Search This Blog

Tuesday, October 8, 2013

سیستم های ماهیگیری چند کاره

سلام رفقا این بار درباره بحث تهیه لوازم ماهیگیری با هم صحبت می کنیم بحثی که سالیان سال همه جا بیان میشه و این سئوال رو همه روزه همه جا می بینم  . . . .
به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران شما به راحتی به هر منابع آبی می تونی دست درسی داشته باشی حالا این منابع آب می تونه روخونه باشه یا دریاچه یا سد و یا دریا . . .  حالا تو این منابع آب هم می تونه هر نوع ماهی وجود داشته باشه برای همین اگه ماهیگیری بخواد در همه جا ماهیگیری کنه و همه جور ماهی رو صید کنه باید حدودا یه کامیون پر لوازم ماهیگیری داشته باشه از انواع چوب و چرخ ماهیگیری بگیر تا انواع طعمه ها و خورده مورده وسایل ها که خودشون یه دنیا تجهیزاته . . . .
من عادت ندارم کلاس بزارم یا بگم خیلی با لوازم حرفه ای دارم یا از این حرف ها خودمونی می نویسم در مورد اینکه من چیکار کردم و چه جوری با این مسئله کنار اومدم من هم مثل شما توانای خرید یه کامیون لوازم و تجهیزات ماهیگیری رو ندارم . . .
من وارد ترکیه شدم ، دقیقا آب و هاو و موقعیت جغرافیای این کشور مثل ایرانه و  همه جور ماهی و مکان های ماهیگیری وجود داره برای همین تنوع اگه یه ماهیگیری بخواد همه جا مثل من ماهیگیری کنه و همه جور ماهی صید کنه باید یه کامیون لوازم ماهیگیری برای خودش تهیه کنه  . . . .
من اومدم یه نخ تابیده سایز 35 خردیم و یه موتور معمولی نه بسیار بزگ نه بسیار کوچیک در حد سایز متوسط خریدم که تقریبا 100 متر نخ 45 رو روش جامیشه و یه چوب معمولی تلسکوبی 3 متری خریدم و یه چوب دو تیکه1.70 متری خریدم . . . .
و یه مقدار سرب و قلاب و هرزگرد . . . .
حالا با این سه قطع اصلی لوازم ماهیگیریم نصف ترکیه رو ماهیگیری کردم از دریای اژه بگیر تا مدیترانه از سد آتاترک بگیر تا دریاچه های انتالیا از رودخونه ها بگیر تا تالابو  آب گیر ها ، از رو قایق بگیر تا اسکله و ساحل و صخر ها از آب شور بگیر تا آب شیرین . . .
ماهی های که صید کردم از اسبله دومتری بگیر به وزن 22 کیلو تا ماهی قزل الای بند انگشتی به وزن 22 گرم از کپور بگیر تا ماهی باس سیاه دریا. . . 
خوب این حرف ها رو نزدم سر خودمو به درد بیارم و شمارو مشقول کنم اینارو گفتم که بدوندید با سه تیکه لوازم ماهیگیری هم میشه هرجای دنیا ماهیگیری کرد همون کاری که تو ایران می کردم و الان دارم تو ترکیه انجام میدم . . .

یه بار دیگه مرور می کنیم
من یه چوب تلسکوبی 3 متری دارم که برام فرقی نداره حالا 3.60 بود یا 3.90
و یه موتور ماهیگیری معمولی دارم که میزان گنجایش نخ 45 اون 100 متره
و یه چوب دوتیکه تو پر معمولی دارم که متراژ اون 1.70
و یه نخ تابیده سایز 35 دارم که مقاومتش خوبه و برام فرقی نداشت سایزش 35 بود یا 25 یا 45.

میرم دریاچه چوب 3 متری + موتور کار سیستم اسبله گیری و کپور گیری رو انجام میده.
میرم دریا چوب دوتیکه 1.70 + موتور ماهیگیری کار ماهیگیری از رو قایق رو انجام میده
میرم ساحل چوب 3 متری + موتور ماهیگیری کار ماهیگیری سورف کستینگ رو برام انجام میده
میرم رودخونه  چوب دوتیکه 2.70 + موتور ماهیگیری کار اسپنینگ رو برام انجام میده
میرم دریاچه رو قایق چوب دوتیکه 1.70 + متور ماهیگیری کار ماهیگیری از رو قایق بادی رو تو دریاچه برام انجام میده . . .
حالا از روی سخره ها از روی اسکه ها و دها جای دیگه هومن سیستم ها جواب کارمو میده . . .
چوب بلنده که سه متره  کار سیستم انتظاری رو انجام میده وچوب کوتاه کار سیستم اسپنینگ یا همون بنداز جمع کن رو انجام میده
من فقط ریسه ماهیگیری مو به همراه طعمه در جا های مختلف برای ماهی های مختلف تغیر می دهم فقط همین . . .
اگه پول مول زیاد داری می تونی هر سیستمی که دوست داری برای ماهیگیری های متفاوتی که انجام میدی بخری اگه هم مثل من وضعت خرابه همون یه چوب و چرخ ماهیگیری که داری کافیه . . . .
نخ ماهیگیری که دارم تو آب شور سریع پوسیده نمیشه و تو لانسه کشی باهاش مشکلی ندارم و تو سیستم کپور گیری هم حرف نداره نمی ودنی چه جوری اسبله هارو با هاش بیرون میارم . . .
نخ اصلیم همیشه ثابته فقط این ریسه هست که همیشه متغیره و عوض می کنم و تا وانجای که هم می تونم همه روزه تجهیزات کمی که دارم رو سرویس میده موتور رو روغن کاری می کنم نخ رو میشورم و چوب رو هم دسمال می کشم . . .

چوبم هم اکشنش 250 گرمه نخ ماهیگیریمم قدرت کشش 18 کیلوگرمه و چوب دوتیکم هم اکشنش 190 گرمه. . .

ارادتمند شما ابی فیشر



No comments:

Post a Comment

گزارش های ماهیگیری پر کانال تلگرام

 از این به بعد تمام‌گزارش های ماهیگیری در کانال تلگرامم قرار میدم کانال تلگرام