو ادامه بدیم من قبل ازینکه اینو بخونم میدونستم جریان سازمان رو ولی خیلی کمک کرد این خاطراتت و اطلاعاتمو بیشتر کرد...به امید موفقیت همه

    ReplyDelete
    Replies
    1. خیلی بود منم باید تا صبح بیدار بومونم. فردا بیشک میخونم نظر میدم!!!!!;-)

      Delete
  22. سلام خدمت ادمین عزیز من یک دوست افغان دارم که در ایران زندگی میکند او در سن 5سالگی با ماشین تصادف کرده و الان 17 ساله هست تا الان او معلول جسمی بوده و احتیاج به کمک دارد پدر او قبلن کارگر ساختمان بوده ولی الان در سن 53 سالگی بازنشته شده است پسر بزرگتر از او ندارد بارها به سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان در ایران مراجعه کردند اما هیچ کاری برای انها انجام ندادند من به تازه گی شنیدم در ترکیه همچین کسانی را برای پناهندگی کانادا نام نویسی میکننده ایا واقعیت دارد لطفا کسی از این موضع اطلاع داره راهنمایی کنید جواب تان را به ایمیل shamseddin9@gmail.com بفرستی لطفا لطفا هرچه زودتر جواب بدهید سپاس از شما

    ReplyDelete
  23. سلام خدمت ادمین عزیز من یک دوست افغان دارم که در ایران زندگی میکند او در سن 5سالگی با ماشین تصادف کرده و الان 17 ساله هست تا الان او معلول جسمی بوده و احتیاج به کمک دارد پدر او قبلن کارگر ساختمان بوده ولی الان در سن 53 سالگی بازنشته شده است پسر بزرگتر از او ندارد بارها به سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان در ایران مراجعه کردند اما هیچ کاری برای انها انجام ندادند من به تازه گی شنیدم در ترکیه همچین کسانی را برای پناهندگی کانادا نام نویسی میکننده ایا واقعیت دارد لطفا کسی از این موضع اطلاع داره راهنمایی کنید جواب تان را به ایمیل shamseddin9@gmail.com بفرستی لطفا لطفا هرچه زودتر جواب بدهید سپاس از شما

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام هر کسی می تونه ترکیه پناهنده بشه ولی فقط باید دلیل قانع کننده باشه برای فرار و بر نگشتن

      Delete
  24. منم برنامه کانادا دارم دوستان تا عید میرم اگه کسی هست اعلام کنه البته هوایی

    ReplyDelete
  25. خب مشکل هوایی داریم ویزا نمیدن وگرنه همه از خداشون با هوایی برن

    ReplyDelete
  26. خب مشکل هوایی داریم ویزا نمیدن وگرنه همه از خداشون با هوایی برن

    ReplyDelete
  27. بچه ها دمتون گرم آرزوی موفقیت برای همه شما ها دارم

    ReplyDelete
  28. من این مراحلی که طی کردم هیچ وقت تو.کمپ نبودم فقط ترکیه هفته ای یک بار می رفتیم پلیس برای امضا پ بعضی وقتها نمی رفتم می گفتم مریضم و همش ترکیه مسافرت بودم یا ماهیگیری کار هم می کردم

    ReplyDelete
  29. دوست عزیز چطور با اقامت دایم ؟

    ReplyDelete
  30. دوست عزیز چطور با اقامت دایم ؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. خیلی راضی هستم و شرایط زندگیم خیلی متفاوت شده

      Delete
    2. خیلی راضی هستم و شرایط زندگیم خیلی متفاوت شده

      Delete
    3. خیلی راضی هستم و شرایط زندگیم خیلی متفاوت شده

      Delete
  31. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  32. oon badbakhti ke ye gheroon pool nadare va vaghean ham tu iran moshkel dare che gohi bayad bokhore lamasab hazineye inhame modat zendegi kardan tu turkiye ro dashti bad pool khoshbakhti nemiyare???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. عزیزم من فقط پول بلیط پ یک ماه زندگی ترکیه رو داشتم پ مابقی کار کردم زندگی کردم

      Delete
  33. سلام من دارم یک ماه دیگه میرم ترکیه لطفا بگید چقدر پول با خودم ببرم و کدوم شهر برا موندن بهتره انتخاب کنم ممنون

    ReplyDelete
    Replies
    1. هزینه رو نمی دونم چقدر پول همراه شما باشه ولی چند ماه اول رو باید اجاره خونه و خوردوخراک رو.داشته باشی و من کار کردم

      Delete
  34. سلام اقا ابراهیم شما کی رفتین کانادا؟میشه ایمیلتون رو بدین تا در ارتباط باشیم؟

    ReplyDelete
  35. سلام اقا ابراهیم شما کی رفتین کانادا؟میشه ایمیلتون رو بدین تا در ارتباط باشیم؟

    ReplyDelete
  36. اقا ابي شما سال چند اين اقدامو كردين و چند ساله بودين ما كه تازه سر زديم خيلي خيلي زياد بود صفش

    ReplyDelete
  37. سلام من اوایل سال 2013 رفتم ترکیه

    ReplyDelete
  38. سلام خسته نباشيد بسيار زيبا بود و بهم انگيزه داد من قراره ٢-٣ ماه ديگه راهيه تركيه بشم ميخواستم بدونم از وضعيت أجاره خونه خبر نداريد ؟ قيمتاش حدودا چجورين؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. دوره من خونه بودن وسیله بین 300 تا 400لیر کرایه یک ماهش بود اپارتمان با وسیله ماهی بین 500 تا 700 لیر

      Delete
    2. salam ye be emaile man ye text midin kar daram bahatoon.
      ude.marina2@hotmail.com

      Delete
  39. سلام اقا ابي خيلي مطالب خوبي بود.اگه قاچاقي برم تركيه ميتونم به كشور سوم برم?مثلا سويس

    ReplyDelete
    Replies
    1. پناهنده بشی ترکیه زیاد حق انتخاب کشور نداری پیشنهاد میدی ولی اونا تصمیم می گیرن فقط امریکا و کانادا و استرالیا اروپا ازین کشورها بیشتر میرن

      Delete
    2. پناهنده بشی ترکیه زیاد حق انتخاب کشور نداری پیشنهاد میدی ولی اونا تصمیم می گیرن فقط امریکا و کانادا و استرالیا اروپا ازین کشورها بیشتر میرن

      Delete
  40. اقا ابي يعني از تركيه فقط به اين كشور ها ميشه پناهندگي گرفت?الان هم پناهنده ميگيره كانادا و امريكا?و از تركيه ميشه رفت?

    ReplyDelete
    Replies
    1. پناهدند ها یا استرالایا یا امریکا یا کانادا یا نوروز و چندتا کشور اورپایی رو انتخاب می تونن بکنن ولی تو هر شرایطی هر کشور یه زمانی خوب میگیره و یه کشور هم شاید انتخابش اشتباه باشه چون بد میگیره

      Delete
  41. اقا ابي الان كدوم كشور ها پناهنده ميگيرن?

    ReplyDelete
    Replies
    1. etelaei nadaram refigh hamishe canada amrica ostralia bode

      Delete
  42. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manam hamin kari ke shoma mikhain bokonin mikham anjam bedam.

      Delete
    2. Key mikhain berin shoma?baad keshvare sevometoon kojast?

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  43. با سلام و درود ....ضمن تشکر از توضیحات مفیدتون من الان یکسال ساکن ترکیه هستم و به توصیه دوستان میخوام برای یو.ان اقدام کنم یه سوال دارم ...اگه بچه های من دانشجوی اینجا باشن وقتی به کانادا رسیدیم اونجا میتونن همین رشته و درس خودشونو ادامه بدن یا باید باز از صفر شروع کنن و باز برای دانشگاه این چیزی که اینجا خوندن به کارشون نمیاد ...ممنون میشم اطلاع رسانی و راهنمایی کنید ...با سپاس فراوان

    ReplyDelete
    Replies
    1. زمینه ادامه تجصیل در کانادا فقط سطح زبان تایین کننده هست همه مدارک پذیرفته نمیشه ولی راه پیدا کردن به دانشگاه خیلی ساده هست فقط سطح زبان
      البته اینجوری نیست ادامه تحطیل در همون مقطع

      Delete
    2. اشتباه نکنید ترکیه خیلی بد جایی هست مردم بدی داره اذیتت میکنن پولتون و میخورن 4 سال کم کم تو ترکیه آلاف میشید سختی داره

      Delete
  44. سلام آقا ابی من قصد پناهندگی به کانادا دارم تصمیم گرفتم برم ترکیه و کمیساریای عالی سازمان ملل خودم معرفی کنم چند سالی در ایران کار خوانندگی آهنگسازی انجام دادم مدرک هم فقط کارهام در نت موجوده به نظر شما چقدر شانس اینو دارم که بتونم برم کانادا؟ در حال حاضر برای زندگی در ترکیه چقدر پول لازمه یه زندگی موقت تا درست شدن کارم.

    ReplyDelete
    Replies
    1. میخواستم بدونم میتونم مدارکم ببرم به سازمان کمیساریای عالی بعد برگردم ایران تا زمان مصاحبه برم ترکیه؟

      Delete
    2. نه اصلا نمیشه کسی که پناهنده میشه ترکیه از ایران فرار کرده اگه برگرپی پرونده باطل میشه

      Delete
    3. کیس در این مورد زیاد قوی نمی تونه باشه چون جونت رو زیاد در خطر قرار نمی گیره

      Delete
  45. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  46. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :-( دمت گرم من فقط خاطراتم رو نوشتم و برات ارزوی موفقیت دارم دوست عزیزم

      Delete
  47. سلام خواهر من یه دختر 10 ساله داره تو ایران خیلی مشکل داره یعنی وضعیتش اصلا خوب نیست واقعا این راه براش عملی میشه؟ ؟؟چقدر باید پول داشته باشه برای ترکیه رفتن و اونجا موندن؟ ؟؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. اگه کيس مدارک قوى دارى, اقدام بکن . و گر نه بيخيال

      Delete
    2. سلام اقا حمید.من از راهنمایی صادقانتون خیلی خوشحال شدم جای شکرش هست که هنوز ادمای خوبی مثل شما دوستان پیدا میشه که ادمو راهنمایی کنن.ممنون میشم اگه بتونم خصوصی باهاتون در ارتباط باشم چون منم همین قصدو دارمو به کمکتون واقعا نیاز دارم.

      Delete
  48. سلام
    من ميخوام با دوستم اقدام كنيم چون اصلا تركي بلد نيستيم ميخوايم وكيل بگيريم. يه وكيل به نام صالح معرفي كردن دوستان.نميدونم قابل اعتماد هست يا نه كسي ميشناسه صالح رو؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام بهتر است اینکارو نکنید بیشتر کلاه برداری هست

      Delete
  49. سلام آقا ابی،چند تا سوال داشتم میتونی تلگرام پیام بدی یا شبکه‌های دیگه؟00989365053974

    ReplyDelete
  50. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  51. من خیلی خوشحال شدم وقتی داستانتون خوندم. امیدوارم در مرحله از زمدگیتون شاد و موفق باشید

    ReplyDelete
  52. با سلام خدمت دوستان عزيز
    با تشکر از ابى عزيز اميدوارم هميشه موفق باشى
    من حدود ده ماهه که تقاضاى پناهندگى دادم و در مورد پروسه بررسى تقاضا تحقيقات زيادى کردم , به همه دوستانى که ميخوان به هر طريقى اقدام به پناهندگى کنن نصيحت ميکنم که کيس مدارکپناهندگى خودشون رو کامل کنن و حتما با مدارک قوى درخواست پناهندگى کنن و اشتباهى که من کردم رو نکنن . من بدليل اينکه مدارکم قوى و کامل نبود , خيلى دردسر کشيدم و حتى تا مرز رد شدن درخواستم هم رفتم و مجبور شدم براى درست کردن کيس مدارک هزينه کنم . اميدوارم قبل از هر اقدامى به فکر تهيه مدارک باشيد تا بتونيد جواب مثبت بگيريد . ا

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. سلام حمید اقا من می تونم با شما در تماس باشم؟راهنمایی می خواستم از شما.ایدی تلگرامم rezagolkarr هست

      Delete
    3. حمید اقا احتیاج به راهنمایی شما دارم ایدی تلگرامم رو میدم خدمتتون
      @rezagolkarr

      Delete
    4. حمید اقا احتیاج به راهنمایی شما دارم ایدی تلگرامم رو میدم خدمتتون
      @rezagolkarr

      Delete
  53. ایا شما الان که تو کانادا اقامت دارید میتونید واسه سفر بیاید ایران؟حالا بعد از هر چند سال..این اجازه به شما داده میشه

    ReplyDelete
  54. kasi hast ke akhiran rafte bashe torkie? :) manzooram bad az in bomb gozario in harfast.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  55. سلام منم دقیقا قصد اقا ابی رو دارم الان ی اکیپ ۶نفره هستیم ب امید خدا ۱/۵قاچاقی اعزامیم ترگیه هرکی خواست بیاد قدمش رو چشمم اینم شمارمه +۹۸۹۰۳۹۸۱۲۰۳۸

    ReplyDelete
  56. سلام منم اطلاعاتم تقویت شد ممنون از آقای ابی.

    ReplyDelete
  57. فقط یه سوال دارم چون من بصورت قانونی اومدم ترکیه ودر استانبول مشغول بکار هستم چه کیسی رو بیشتر قبول میکنن واسه اعلام پناهندگی و اینکه میخام واسه یو ان اقدام کنم از دوستانی که تو ترکیه هستن و برای یو ان اقدام کردن. ممنون میشم اگه در این راه mesiramez@gmail.comمنو همیاری کنند در این ایمیل

    ReplyDelete
    Replies
    1. man khodam ham ghanoni raftam turkeye bad raftam un moshkeli nist

      Delete
    2. سلام آیا در استانبول هم سازمان ملل وجود داره ؟ اگر داره در کجایش و اگر نداری در کجا است و چه چیز ها لازم است برای کیس در کانادا ما فامیلی اومدیم و قانونی

      Delete
  58. سلام ابی جان،خیلی مطالب خوب و مفیدی رو نوشتی و خیلی خوشحالم که تونستی به آرزوت برسی،من متاهل هستم و قصد دارم مثل شما اقدام کنم ممنون میشم تو ایمیل چند تا سوال داشتم
    پاسخگو باشید
    vahidmsp@gmail.com
    مرسی عزیز

    ReplyDelete
    Replies
    1. refigh moteasefane man 100 ha eimil va payam dar yafteh kardam namitonam javabe bedam be hame man moshaver pana handeghi nistam

      Delete
  59. ابی جان سوال دارم

    ReplyDelete
    Replies
    1. na aghe khahar baradar nabashe na maslan daei khale ame ina moshkeli nis aslan niyazi nist beghid

      Delete
  60. اقوام درجه یک من در ترکیه پناهجو هستن مصاحبه اصلی شدن.منم میخوام برم.اگر نگم که اقوام درجه یک من ترکیه هستن آیا یوان میفهمه؟اقوامم قبولی از یوان گرفتند

    ReplyDelete
    Replies
    1. na aghe khahar baradar nabashe na maslan daei khjale ame ina moshkeli nis aslan niyazi nist beghid

      Delete
  61. agha man aslan etelaati dar bare keys nadaram

    ReplyDelete
  62. ebi be nazaret daii khalee daraje 1 mishan??yaa be soal haye bacheha khob deghat kon yaa khob javab bede gomrah nashan khale daii 1nistan golam on porsid daraje 1 ke mishee baradaro khahare mojarad pedar madar va farzand sorry 😘🌹

    ReplyDelete
  63. taze age ghabolii gereftan chee behtar link mishin vasaton khob hast etefaghan

    ReplyDelete
  64. ebi jan harjaye kore khaki hasty khush bashi o har berkee gholab andakhty pore mahi bashe ma k vala asirim o hich rahe farar nadarim :) eshghe LA divone mikone adam o alan 7 sale zendegim shude rah raftan to khiaboon haye google map wlaking in LA vali besoze pedare bi poli hame dostanam k raftan o hame khareji shudanfaqat man mondam har sal ham cheshm be omid lottory rasty Ebi sarbazi rafte bdi????

    ReplyDelete
    Replies
    1. na sarbsazi naraftam moafiyat pezeshki dadshtam

      Delete
  65. خدایی خیلی جالب بود.برات بهترینارو آرزو دارم.و امیدوارم همیشه خوشبخت باشی.

    ReplyDelete
  66. خدایی خیلی جالب بود.برات بهترینارو آرزو دارم.و امیدوارم همیشه خوشبخت باشی.

    ReplyDelete
  67. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  68. سلام داستان جالبی بود

    ReplyDelete
  69. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  70. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  71. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  72. اخذ ویزای انگلیس بدون یک ریال پیش پرداخت کاملا قانونی و دریافت وجه بعد از رسیدن متقاضی به انگلیس http://persianneed.com

    ReplyDelete
  73. من خودم 4 ماه ميشه که ترکیه آمدم تا هنوز ما رو برای مصاحبه نخواسته. از شما یک سوال داشتم که اگه بگیم که برادرم توی کانادا است و میخواهیم پیش اون بریم آیا اشکالی نداره؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. آره بگين تاثير گذاره و برادرتون شغل و يا پيشينه موجه و خوب داشته باشه خيلي واستون خوب ميشه لينك ميشين و انتخاب ايالت هم به همون جا ميدن كه ايشون هستن

      Delete
  74. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  75. سلام ابی جان داداش من یه ۷.۸ ماهی ترکیه هستم از چنتا راهنمایی میخواستم میشه شمارمو سیئ کنی تلگرام باهم بحرفیم؟؟؟ 05347994143

    ReplyDelete
  76. سلام من اسمم بابکه الان یه ماهه ترکیه هستم من قصد ادامه تحصیل تو کشور ثالت که احمال زیاد کاناداست رودارم ظاهرا اونجا مدرک پیام نور وازاد رو قبول ندارن واین منو نگران کرده لطفا راهنمایی کنید

    ReplyDelete
  77. سلام من اسمم بابکه الان یه ماهه ترکیه هستم من قصد ادامه تحصیل تو کشور ثالت که احمال زیاد کاناداست رودارم ظاهرا اونجا مدرک پیام نور وازاد رو قبول ندارن واین منو نگران کرده لطفا راهنمایی کنید

    ReplyDelete
    Replies
    1. age vezarate olom vaa tahghighate iran taiid konee mipaziran hata age amozesh ali bashee chee berese bee univercity

      Delete
  78. سلام کسی هست که یخاد از یوان اقدام کنه.اگه هست من دنبال همسفر ک باهم بریم فقط حرفش مرد باشه نه اینکه ترسو باشه

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام بلی من هستم در استانبول شما کجا استید

      Delete
  79. سلام دوست عزیز..خیلی خوشحالم که آخر داستانتون به خوبی تمام شد و خوشحالم که به جایی که میخاستید رسیدید..امکانش هست من شماره شمارو داشته باشم ..چندتا سوال داشتم...مرسی

    ReplyDelete
  80. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  81. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  82. سلام خدمت دوست عزیز اقا حمید مرسی که با دل و جون همرو راهنمایی میکنید.منم میخوام از طریق ترکیه به انگلستان برم خیلی ممنون میشم اگه خصوصی کمکم کنید

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  83. واسه يوان جز كيس قوي و معتبر تو شرايط فعلي حداقل ٤ سال رو واسه قبولي كشوري در نظر داشته باشين و ديگه اينكه دوستان اطلاعات كامل داشته باشين تركيه بيايين انتخاب شهر با يوان هست و بايد اونجا امضا بزنيد و مسايل ديگه كه تو كامنت نميگنجه فقط توصيه ميكنم بدون اگاهي نياييد موفق باشين

    ReplyDelete
  84. دوستان اصلا به این سادگی نیست این آقا شانس داشته ..ترکیه خیلی سختی و بیچارگی داره پول نداشته باشید گرسنه می مونید کار نیست سر کارم برید این ترکای عوضی پولتون و میخورن نکنید یه امید کانادا آمریکا خودتون و آواره ترکیه نکنید آدمهای بسیار بدی داره ترکیه

    ReplyDelete
    Replies
    1. daghighan dorosteh be manam khosh naghzasht khili sakhti keshidam mohem kise hast hame parvande ha tool mikshe

      Delete
    2. شانص با هم باری بوده و پرونده ای که داشتم هم کمکم کرد همون کیس درسته ترکیه جای سهتی برای بی پول ها منم خیلی سختب کشیدم

      Delete
  85. سلام آقا ابی اگه جواب منو بدید واقعا ممنون میشم.من با یکی از دوستانم میخوایم همین مسیر شما رو طی کنیم میخواستم بدونم امکانش هست که تا پایان مسیر و رفتن به کشوری مثل کانادا با هم باشیم یعنی سازمان این رو قبول میکنه؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. parvande harkasi joda has va emkan dare masir joda bioftid

      Delete
  86. اگه دوتا دوست باشید در هر مرحله امکان داره پرونده های شنا از هم فاصله بگیره حتی تا مدت متفاوت یکسال اصلا هیچ تضمیتی نیست با هم کاراتون راه بیوفته چه برسه یک جا قبولی بگیرید حتی انتخواب کشور
    فقط یک استثنا اونم عضای خانواده باشید مراحل بو هم انجام میشه

    ReplyDelete
    Replies
    1. اگر اعضای درجه 2 خانواده باشند مثل cousin چی میشه؟ امکان داره با هم کاراشون رو ادامه بدن؟

      Delete
    2. سلام اقاي ماهيگير برام جالبه كه با صبوري جواب كامنتارو دادين و شخصا ممنونم و از تجربه تون استفاده ميكنم اما شخصا يه سوْال دارم ازتون نميخوام كيستون رو اعلام كنيد اما سؤالم اينه كه ايا از وكيل يا كارچاق كن استفاده كرديد براي پيشبرد مراحل كارتون يا نه

      Delete
  87. سلام اقای ابی من هیچی در مورد مصاحبه نمیدونم و خواهش می کنم یه شماره وکیل خوب و با خدا به من بدید خیلی کارم گیره مرسی

    ReplyDelete
  88. من هیچ کسی رو ندارم در ترکیه و اصلا نمی شناسم و نمی دانم چی کار کنم و باید ۱۰ روز دیگه حتما برم

    ReplyDelete
  89. من پاس ندارم و مجبورم قاچاقی برم ترکیه لطفا راهنماییم کنید

    ReplyDelete
  90. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  91. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  92. از رفتنت به ترکیه تا رفتنت به کانادا چند ماه طول کشید اقا ابی؟

    ReplyDelete
  93. سلام ابی جان امیدوارم که خوب باشی☺ببخشید که مزاحم میشم من یه پسر ۱۷ ساله ام و سال سوم دبیرستان ترک تحصیل کردم به خاطر خارج شدن از ایران و رفتن به یک کشور دیگه برای ادامه ی زندگی و علاقه ای به کشور کانادا دارم و میخوام به این کشور برم.میخواستم بدونم که من هم باید مثل شما عمل کنم تا با اقامتم در کانادا موافقت بشه؟ممنون میشم کمکم کنی.منم جای برادر کوچیک تر شمام��

    ReplyDelete
  94. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  95. با سلام و درود خدمت اقا ابی
    خوشبحالت ابی جان شما واقعا خوش شانس بودی
    نوش جونت که قبول شدی و رفتی کشور آرزوهام
    شما در اوایل سال 2013 ثبت نام شدی اما من در اواخر سال 2013 ببین شما اونور دنیایی اما من هنوز این خراب شده .باور کنید کارد به استخونم رسیده دیگه حالم از زنده بودنم بهم می خوره الان دقیقا سه ساله زجرو بدبختی می کشم اما از این سازمان ملل هیچ خبر خوشی نمیاد.دوستان عزیز اگه واقعا میخواید عمرتون پولتون مفت بره بیاید ترکیه من نمیگم اینجا بده ولی تا مشکل ندارید نیاید .الان اولویت با سوریه ای هاست اونارا فقط پذیرش میکنند تو همین چهار پنج ماه خیلی از دوستان برگشتند به علت حقوق کم که کفایت زندگیشونو نمی داد.تازه واگر هم حقوقتونو بدن به قول ابی جان که چندجا کار کرده بود حقشو خوردن.دوستان عزیز من نه راه رفت دارم نه راه برگشت و مجبورم با تمام مشکلات بسازم با اینکه بهترین کیس و با معتبرترین مدرکی که دارم اما همینطور بلا تکلیف باور کنید تا همین الانشم من پناهجو هستم بنده تاریخ مصاحبه ام همین چند روز پیش بود 01.11.2016 سه شنبه هفته قبل اما مصاحبه ازم نگرفت گفتند منتظر باش تا خبرت کنیم.دیگه نمیدونم کجا برم از دست سازمان شکایت کنم تا به حقم برسم.تو این چند ماه اخیر خیلی گرونی شده حقوق ماهی 1100 الی 1300 لیر در ماه کرایه خونه 600 الی 1000 بدون وسایل پول آب کم کم 50 برق کم کم 70 گاز کم کم 100 تازه اگه خونه گازی کشی نباشه باید بری زغال سنگ استفاده کنی با اون همه خطر و کثافت کاری خیلی بده دیگه حرفی برا گفتن ندارم فقط می توام بگم آدمای خوش شانس مثل ابی جان تعدادشون کمتر از انگشتان دسته من خیلی هارو میشناسم به خداوندی خدا 8 یا 9 سال قبل اومدن هنوز تکلیفش روشن نشده دیگه خود دانین. بازم میگم خوشبحالت و نوش جونت ابی جان خوش بخت شدی

    ReplyDelete
  96. با سلام و درود خدمت اقا ابی
    خوشبحالت ابی جان شما واقعا خوش شانس بودی
    نوش جونت که قبول شدی و رفتی کشور آرزوهام
    شما در اوایل سال 2013 ثبت نام شدی اما من در اواخر سال 2013 ببین شما اونور دنیایی اما من هنوز این خراب شده .باور کنید کارد به استخونم رسیده دیگه حالم از زنده بودنم بهم می خوره الان دقیقا سه ساله زجرو بدبختی می کشم اما از این سازمان ملل هیچ خبر خوشی نمیاد.دوستان عزیز اگه واقعا میخواید عمرتون پولتون مفت بره بیاید ترکیه من نمیگم اینجا بده ولی تا مشکل ندارید نیاید .الان اولویت با سوریه ای هاست اونارا فقط پذیرش میکنند تو همین چهار پنج ماه خیلی از دوستان برگشتند به علت حقوق کم که کفایت زندگیشونو نمی داد.تازه واگر هم حقوقتونو بدن به قول ابی جان که چندجا کار کرده بود حقشو خوردن.دوستان عزیز من نه راه رفت دارم نه راه برگشت و مجبورم با تمام مشکلات بسازم با اینکه بهترین کیس و با معتبرترین مدرکی که دارم اما همینطور بلا تکلیف باور کنید تا همین الانشم من پناهجو هستم بنده تاریخ مصاحبه ام همین چند روز پیش بود 01.11.2016 سه شنبه هفته قبل اما مصاحبه ازم نگرفت گفتند منتظر باش تا خبرت کنیم.دیگه نمیدونم کجا برم از دست سازمان شکایت کنم تا به حقم برسم.تو این چند ماه اخیر خیلی گرونی شده حقوق ماهی 1100 الی 1300 لیر در ماه کرایه خونه 600 الی 1000 بدون وسایل پول آب کم کم 50 برق کم کم 70 گاز کم کم 100 تازه اگه خونه گازی کشی نباشه باید بری زغال سنگ استفاده کنی با اون همه خطر و کثافت کاری خیلی بده دیگه حرفی برا گفتن ندارم فقط می توام بگم آدمای خوش شانس مثل ابی جان تعدادشون کمتر از انگشتان دسته من خیلی هارو میشناسم به خداوندی خدا 8 یا 9 سال قبل اومدن هنوز تکلیفش روشن نشده دیگه خود دانین. بازم میگم خوشبحالت و نوش جونت ابی جان خوش بخت شدی

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام آقا مجید درباره ترکیه میخواستم سوال بپرسم اگه میشه راهنماییم کنید شمارمو براتون میفرستم09353854089

      Delete
    2. سلام آقا مجید درباره ترکیه میخواستم سوال بپرسم اگه میشه راهنماییم کنید شمارمو براتون میفرستم09353854089

      Delete
    3. سلام آقا مجید درباره ترکیه میخواستم سوال بپرسم اگه میشه راهنماییم کنید شمارمو براتون میفرستم09353854089

      Delete
  97. با سلام و درود خدمت اقا ابی
    خوشبحالت ابی جان شما واقعا خوش شانس بودی
    نوش جونت که قبول شدی و رفتی کشور آرزوهام
    شما در اوایل سال 2013 ثبت نام شدی اما من در اواخر سال 2013 ببین شما اونور دنیایی اما من هنوز این خراب شده .باور کنید کارد به استخونم رسیده دیگه حالم از زنده بودنم بهم می خوره الان دقیقا سه ساله زجرو بدبختی می کشم اما از این سازمان ملل هیچ خبر خوشی نمیاد.دوستان عزیز اگه واقعا میخواید عمرتون پولتون مفت بره بیاید ترکیه من نمیگم اینجا بده ولی تا مشکل ندارید نیاید .الان اولویت با سوریه ای هاست اونارا فقط پذیرش میکنند تو همین چهار پنج ماه خیلی از دوستان برگشتند به علت حقوق کم که کفایت زندگیشونو نمی داد.تازه واگر هم حقوقتونو بدن به قول ابی جان که چندجا کار کرده بود حقشو خوردن.دوستان عزیز من نه راه رفت دارم نه راه برگشت و مجبورم با تمام مشکلات بسازم با اینکه بهترین کیس و با معتبرترین مدرکی که دارم اما همینطور بلا تکلیف باور کنید تا همین الانشم من پناهجو هستم بنده تاریخ مصاحبه ام همین چند روز پیش بود 01.11.2016 سه شنبه هفته قبل اما مصاحبه ازم نگرفت گفتند منتظر باش تا خبرت کنیم.دیگه نمیدونم کجا برم از دست سازمان شکایت کنم تا به حقم برسم.تو این چند ماه اخیر خیلی گرونی شده حقوق ماهی 1100 الی 1300 لیر در ماه کرایه خونه 600 الی 1000 بدون وسایل پول آب کم کم 50 برق کم کم 70 گاز کم کم 100 تازه اگه خونه گازی کشی نباشه باید بری زغال سنگ استفاده کنی با اون همه خطر و کثافت کاری خیلی بده دیگه حرفی برا گفتن ندارم فقط می توام بگم آدمای خوش شانس مثل ابی جان تعدادشون کمتر از انگشتان دسته من خیلی هارو میشناسم به خداوندی خدا 8 یا 9 سال قبل اومدن هنوز تکلیفش روشن نشده دیگه خود دانین. بازم میگم خوشبحالت و نوش جونت ابی جان خوش بخت شدی

    ReplyDelete
  98. سلام و درود اقا ابی.من تمام کارا اوکی هست فقط یه مشکلی دارم خوب وقتی میخام پناهندگی بگیرم باید بگم جانم در خطره و نمیپرسن شمایی که جانتون در خطره چطور با پرواز قانونی امدی ترکیه؟انصافا اگه کسی میتونه راهنمایی کنه مرسی❤

    ReplyDelete
    Replies
    1. منم همین مشکلو دارم راهشو پیدا کردی به مام خبر بده

      Delete
    2. منم همین مشکلو دارم راهشو پیدا کردی به مام خبر بده

      Delete
    3. نباید با هواپیما بیایی باید با اتوبوس بیایی

      Delete
  99. سلام من از افغانستان آمدم ترکیه واقامتش را هم دارم در ولایت استانبول زندگی میکنم میخواهم در سازمان un و برای کشور کانادا کیس بیندازیم ما فامیلی آمده آیم ؟اگر کسی معلومات دارد بگوید 1 سازمان unدر کجا است و چه لازم است برای کیس انداختن و در مدت چقدر زمان کیس مان خواهد برآمد ؟ سپاس

    ReplyDelete
  100. پدر و مادر هم اینجا نیست اقامتش را دارد میتوانم خودم کیس بیدازم و اسم اونا رو هم اضافه کنم ؟

    ReplyDelete
  101. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  102. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  103. Salam agha ebi... har ja hastid khoshbakht bashid. Mikhastam rahnamaeem konid... mano hamsaram mikhaym eghdam konim vase kanada az tarighe raftan be torkie... ba 30 milyoon faghat... be nazare shoma cheghadr sakhti pishe roomoon hast?! Mishe begid az inke bedoonim keysemoon cheghadr mohkame va morede ghaboole un az koja bayad befahmim?

    ReplyDelete
  104. من میخوام پناهنده ی کانادا شم ولی کیس قوی که نشون بده خطر جانی دارم ندارم میخواستم بدونم چکار باید کنم؟

    ReplyDelete
  105. قاچاقی چجوری میشه رفت؟

    ReplyDelete
  106. قاچاقی چجوری میشه رفت؟

    ReplyDelete
  107. سلام اقا ابی. ارادت. من الان ۳ ماه ترکیه هستم و دارای کیس سیاسی قوی هستم و به مصاحبه پلیس هم رفتم ولی یو ان مونده حالا شما باز هم اطلاع دارین چند سال طول میکشه به طور متوسط ؟؟؟؟!

    ReplyDelete
  108. سلام من دارم میرم ترکیه و از اونجاانگلیس هرکه میاد یاعلی09016400963.من حدود1ماه پیش با دوستم میخاستم برم از طریق هوایی ب فرانسه واز تونل مانش به انگلیس که پولم 25تا کم اوردم نتونستم برم ولی دوستم 1ماهی هست اونجاست وشاید باور نکنین 3روز رسید از ایران ب انگلیس البته 53تا خرجش شد 35تا تا فرانسه واز اونجا تا انگلیس 18تا طرف که اینجا کارت درست میکنه با شینگن میفرسته تافرانسه قانونی میفرستت که یه گردش حساب3ماه با حقوق 6میلیون درماه واست میگیره ویه ملک یا کارخونه یا تولیدی یا شرکت خصوصی بنامت میکنه البته وقتی رسیدی اونجا همش برمیگرده بخود صاحب اصلی یجورایی سوری انجام میشه ولی خداییقبولش دارم طرف تو بانک واسناد رفیق داره که مقداری پول ب اونا میده در کل من بد شانس بودم ودوستم خر شانی که حتی طرفی که فرستادش فرانسه میگفت محمد چطور از فرانسه سری رفت انگلیس میگفت من خودم توش موندم .خلاصع من هنوز امید رفتن از طریق زمینی دارم یعنی برم ترکیه ویونان .....انگلیس هرکی میاد یاعلی 09016400963حسین

    ReplyDelete
  109. ابی جان رفیق من الان 1ماهه پناهجو انگلیسه الان بیرمنگامه ایا با کیسی که مذهبی داده واسه مسیحیت قبول میشه یا نه خودشم میگه تا6ماه هیچی معلوم نیست شایدم 1سال بشه

    ReplyDelete
  110. ابی جان سلام دوست من 1ماه انگلیسه پناهجو شده والان دادنش بیرمنگام با کیس مذهبی یعنی مسیحیت رفته ایا قبول میشه خودشم میگه تا 6ماه یا 1سال شایدطول بکشه جواب بدن

    ReplyDelete
  111. salam man 1 mah diye miram turky
    khodamam vaghean gay hasam nemidonam okeo migiram ya na
    amma inja hishkio nadaram
    va vaghean aziatam kardan
    kasi hast LGBT RAFTE BASHE?
    aydingay@yahoo.com

    ReplyDelete
  112. man casam gay hasesh be nazaretoon cheghad tool bekesh bish az 2 sal?

    ReplyDelete
  113. دوستان عزیزی که قصد مهاجرت و پناهندگی در U.N ترکیه را دارند ،جهت ارائه کیس پناهندگی و‌مشاوره با شماره ما تماس و یا از طریق تلگرام و یا واتس آپ با ما ارتباط برقرار کنند
    ۰۰۹۰۵۳۴۲۳۴۰۵۱۲

    ReplyDelete
  114. دوستان عزیزی که قصد مهاجرت و پناهندگی در U.N ترکیه را دارند ،جهت ارائه کیس پناهندگی و‌مشاوره با شماره ما تماس و یا از طریق تلگرام و یا واتس آپ با ما ارتباط برقرار کنند
    ۰۰۹۰۵۳۴۲۳۴۰۵۱۲

    ReplyDelete

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر