Search This Blog

Wednesday, May 10, 2017

صید سالمون ساکایای با فلای

صید سالمون ساکایای با فلای

هیچ اطلاعاتی هم درباره سالمون ها نداشته باشی حد اقل یک بار عکس یا فیلم این سالمون رو دیدید قبلا ، من در این‌گزارش درباره سالمون ساکایای همون سالمون قرمز رنگ با سر و دمی سبز رنگ می نویسم

من در عمرم تا الان سه بار حرکت سالمون هارو از اقیانوس به رودخانه ها رو دیدم
اولین رانینگ سالمونو سه سال پیش دیدم و سال اول اصلا حتی اسم‌ماهی هارو هم‌نمی دونستم الان نگاه نکنید اطلاعاتم تقریبا تکمیله ولی سه سال جستجو کردم و مقاله خوندم ماهیگیری کردم تا به اینجا رسیدم
سال اول حتی ادرس رودخونه هارو هم نداشتم و نمی شناختم و با یکی از دوستان عزیزم به کمپینگ و شکار و ماهیگیری رفتیم و در توقفی که در یکی از بزرگترین رودخونه های برتیش کلمبیا داشتیم خیلی اتفاقی من رانینگ ساکایای رو دیدم و اولین سالمونی بود که مشاهده کردم و جالبه اتفاقی یکی هم گرفتم
سال دوم سالمون رانیگ یک رودخونه خوب نزویک به شهرو پیدا کردم چون وسیله نقلیه نداشتم با اتوبوس شهری به رودخونه می رفتم و خیلی نزدیک بود کلی ماهیگیری کردم و کلی با فلای سالمون‌پینک گرفتم حتی نمی دونستم تا دوسال دیگه نمی بینم سالمون پینک رو

سال سوم سالمون رانینگ من‌ماشین خریدم و رودخونه های دور تر رفتم و کلی سالمون‌چام گرفتم بیش از ده بار ماهیگیری و هر بار هم حدود ۴ یا ۵ یا ۱۰‌ماهی می گرفتم با پترن‌های بافت خودم

امسال اطلاعاتم خیلی بیشتر از سه سال قبل شده و برنامه ریزی دقیقی دارم برای پیدا کردن سالمون ساکایای و صید اون با فلای

تجربه ها سخت و خیلی مشکل به دست میاد با هزینه مالی و پرداختن وقت و انرژی ولی هر قدمی که در فلای برمی دارم در استان برتیش کلمبیا معادل ۱۰۰ قدم در فلای در ایران برام !

سالمون ساکایای سال قبل خیلی آمار کمی داشت و حتی در خبری خوندم در ۱۰۰ سال اخریر کمترین تعداد وارد برتیش کلمبیا شدند و برای همین ماهیگیری سالمون ساکایای یا  مننون یا فقط بگیرو رها کن اعلام شد
خیلی از روش های ماهیگیری هم در شاه راهه های روخانه ها ممنوع علام شد
مثل روش باتوم بام سینگ اگه درست نوشته باشم‌ روشی که سرب تخم‌مرغی و بعد از اون لیدر بلند و پرتاب بالای رودخانه و حرکت با جریان اب به پایین رودخانه ممنوع علام شد چون روشی خیلی فریب دهنده برای سالمون بود ریسه بلند از روش فلاس برای صید استفاده می شد روش غیره ورزشی

و در بعضی از رودخانه ها صید ممنوع نبود ولی باید حتما بگیرو رها کن انجام بشه برای ساکایای برای همین قلاب سالمون گیری همیشه باید باربلس باشه بدون‌خار باشه
ساکایای رو اگه در جریان اب با فلای بگیری خسته کردن این‌ماهی واقعا مشکله و قدرت این‌ماهی زیا ه ، من مثلا اگه چوب فلای شماره ۵ استفاده کنی از چهار جا چوبت متلاشی میشه
سالمون ساکایای معمولا وزن چهار کیلوگرم به بالاداره و اکثرا تک سایز هستند ولی سایز های بزرگتر هم‌هست و نرها خیلی بزرگتر و سنگینتر از ماده ها هستند
و جزو سالمون های هامپی هست که نرها دارای کوهان‌میشن و مثل اسب وحشی وقتی به فلای می زنه پرش می کنه  چندین بار
چوب کلاس ۷ یا ۸ عالی برای جای که رودخانه جریان زیاد داره چون جریان اب زور بازو ماهی رو دوبرابر می کنه
سالمون‌چام هم‌ به اندازه و وزن ساکایای هست ولی ساکایای خیلی دیونه تر از چامه در جنگندگی
ساکایای در زمان ورود به رودخانه کاملا نقره ای رنگ هست و در ادامه رنگ اون به قرمز فلفلی تغیر پیدا می کنه

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر