Search This Blog

Friday, May 31, 2013

روش جدید صید ماهی کپور با سیستم طعمه پاش



روش جدید صید ماهی کپور با سیستم طعمه پاش



سلام دوستان همون طوری که قول دادم هر سیستم ماهیگیری که یاد بگیرمو حتما دربارش می نویسم و مدتیه با سیستم جالب طعمه پاشی برای صید ماهی کپور آشنا شدم که در باره اون می نویسم . قبلا با طعمه پاشی و ساخت طعمه پاش منجمد که با یخ درست می شد دربارش نوشتیم که روش جالب بود و این سیستم طعمه پاشی با طعمه منجمد متصل به ریسه مشکلاتی داشت مانند کاربرد نداشتن در هوای خیلی گرم و دسترسی نداشتن به یخچال برای منجمد کردن مواد در یه لیوان و در این سیستم طعمه پاش جدید که ترک ها اونو کوسبه می نامند طعمه های رو منجمد نمی کنند بلکه فشرده می کنند و این طعمه پاش جامد زمانی که در زیر آب قرار میگیره کم کم با آب حل میشه و باز میشه . . .
این کوسبه ها اکثرا موادش ذرته و برای همین رنگ و بوی خوبی رو داره این ذرت های سالم و خورد شده رو با موادی مخلوط می کنند و  احتمالا می پزن و در مکعب های فشرده می کنند و این مکعب ها و مواد اون از هم باز نمیشه و فقط با قرار گیری در زیر آب حلی می شود و بو و مواد آزاد می کند . . .
حالا طعمه پاش کوسبه فقط مواد خاص و شکلش خاص نیست و ریسه های که به اون بسته می شود هم جالب هست تعداد زیادی قلاب مثلا چهار عدد با انشعاب های کوتاه به دور این ذرت فشرده شده بسته میشه اونم با نخ تابیده و به سر اونا ذرت مصنوعی میزنن و تعداد هم ذرت طبیعی و با اون ماهی  کپور صید می کنند روش جالبیه .
در این روش جالب شما موفق میشید با طعمه مصنوعی شبیه به ذرت و یا مهرهای کوچک متصل به قلاب ماهی صید کنید ، زمانی که این طعمه پاش فشرده کف آب میوفتد کم کم با آب حل می شود و بو و مواد خرده ذرت را آزاد می کند و به دلیل انشعاب های کوتاه ریسه در اطراف طعمه پاش مواد دقیقا کنار قلاب ها که به سر اونا ذرت طبیعی و ذرت مصنوعی متصل هست قرار می گیرد و ماهی های کپور با مشاهده این مواد و بوی انها به سمت آنها کشیده می شوند و با مکش دهان خود سعی در خوردن این مواد را دارند که به اشتباه قلاب ها را  می مکند و ماهی صید می شود.
این طعمه پاش ها یا کوسبه ها به دو روش به ریسه متصل می شوند که در روش اول وسیله آماده ای هست که یک پیچ مرکزی دارد و طعمه پاش آماده ذرت به اون متصل می شود و یک سوراخ در مرکز این ذرت فشرده قرار دارد که این ریسه به این ذرت پیچ می شود و چهار انشعاب ریسه که سر انها قلاب قرار دارد به این ریسه متصل می شود و طول انشعاب ها  5 تا 8 سانت میباشد و در روش دوم طعمه پاش ذرت مستقیم به خود نخ بسته می شود و به دلیل دارا بودن شکل مکعب شکل راحت ما می توانیم این ذرت را به نخ متصل کنیم و تعداد ریسه ها و انشعاب های قلاب هم می توان 4 عدد باشد به طول همان 5 تا 8 سانت که می توانیم سر دوتا از قلاب ها ذرت طبیعی بزنیم و سر دوتای دیگر ذرت مصنوعی.
اینجا تو ترکیه تو اکثر لوازم ماهیگیری ها این کوسبه های آماده وجود دارد و ما به راحتی می تونیم با قیمت کم اونارو تهیه کنیم ولی اگه من این طعمه ها در دست رسم نبود حتما خودم درست می کردم و با مواد متفاوت   . . . . .
این مقاله ها ماهیانه در مجله های رایگان اینترنتی منتشر می شود

ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

گزارش های ماهیگیری پر کانال تلگرام

 از این به بعد تمام‌گزارش های ماهیگیری در کانال تلگرامم قرار میدم کانال تلگرام