Search This Blog

Monday, April 1, 2019

جادو فلای فیشینگ و حشره شناسی

جادو فلای فیشینگ و حشره شناسی

برای صید ماهی kokanee به در یاچه ای بسیار زیبا فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری ونکوور رفتم
دریاچه ای به نام kawkawa ‌که محاصره شده از کوهستان های بسیار زیبا پوشیده شده از درختان کاج سوزنی , ماهی kokanee نوعی از سالمون هست که توسط شیلات در دریاچه ها رهاسازی شده و این سازگاری در زندگی در دریاچه هارو‌پیدا کرده
وقتی به دریاچه رسیدم‌پیرمرد ماهیگیری با تجهیزات بسیار پیشرفته دیدم , قایقی بسیار بزرگ و تجهیزات تخصصی صید ماهی kokanee در دریاچه و به نزد او رفتم‌و سلامی کردم‌و اطلاعاتی از ماهیگیری از ایشان‌گرفتم و متوجه شدم‌در اون روز ایشان هیچ‌ماهی صید نکرده بودند و از سیستم ترولینک و جیگینگ استفاده کرده بودند

در نا امیدی غرق در طبیعت قایق بادی خودرا باد کردم و به دریاچه رفتم و بارون بسیار زیبای در حال بارش بود واقعا وضع روحی خوبی نداشتم‌موبایل خودم را به حالت بی صدا در آورد و بیشتر خواستم با طبیعت آرامش خودم را باز گردانم برای فراموش کردن تمام‌ناراحتی ها و بدی ها‌واقعا طبیعت چقدر زیباست و بی رحمه (سیل شیراز)
هیچ تجربه صید kokanee نداشتم‌و این‌اولین باری بود که در دریاچه kawkawa ماهیگیری می کردم و در تحقیقات اینترنت متوجه شده بودم ماهی با ترولینگ و با جیگینگ و با طعمه طبیعی و فلای فیشینگ صید می کنند
و من‌‌تمام سیستم هارو بغیر از فلای فیشینگ امتحان کردم چون آب دریاچه بسیار عمیق‌بود به حدی که حتی لنگر قایق من هیچ وقت به کف آب نرسید و همیشه در آب های عمیق من کمتر فلای فیشینگ‌کار می کنم
و واقعا هم بغیر از نخ فول فلوت هیچ‌نخی فلای فیشینگی به همراه نداشتم که بتوانم کمی در عمق بیشتر فلای فیشینگ را امتحان کنم
وقتی که ماهی صید نمیشه سعی می کنم با طبیعت خودمو مشغول کنیم و باران قطع شد و قایق تغریبا در یک‌نقطه از دریاچه ثابت ماند و یک‌جغد در جنگل شروع به خواندن کرد و بر خلاف ایران‌ در نورت آمریکا جغد نماد شانس و زیبای هست‌وپرنده بسیار مشهور و محبوبی
همین جور که نگاهم به سطح دریاچه بود متوجه شدم ماهی ها بعد از توقف باران شروع به تعذیه از سطح آب می کردند و حشرهای که روی آب بود را می خوردند
اطراف قایق را خیلی دقیق تر نگاه کردم و متوجه شدم چند تا پوست حشره میج که لارو تبدیل به حشره کامل شده بود مشاهده کردم
و همین فعالیت های طبیعت و رشد تکامل حشرات باعث شد من‌چوب و چرخ فلای فیشینگ خودمو از کیف دربیاورم با مشاهده سایز لارو ها سایز پترن را انتخواب کردم و با تجربه چندین ساله ای ‌که از استفاده از لارو حشرات‌میج داشتم‌پترن‌مورد استفاده خودم را انتخواب کردم و با زدن ریسه تخصصی لارو میج با استفاده از ایندیکدور اولین‌پرتاب را کردم
به صورت خیلی معجزه آسای نتیجه برگشت و ماهی های kokanee یکی بعد از دیگری صید می شدند
ماهی های kokanee سایزی نداشتند ولی قدرت و خوشحالی به من‌می داد که موفق شدم با خواندن حشرات و با استفاده از حشره شناسی نتیجه ۱۰۰ درصد موفقیت آمیزی بدست بیاورم و یک بار دیگر زیبایی فلای فیشینگ‌و حشره شناسی بیشتر درک کنم
و پشه هارو هم استفاده کردم بر اساس تحقیقاتی که تو این‌چند سال انجام داده بودم بافتم
در همون هنگام دباره قایق بسیار بزرگ و پیشرفته ای به همراه چند ماهیگیر وارد دریاچه شدند و با اتمام‌ماهیگیری انها نتیجه از آنها پرسیدم ، آنها هم هیچ‌ماهی صید نکرده بودند و باعث شد بیشتر ارزش کارم‌متوجه بشم

صید ماهی بسیار لذت بخشه و از اون لذت بخش تر نوشتن‌گزارش ماهیگیری و قدرت اینو داشته باشی تاکتیک‌های ماهیگیری که بلدی به دیگران انتقال بدی 

ارادتمند شما ابی فیشر بهار 1398

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر