Search This Blog

Sunday, June 25, 2017

معرفی چرخ های فلای فیشینگ

درباره چوب های فلای سینگل هند

من تا حالا با چوب ۴/۵ و چوب ۶ و ۸ و ۹ فلای کار کردم 
باید پاک صادقانه بگم بهترین شماره برای صید قزل الا زیر شماره ۵ هست
#۲ #۳ #۴ #۵
ایده آل ترین شماره ۴ هست و ۵
نه اینکه شماره های ۷ یا ۸ یا ۹ جواب نمیده بله فقط هیچ لذتی نداره اینقدر اون‌چوب ها سنگینه که وقتی باهاش قزل الای ۵۰۰ گرمی میگیری اصلا هیچ لذتی رو احساس نمی کنی و با نیم ساعت پرتاب کردن نخ دست و شانه رو خیلی خسته می کنه تازه همون شماره ۴ یا ۵ هم برای قزل آلا های کوچیک خیلی زیاده
تازه خیلی از ماهیگیرای وقتی آبی رو برای ماهیگیری انتخاب می کنند که توش ماهی ها ۲۰۰ یا ۳۰۰ گرمی وجود داره فقط از چوب شماره ۲ یا ۳ استفاده می کنند

برای ماهیگیری از ساحل دریا هم شماره  ۶ و ۷ و ۸ خوبه
معمولا چوب های سینگل هند طول ۹ فوت دارن و بستگی به انتخاب شما داره من ۱۰ فوتی هم دیدم و چوب شماره ۶ خودمم ۱۱ فوتی خریدم البته سویچ هست سینگل هند نیست
طول بستگی به موقعیت ماهیگیری داره مثلا خودم برای پرتاب بیشتر ترجیح دادم‌چوب بلند تر داشته باشم
اینا اطلاعات کلی و کاربردی و مابقی فقط مارک و حتی و تکنولوژی ساخته که فقط حرف پوله
مثلا یه چوب معمولی تمپل فورک شماره ۵ مدل گرافیک در بازار ونکوور ۱۵۰ دلار هست  و مدل جدید زده با الیاف جدید تر قیمت شده ۳۵۰ دلار فردا پس فردا هم‌حتما مدل جدید تر میزنه ۶۰۰ دلار
چوب مارک سیج مدل پلوس حدود۵۰۰ دلار مدل جدیدش همون شماره ۸۰۰ دلار شده
تو بازار ونکوور چوب رمینگتون و دراگون فلای مارک‌های ارزونه و تازه امروز چوب فلای دایوا دیدم ۷۰ دلار خیلی حال کردم باور کن همون کار چوب های ۷۰۰ دلاری می کنه
 یه دوست ایرانی دارم داشت یه روزی  فلای ماهیگیری می کرد بهش گفتم‌چوبت شماره چنده ، گفت‌ نمی دونم ، وقتی چوبشو دیدم شماره ۹ بود گفتم‌ چرا شماره دیگه نگرفتی ، گفت بابا همش اوضاع پوله و می خوان فقط چوب بفروشن اونم‌ چنتا چنتا 😂
داشتن چوب مارک‌خوب بد نیست ولی به شرطی که چندین سال با چوب های معمولی ماهیگیری کنی تا متوجه بشی مناسب چه چوب چرخی هستی و اون‌موقع که رو کار اومدی چوب مورد علاقت هزینه کنی
من هنوزم هنوزه رو بعضی از نژاد ماهی ها و روش های ماهیگیری با چوب چرخ و نخ معمولی ماهیگیری می کنم و هنوز خودمو تو اون هد ندیدم براش واقعا هزینه کنم
و دقیقا بر عکس اون تو خیلی از ماهیگیری ها مثل سالمون فیشینگ خیلی هزینه کردم برای بهترین‌چوب  چرخ بازار

معرفی چرخ های فلای فیشینگ 
من تا حالا دوتا چوب فلای شکستم  البته نه در جنگندگی با ماهی ، یه بار یکی از دوستام اشتباهی نشست رو چوب فلایم و شکست و دومی اینقدر با فشار دو تیکه رو بهم‌ متصل کردم که دیگه جدا نشد و با زور زیاد باعث شد شکستگی به و جود بیاد
چوب های فلای همون قدر مقاوم هستند واقعا شکننده هستند و داستن کاور برای همه کزدن و در ماشین قرار دا ن خیلی مهمه
بعضی وقت ها اینقدر تخصصی کار می کنی که برای رودخونه های مختلف چوب های متفاوت تهیه می کنی
کنار خونه ما یه رودخونه ای هست که یه قسمت اون دریاچه ماند شده و همیشه سالمون زیاد داره و باید از رو سخره ها ماهیگیری کنی در ارتفاع و خیلی ها فقط برای اونجا چوب بلند بیش از ۱۰ فیت تهیه می کنند برای پرتاب رول کست بلند و خود من هم همین کارو‌ کردم همیشه باید به نصبت به احتیاجات در ماهیگیری هزینه و تهیه لوازم‌کنی  مثلا در اون شرایط ماهیگیری با چوب ۹ فیت کمی مشکله و رول کست خوب نمیشه پرتاب کرد
خیلی ها میگن‌ما چوبی می خوایم‌که هم رودخ نه هم دریاچه هم دریا ماهیگیری کنیم که معمولا هنجین‌جولای نیست الا یه چوب شماره ۸ بخری برای دریا و تو رودخونه هم استفا ه کنی ولی اون لذت واقعی فلای رو نمی تونی حس کنی
امروز ماهیگیری بودم اون دوستم هم بود که با چوب شماره ۹ ماهیگیری می کرد چوب ماهیگیریمو دستش دادم با چوب خودش مقایسه کرد دید چقدر چوب من سبکتر و حتی بلند تراز چوب اونه و پرتاب های چوب منم بلند تره من فقط با دو حرکت رول کست پرتاب می کردم کل نخ فلای رو
دوستلن در آخر این‌متن بگم‌مقاله آموزشی من ننوشتم و قصد یاد دادن هم ندارم فقط تجربه خودمو نوشتم شاید برای کسی مفید باشه یا نه
چون میری مقاله ترجمه شده می خونی اینقدر قلمبه سلومه توضیح داده که ادم گیج میشه یا میری از یه فلای کار سوال می کنی یا جواب نمیده یا جوری جواب میده که مثل فرمول شیمی می مونه 😁😂


No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر