Search This Blog

Wednesday, October 7, 2015

اسراری درباره صید ماهی سالمون در رودخانه های آب شیرین

اسراری درباره صید ماهی سالمون در رودخانه های آب شیرین



سالمون های که برای تخم ریزی وارد رودخانه های آب شیرین می شوند آخر زندگی خود راسپری می کنند و تنها چیزی که در ذهن اونها طراحی و برنامه ریزی شده شنا کردند بر خلاف جریان آب و رساندن به عق مناسب رودخانه ها برای تخم ریزی و تولید مثل در آخرین لحظه های زندگی خود هست . . .
تغیر آب و دما و ورود از آب عمیق اقیانوس و آب شور به آب کم عمق و آب شرین رودخانه و ترس و استرس و تقلا و جنگندگی برای آخرین لحظه های زندگی سالمون ها ، آن هارو تبدیل میکنه به حالتی که هیچ تمایل و میلی به تغذیه ندارند . . .
البته سالمون ها در خود اقیانوس بسیار جنگنده و مهاجم هستند این شرایط زمانی که آنها وارد رودخانه های آب شیرین کم عمق میشوند به وجود می آید . . .
ماهیگیرا معولا از روشی استفاده می کنند برای صید این ماهی ها که ماهی به قلاب اونها حمله نمی کنه و ماهیگیر ها با تاکتیک و تکنیک های که دارند قلاب رو به دهنم ماهی هدایت می کنند وقلاب رو در دهان ماهی جا می زند . . . .
شاید ماهیگیری از  روش ماهیگیری که داره هیچ وقت صحبت نکنه و اون رو اسرار بدونه و عادتی که همه ما ماهیگیرا داریم به ما اجازه نمی ده کامل درباره روش صید ماهی صحبت کنیم برای همین من نمونه این مقاله های که  می نویسم اسرار ماهیگیری می دونم . . .
همین طور که در تصویری که طراحی کردم یک نمونه از این تاکتیک رو مشاهد می کنید . . .
این روش به این صورت می باشد که از شناور استفاده می شود و بعد از شناور طول لیدر رو خیلی بلند در نظر می گیرن تا دو متر و از قلاب و طعمه بسیار ثبک و کوچیک استفاده می کنند ، در خیلی از موارد طعمه اصلا هیچ نقشی در ماهیگیری نداره و ماهیگیرات فقط برای این که به بغل دستی خود نشون بدند که در حال تاکتیک زدن خاصی هستند طعمه چیزی پشمی به سر قلاب خود متصل می کنند و از همه مهم تر قانون اجازه نمیده قلاب خالی در ماهیگیری استفاده بشه . . .
ماهیگیران این شناور رو در مسیر جای که سالمون ها تجمع دارند و در حال حرکت هستند پرتاب می کنند و با جریان آب اجازه حرکت شناور و لیدر به همراه قلاب به سمت پایین رودخانه میشوند و سالمون ها هم که تجمع زیادی دارند و به سمت بالای رودخانه در حال شنا هستند امکان اتوماتیک گیر کردن قلاب به دهان ماهی وجود دارد و خیلی وقت ها هم ابتدا لیدر بلند به دهان ماهی ها گیر می کنند و ماهی که به سمت بالا و شناور به سمت پایین رودخانه حرکت می کند نخ کشیده می شود و قلاب به دهان ماهی گیر می کنند . . .
اگه ماهی به این روش صید بشه ماهیگیر کاملا ورزشی و قانونی ماهی رو صید کرده و می تونه اونو رها نکنه.
البته این روش صرفا برای صید با این تاکتیک نیست زیرا هر لحظه امکان حمله سالمون به طعمه در این سیستم امکان پزیر باشه.
معمولا سالمون ها رو میشه با طعمه طبیعی به دام انداخت مخصوصا سالمون های که زود تر از انتظار سنوشان وارد رودخانه شدند چون همچنان بدن آنها ضعیف هست و به غذا احتیاج دارند . . .
البته این روش رو بیشتر برای اسپرینگ ها به کار میبرند چون سالمون کوهو به راحتی قابل صید با لانسه و طعمه تخم ماهی هستند و سالمون پینک هم به راحتی به طعمه های صورتی حمله می کنه و قابل صید هست . . . .

ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر