Search This Blog

Sunday, June 25, 2017

معرفی نخ های سینک فلای فیشینگ

وقتی تازه سیستم ماهیگیری فلای رو شروع می کنی یا مدت هاست ماهیگیری فلای رو انجام‌میدی ولی نه خیلی تخصصی خیلی وقت ها سخت انتخاب نخ مناسب ماهیگیری
ما ها معمولا نخ ها رو دو دسته می دونیم‌ و نخی که روی اب باقی بمونه رو رنگ روشن و شادی داشته باشه رو فلوت می دونیم و نخی که زیر آب بره و رنگ تیره ای داشته باشه رو نخ سینک می دونیم
البته برای شروع فلای و حتی سالها مبتدی فلای کار کردن همین اطلاعات کافی ولی وقتی تخصصی می خوای فلای رو کار کنی باید انواع نخ فلوت و انواع نخ سینک و کاربرد انهارو بدانید
من در این‌مقاله سعی در معرفی نخ سینک و انواع اونو دارم و واقعا قبلا خیلی خرید های اشتباهی داشتم از انتخاب نخ اشتبا با اطلاعات که نداشتم ولی الان شخصا با تحقیق و خوندن مقالات از سایت های معتبر و اطلاعاتی که خودم در ماهیگیری و و از فروشندگان بدست اوردم دربارش می نویسم

 دوستان نخ فلای سینگ همون جوری که در جریان هستید اون دسته از نخ هاست که در زیر اب فرو میره و با این نخ در فلای فیشینگ انواع نیمف و استیمر ماهیگیری و استفاده میشه
و کاربرد زیادی برای قزل الا ها داره به دلیل تغذیه زیادی این نوع ماهی در زیر سطح

نخ های سینک به دو دسته بزرگ‌تقسیم‌میشن یا ما می تونیم روی کل چرخ فلای به پیچیم و استفاده کنیم یا با تیکه های کوتاه تر به نام‌ تیپس به انتهای نخ فلوت متصل و ماهیگیری کنیم
اگه بخوابم کل چرخ ماهیگیری رو سینک کنیم فقط می تونیم این‌نخ رو چرخ داشته باشیم و برای نخ فلوت باید  اسپول یدک داشته باشیم در ماهیگیری
ولی اگه از تیپس استفاده کنیم‌ نیازی به چرخ یدک نیست به همون نخ فلوت متصل میشه این قسمت نخ سینک

و جالبه کمپانی های سازنده نخ این‌ مشکل اتصال نخ سینک به نخ فلوت رو هم بر طرف کردن و نخ های رو تولید کردند و در بازار موجود به نام نخ های
Sink-Tip Fly Lines (Labeled as F/S)
که قسمتی از نخ فلوت و قسمتی سینک هست ولی کاملا بهم‌ چسبیه و باید بگم یک نخ فلای معمولا ۹۰ فیت هست  که سر اون بین ۱۰ تا ۳۰ فیت می تونه سینک باشه و ما بقی فقط فلوت و خیلی نخ های خوبی برای استفاده برای پشه های نیمف و استیمر
و جالبه جنس قسمت فلوت و سینک یکی فقط در قسمتی که فلوت هست حوباب های کوچکی در الیاف نخ وجود داره که اون سگشنو فلوت می کنه
و جالبه بدانید سکشن فلوت  که انتهای نخ هست خیلی کمک‌ می کنه به پرتاب نخ و همیشه قسمت فلوت نخ پرتاب خیلی بهتری نصبت به قسمت سینک داره

ما نوعی نخ های سینک دیگر داریم به نام
Mini Sink-Tip Lines
این نخ های مینی سینک تیپ معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ فیت هست
همین دیروز من رفتم‌خریدم فیتی ۱ دلار بود به فروشنده گفتم نمیشه حالا کمتر از ۱۰ فیت بدی و بهم‌گفت استاندارد مینی تیپس مینیموم ۱۰ فیته و کوتاه تر از اون‌ پرتاب خراب می کنه
و جالبه این‌ مینی تیپ ها به نخ فلوت متصل میشه و نیاری نیست نخ فلوت رو تعویض بکنی یا اسپول یدک اضافی سینک داشته باشی می تونی از این تیپس ها بر سر نخ فلوت استفاده کنی برای  جای که نیاز به سینک‌کردن نخ داری
من یه پکیج منی تیپس مارک RIO خریدم مدل now واقعا حرفه ای و کلی تیپس مختلف داره فلوت نیمه فلوت سینک نیمه سینک ، تیپس سینک برای اب معمولی و اب تن و آب عمیق، واقعا دنیای بزرگی داره فلای و نخ فلای
البته اینم‌ بگم گرون ترین‌نخ های دنیارو داره این‌مارک
یک تیپس ۱۰ فیتی میشه چند متر حدود ۴۰ دلاره
من میرم‌ فیتی می خرم فیتی ۱ دلار و یه تیپس فست سینک‌مثلا ده فیتی میشه ۱۰ دلار بهتر برم ۴۰ دلار بدم

دوستان واقعا خیلی مهمه که نخ و تیپس چه میزانی در اب چقدر فرو میره
مثلا وقتی من برای صید سالمون ‌میرم یک قسمت های رودخونه جریان کند و تغریبا عمق اب کم‌ میشه
من‌نمی تونم با هر نخ سینک اونجا فلای کار کنم باید نخ سینک اسلو استفاده کنم نخی که آروم به زیر اب میره
و بر عکس در قسمت دیگه جریان اب زیاده و عمق زیاد من نمی تونم از نخ سینک اسلو استفاده کنم قبل از رفتن زیر اب جریان اب همراه خودش می بره باید نخ سینک فست یا حتی اکسترا فست استفاده کنم که قبل از بردن نخ توسط جریان اب  نخم‌  بتونه‌ پشه رو به عمق مناسب به بره

و دقیقا همین‌ تیپس فست سینک رو نمی تونم تو اب اهسته و کم عمق استفاده کنم سریع پشه زیر آب گیر می کنه
نخ ها  ها در کلاس ها مختلف سرعت فرو روی مختلفی رو در آب دارند که مشخص می کنه اون‌نخ چه تخصصی داره و در زیر جدولی می بینید شماره نخ و میزان فرو روی رو در ثانیه رو نوشته که بهش Sink Rate می گن


1/2 to 1-1/2"................Intermediate
1-1/2 to 2-1/2".............Slow
2-1/2 to 3-1/2"
3-1/2 to 4-1/2"
4-1/2 to 5-1/2"............Fast
5-1/2 to 6-1/2"
6-1/2 to 7-1/2"
7-1/2 to 8-1/2"............Very Fast
8-1/2 to 9-1/2"
9-1/2 to 10-1/2
وقتی این اطلاعات داشته باشی دیگه نیازی نیست برای هدایت پشه زیر اب از
از اسپلیت شات استفاده کنی یا پشه خیلی سنگینی به بافی ،
من‌ابتدا با نداشتن اطلاعات کافی در خرید انتخاب های اشتباهی کردم و خیلی از فروشنده ها هم اطلاع دقیقی نداشتند برای همین نخ های سینک خریدم‌که‌مورد نظرم‌نبود و الان تمام انتخاب ها تخصصی انجام میشه
دوستان‌خوشحال شدم‌ تجربیاتم با شما به اشتراک‌گذاشتم 

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر