Search This Blog

Sunday, April 26, 2015

vancouver woodpeckers

در جستجوی دارکوب ها (vancouver woodpeckers)


Northern Flicker , Pileated , Downy

سلام دوستان عزیز خوشحال میشم این گزارش رو در مورد جستجو دارکوب ها در منطقه ونکوور رو بخونید.

اولین باری که با یه دارکوب از نزدیک در کانادا روبه رو شدم دم در آپارتمان بود تو خیابون که به یه درختی چسبیده بود و از حالت ایستادنش به تنه درخت و ضربات نوکش به تنه درخت فهمیدم یه دارکوبه و مثل همیشه دوربین عکاسیم همرام بود و عکس گرفتم و وقتی به خونه برگشتم تو تحقیقاتم فهمیدم که اون دارکوب اسمش Northern Flicker هستش و این یه انگیزه شد که به دنبال دیگر گونه های دارکوب در ونکوور و اطراف ونکوور بگردم و با تحقیقاتم متوجه شدم زیباترین و بزرگترین دارکوبی که می تونم پیدا کنم در این مناطق دارکوبی به نام  Pileated هست با رنگ شیاه و سر قرمز و همیشه در جستجوی این دارکوب برای عکاسی بودم ولی تو این جستجو ها با دارکوب بسیار کوچکی به نام Downy آشنا شدم و موفق شدم از اون عکس بگیرم این دارکوب از یه گنجیشک هم کوچکتر بود ولی خوب در نبودن و پیدا نکردن دارکوب بزرگ Pileated این داکوب Downy سوژه خوبی برای عکاسی بود
تا اینکه از طریق همین پیج با دوست عزیز آقا مهدی یزدی آشنا شدم که با هم یه برنامه ماهیگیری و طبیعت گردی ریختیم به سمت کپیلانو و وقتی مسیر رو اشتباهی یه چند صد متری منحرف از اونجای که می خواستیم بریم ماشین رو پارک کردیم وقتی پیاده شدیم با یه دارکوب بزرگ Pileated روبه رو شدیم تنها کاری که کردم به مهدی گفتم این همون پرنده ای که ما ها بود دنبالش میگشتم و تکون نخور تا دوربینم رو آماده کنم . . .
اون روز روز زیبای بود و بارون میومد ولی صحنه های زیبای رو می دیدیم که اصلا احساس نمی کردیم که داریم زیر بارون در حال عکس گرفتن هستیم
در این پست  تصویر از این سه دارکوب رو می بیند  و خوشحال شدم که این گزارش طبیعت گردی رو برای شما نوشتم

ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر