Search This Blog

Wednesday, June 18, 2014

سیستم های مادر در ماهیگیری

سیستم های مادر در ماهیگیری
نویسنده : ابی فیشر
سلام رفقای عزیز امروز با مقاله ای مختصر درخدمت شماهستیم که می تونه راحل خوبی برای بسیاری از مشکلات شما در ماهیگیری باشه هم برای اونای که هم در مراحل اول ماهیگیری هستند یا همون مراحل ابتدایی ، هم برای اونای که تجارب ماهیگیری دارند ولی در مناطق جدید و ناشناخته سعی در انجام بهترین حالت ماهیگیری دارند. . . .
همون جور که مشاهده کردید اسم این مقاله سیستم های ماهیگیری مادر می باشد همون گونه در رنگ های که در طبیعت وجود دارد و با اداقام اون چند رنگ مادر ما می تونیم به رنگ های زیادی دست پیدا کنیم و در این مقاله ما در سعی در معرفی تاکتیک های ماهیگیری مادر داریم که با ادقام اونها ما می تونیم روش های زیادی از ماهیگیری رو انجام بدیم . . .
نه این مقاله ترجمه می باشد نه قبلا جای در مورد اون بحث شده فقط احساس می کنم می تونه مقاله تغریبا کاملی باشه برای راهنمایی ماهیگیری خدایش فقط یه کم خلاقیت و پشتکار می خواد. . .
در این مقاله با سه تاکتیک ماهیگیری مادر ، انتظاری و شناوری و اسپنینگ آشنا میشویم و در شروع باید بگم آن سیستم ماهیگیری که ماهیگیر در ان از طعمه طبیعی و با استفاده از انتظار برای صید ماهی انجام می شود را سیستم ماهیگیری انتظاری گفته می شود که سیستم ماهیگیری در عمق آب به صورت ثابت باقی می ماند تا ماهی صید شود.
و سیستم ماهیگیری که در ان سرب های سنگین نقشی ندارد و نقش اصلی را شناور برای معلق نگهداشتن طعمه بر روی سطح آب را بازی می کند را سیستم شناوری و
سیتم ماهیگیری که در ان اکثر طعمه های مصنوعی نقش دارد و ماهیگیری با به تحرک در اوردن طعمه در آب با عمل کشش و جمع و پرتاب کردن انجام می شود را سیستم اسپنینگ گفته می شود
این سه تاکتیک ماهیگیری همان سه عمل اصلی ماهیگیری می باشد که در این مقاله به نام سیستم های مادر نام برده شده و حالا ماهیگیر می تواند با ادقام این چند سیستم ماهیگیری و روش های نوین ماهیگیری رو با شرایط محیطی مختلف تست و انجام کند مثلا ادقامی از سیتم اسپنینگ و شناوری و سیستم کف خواب و شناوری . . . .
اگه به محیط ناشناخته ای برای ماهیگیری رفتید که حتی نژاد ماهی و نوع سیستم ماهیگیری و طعمه را نمی دانید می تونید با این سه سیستم ماهیگیری اصلی به نتیجه خوبی برسید و روش ماهیگیری مفید را برای آن محیط ماهیگیری برای خود ابداع کنید . . .
ماهی ها در کل دو دسته هستند یا مهاجم یا غیر مهاجم و امکان داره میون این دو حالت هم باشند.
ماهی های مهاجم به اون دسته از ماهی ها گفته می شنود که اکثرا برای تغذیه به شکار می پردازند و ماهی های غیره مهاجم به ماهی های گفته می شنود که برای تغذیه اکثر از شکار استفاده نمی کنند و به خوردن مواد غذای در کف اب و مواد معلق در آب انجام می دهند.
اگه این اطلاعات رو در مورد ماهی های بومی منطقه ای که ماهیگیری می کنیم داشته باشیم تا حدود زیادی به صید اونها نزدیک می شویم و در غیره اون صورت اگه اطلاعاتی نداشته باشیم با استفاده از سیستم های ماهیگیری مادر می تونیم با استفاده از طعمه های مادر و با صید چند ماهی متوجه نوع نژاد ماهی و انتخاب بهترین تاکتیک ماهیگیری باشیم . . .
برای مثال من برای اولین بار به کنار یک دریاچه برای ماهیگیری میرم هیچ اطلاعاتی در مورد دریاچه برای ماهیگیری ندارم برای همین برای شروع از سیستم کفخواب با استفاده از کرم خاکی برای ماهیگیری استفاده می کنم ، و منتظر صید ماهی میشینم در ابتدا چون هیچ شناختی از ماهی های دریاچه ندارم در مرحله اول از یک سیستم ماهیگیری مادر استفاده می کنم همون سیستم کفخواب انتظاری که در ان سرب در انتها و بالاتر از اون یک انشعاب و یک قلاب کاملا ساده همون سیستمی که هر ماهیگیری برای شروع در ماهیگیری از آن استفاده می کنه چون هیچ اطلاعاتی از ماهی های منطقه ندارم از سایز قلاب کوچیکی استفاده می کنم که لاعقل هر ماهی که خواست به طعمه نوک بزنه با هر سایز دهانی بتونه اون قلاب رو به بلعه و با صید اولین ماهی ها و برسی دهان اونها می تونم سایز های ایده آل بعدی رو انتخاب کنم ، در شروع از طعمه های مادر استفاده می کنم طعمه های که هر ماهی رو می تونه وسوسه انگیز کنه برای خوردن طعمه مثلا کرم خاکی در مرحله اول و خمیر نون در مرحله دوم می تونه بر ترین طعمه ها در اب های شیرین باشه . . .
با صید ماهی های اول ما می تونیم برترین طعمه ها رو بر اساس ماهی ها انتخاب کنیم مثلا اگه ماهی کپور و کپور ماهیان صید شود که به صورت تخصصی به اون سیستم ها می پردازیم و اگه ماهی های از قبیل ماهی قزل الا یا خانواده ماهی های مهاجم صید شود رو می تونیم با تغیر تاکتیک های ماهیگیری و انتقال سیستم ماهیگیری به اسپنینگ یا همون بنداز جمع کن حتی با طعمه های مصنوعی نتیجه بهتری داشته باشیم . . .
گفتم سیستم مادر واقعا هم می تونه سیستم مادر باشه مثلا در سیستم اسپنینگ ما می تونیم به جای لانسه ها حتی از پشه های مصنوعی و طعمه طبیعی استفاده کنیم یا سیستم شناوری رو با اسپنینگ ادقام کنیم و پشه هارو با شناور استفاده کنیم . . .
می تونیم در دریا اب شور از همون سیستم کف خواب یا شناوری استفاده کنیم فقط طعمه های انتخاب کنیم که مناسب دریا باشه . . .
خدایش خودم انجام دادم که اینقدر با اعتماد بنفس می نویسم و از نوشته هام دفاع می کنم مثلا من خودم سیستم مادر اسپنینگ رو یاد گرفتم و با کمی تغیر به جای لانسه از پشه استفاده کردم و موفق شدم و با کمی ادقام و تغیر در پشه ها و با استفاده از چشم های سنگین در پشه اونو در عمق و با استفاده از چشم های شناوری اونو روی سطح آب به کار بردم که همگی موفق بودند حالا استفاده از چشم های شناوری ادقامی از تاکتیک شناوری  و فلای و اصل سیستم هم اسپنینگ و بعد ها چوب و چرخ رو تخصصی به فلای تغیر دادم و لی در شروع فقط سیتم مادر رو استفاده کردم.
1. همیشه در هنگام ماهیگیری در روخانه همراه با جریان آب حرکت و ماهیگیری کنید
2. برترین زمینه رنگ در طعمه مصنوعی رنگ نقره ای هست
3. چشم بزرگ در طعمه مصنوعی یکی از عوامل تحریک ماهی مهاجمه
4.دندان در دهن ماهی نشانه مهاجم بودن ماهی می باشد
5.در هنگام لانسه کشی در طول روخانه های بلند در هر جای ایده آل سه بار لانسه کشی کافیه

6.اگه ماهی به پشه حمله کرد و نتونست بگیرتش اگه تیزی قلاب رو احساس کرد و به لبش نشست و فرار کرد دیگه بیخیال گرفتنش بشید و اگه فقط به متریال ها حمله کرد و به سر جاش بر گشت شانص صید ماهی دباره هست دباره تلاش کنید

No comments:

Post a Comment

گزارش های ماهیگیری پر کانال تلگرام

 از این به بعد تمام‌گزارش های ماهیگیری در کانال تلگرامم قرار میدم کانال تلگرام