Search This Blog

Monday, October 24, 2016

centerpin fishing

centerpin fishing



یه مدته وارد سیستم‌ ماهیگیری جدیدی شدم به نام centerpin که اساس کار اون سیستم‌ماهیگیری فلوت هست اسم فلوت که میاد شاید بگید اه چه سیستم ماهیگیری آرماتور و محلی. . .
با جرعت می تونم بگم سختر از سیستم فلای نباشه از اونم آسون تر نیست !!
تقریبا دوسالو نیم ‌پیش کنار رودخونه برای اولین بار در دستان ماهیگیران این چوب چرخو سنتر پینو دیدم ، یکسال طول کشید متوجه شدم این چه سیستمی هست و اسمش چیه ، چون در ظاهر شبیه فلای بود و بیشتر که دقت می کنی می بینی اصلا متفاوته با عملکرد فلای .
از روی کنجکاوی و پتانسیل تنوع پذیری من در ماهیگیری ناخودآگاه تصمیم ‌گرفتم این سیستم ‌ماهیگیری رو تجربه کنم  باور نکردنی هست یه چیزای فهمیده بودم حرکت نخ روانی داره ولی نمی دونستم اصلا کلاجی در کار نیست و تمام کنترل سرعت نخ و استاپ چرخ ماهیگیری توسط انگشتان شما هست  با تمام ‌شک و تردیدی که داشتم یه ست کاملا معمولی تغریبا متوسط خوب گرفتم و اون وقته فهمیدم این چندین سال تجربه ماهیگیری با دها نوع چوب و چرخ ماهیگیری که داشتم واقعا کشک بوده !!!
چه هنری می خواد و چه کنترل دقیق پرتاب و کار کردن با انگشتان برای مهار سرعت چرخش  روز های اول با برخورد انگشتان دستم به دسته‌چرخ روز های بدی داشتم و با کنترل نا صحیح حرکت چرخ چقدر نخ خراب کردم و گاهی تا ده بیست‌متر نخ دور هم گره می خورد دور چرخ !
هنوزم راه نیوفتادم دارم تمرین ‌میکنم دقیقا مثل سیستم فلای هر چیز تخصصی خودشو می خواد مثل موتور و چوب تخصصی centerpin 
اینقدر به این سیستم علاقمند شدم که ست دوم رو هم تهیه کردم اینبار تجهیزات تخصصی تر امروز صبح ماهیگیری بودم دوتا بچه بین ۱۰ تا ۱۳ یا ۱۴ ساله کنارم برای ماهیگیری اومدن اول با خودم گفتم ای بابا چه بدشانسی الان همش پرتاب می کنن رو نخم. . .
ولی چشتون روز بد نبینه دوتا خدای ماهیگیر بودند با تجهیزات و اطلاعات ماهیگیری زیار و چه ماهی های هم که صید نکردند دقیقا متوجه شدم چقدر کارشونو بلد هستن تو همین شلوغی ها یکی از اون بچه ها گفت are you ebi fisher  من فقط تونستم یه لبخند بزنم 
وگفتم بله و بعدش بچه گفت چنتا ویدیو یوتیوبمو دیده . منم حقیقت بهش گفتن در حال تمرین پرتاب های سیستم جدیدم هستم با ورتون نمیشه اومد چوب چرخ از دستم گرفت سه تا پرتاب صحیح یادم داد و با اجازه فیلمی تهیه کردم  واقعا عجب جونورای بودند هم سنتر پین کار می کردند هم جیگینگ  ویدیو رو در زیر ارسال می کنم شاید جالب باشه برای شما نحوه پرتاب

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر