Search This Blog

Tuesday, September 25, 2018

سالمون کوهو رو در رودخانه کپیلانو

 سالمون کوهو رو در رودخانه کپیلانو

روش های که سالمون کوهو رو در رودخانه کپیلانو دیگر رودخانه های اطراف ونکوور گرفتم

سالمون کوهو یکی از پر طرفدارترین سالمون های اقانوس آرم برای صید هست که دلیلش حالا می تونه کیفیت بابای گوشتش باشه که به رنگ نارنجی هست و نصبت به دیگر سالمون ها مهاجم‌تر هست و راحت تر به انواع طعمه ها حمله می کنه


۱ . با چوب فلای دودسته سیستم اسکجیت :
درسته خیلی تخصصی ولی ساده بگم با استفاده پشه بافت خودم به نام رول مادلر رنگ شارتروس بر گرفته از پترن‌مینو مادلر که از مو گوزن بافته میشه موفق شدم نتیجه خوبی برای صید سالمون کوهو در رودخانه وددر و رودخانه ایکامیش بدست بیارم

۲ . با چوب فلای تک دسته :
تقریبا یک فصل هر باری که به ماهیگیری در رودخانه کپیلانو رفتم از یک تا سه عد کوهو رو با فلای گرفتم
با استفاده از نخ فول سینگ در بالای رودخانه کپیلانو ، به جای رسیدم که تقریبا صید این‌ماهی برام حتمی شده بود یک بارم بیس از ۱۰ تا ماهی در چند ساعت صید و رها سازی کردم اکثرا وزن میانگین یکیلو نیم داشتند
با استفاده از پشه به رنگ زیتونی یووی

۳ . با استفاده از شناور و تخم طبیعی سالمون :
یک فصلی خیلی علاقمند شدم تجربه ماهیگیری اصیل بریتیش کلمبیا رو یاد بگیرم و انجام بدم که تو این‌مدت موفق شدم در رودخانه کپیلانو با این سیستم سالمون کوهو و بگیرم روشی که به صورت دریافت انجام‌میشه با انواع چرخ بیت استینگ و سنترپین و اسپنینگ

۴ . صید سالمون کوهو به وسیله سیستم اسپنینگ:
زمانی که به کانادا مهاجرت کردم هیچ وقت با چرخ های بیت استینگ کار نکرده بودم و برای تجربه و کنجکاوی یک ست کامل بیت استینگ که عالی بود برای اسپنینگ تهیه کردم و با استفاده از قاشقک نقره ای آبی رنگ در رودخانه کپیلانو بارها موفق به صید سالمون کوهو شدم

۵ . صید کوهو با سیستم‌جیگینگ :
سالیان سال در ایران و ترکیه این سیستم کار کرده بودم در ماهیگیری برای همین وقتی در آب های ونکوور با این سیستم‌روبه رو شدم اصلا تعجب نکردم و گاهی هم استفاده کردم زمانی که چوب چرخ اسپنینگ داشتم
با طعمه های که سر اونها سرب سنگین داشت با پرهای به رنگ سیاه و ابی رنگ مورد علاقه کوهو نتیجه های عالی گرفتم

۶ . سیستم دریفت با فلوت :
در متن شماره ۳ توضیحی درباره شناور و استفاده از تخم سالمونو گفتیم که اصلی ترین روشه ، ولی هر طعمه ای رو میشه به جای تخم سالمون استفاده کرد به جای طعمه از جمله ( قاشقک ها ، لانسه ها ، انواع پشم رنگی ، تخم‌مصنوعی و حتی انواع پشه های فلای ...)

امید دارم تجارب ماهیگیریم بتونه دوستان رو راهنمایی کنه

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر