Search This Blog

Tuesday, July 22, 2014

قسمت 6 سفرنامه ماهیگیری در سرزمین آمریکای شمالی

قسمت 6 سفرنامه ماهیگیری در سرزمین آمریکای شمالی


  





جای همه دوستان عزیز ماهیگیر بخیر بود واقعا اسم بردن و یاد کردن دوستان عزیز برام خیلی سخته اگه بخوام اسم تمام دوستان ماهیگیرمو بیارم باید اسم نصف ماهیگیرای روی کره زمینو بنویسم . . . .


فقط از آقای دلفروش عزیز تشکر می کنم به خاطر اینکه تمام لحظه به لحظه زندگی مارو تو ترکیه دنبال می کردند و با ایمیل ها و تماس های که با هم داشتیم امید زندگی رو تو ذهن ما پر رنگ تر می کردند تا اینکه به وسیله ایشون موفق شدم اولین برنامه ماهیگیری رو تو قلب طبیعت دنیا داشته باشم . . .


آقا تو این مسیر طولانی که ما به گردش و ماهیگیری پرداختیم بیش از صدها رودخونه و دریاچه و دریارو پشت سر گذاشتیم و تو خیلی هاش ماهیگیری کردیم و خیلی هاشو فقط در حد آشنایی کنارش وایسادیم و اصلاعات خوبی به دست اوردیم شاید انتظار صید سالمون رو داشته باشید ولی باید بگم هنوز باید کمی صبر کرد برای اون ماهی ها هنوز تو راه هستند و به رودخونه ها نرسیدند یه چنتا نژاد داره کم کم میاد . . .


ما موفق به صید استیل هد های شدیم که تو روخونه منتظر بزرگ شدند و برگشت به اقیانوس رو داشتند و تو چنتا دریاچه موفق به صید قزل آلای رنگین کمان شدیم . .  .


همون جوری که گفتم به دلیل اینکه مجوز ماهیگیری نداشتم خیلی کم ماهیگیری کردم اصلا تو خیلی از رودخونه ها ماهیگیری نکردم مثلا تور روخونه فریزر اصلا دست به چوب نشدم و اون رودخونه و دریاچه های که کمتر خطر گیر افتادن بود یه گهگداری دست به چوب اسپنینگ میشدم بازم خوبه بعد از سال ها استفاده نکردن از چوب اسپنینگ و طعمه لانسه تو دریاچه چنتا ماهی قزل آلا سایز کوچیک گرفتم و با استفاده از تاکتیک ماهیگیری مهندس داداشزاده یه چنتای ماهی قزل آلا باطعمه پاور بیت صید کردیم ولی دوست عزیزم مهندس داداش زاده هر یک دقیقه یه ماهی می گرفت ماشا الله ترکوند و اکثر ماهی های که میگرفتیم رها می کردیم چون همون جوری که می دونید قوانین ماهیگیری کانادا برای ماهیگیری بسیار سفت و سخته . . .


به اندازه کافی وقت نداشتم ست فلای رو سر هم کنم برای ماهیگیری برای همین باز منتظر هستم اولین فرصت بتونم فلای کار کنم یه دریاچه ای نزدیک خونمون پیدا کردم پر از ماهی باس همون ماهی رویایی که همیشه آرزوی صیدشو داشتم همون ماهی که هر وقت ماهیگیرا می خوان تو دست بگیرن از فک پاینیش میگیرن . . .



خوب به اندازه کافی از خاطرات و داستان ها و طبیعت نوشتیم کمی هم این سفر نامه رو آموزشی ادامه بدیم . . .



یه فرق بزرگ ماهیگیری که دیدم دوستان عزیزم با اون سیستم های که تو ایران شناخت داشتم استفاده از نخ های تخصصی تر تو ماهیگیریبود واقعا سایز نخ ها برای منی که قبلا فکر می کردم تخصصی دارم ماهیگیری می کنم خیلی عجیب غریب بود مثلا نخ و لیدر سایز6 یا 8 استفاده می شد و در مقابله اون نخی یا 30 یا25 که ما استفاده می کردیم خیلی نازک تر هست . . . .
تو رودخونه ازسیستم شناوری استفاده شد که همراه جریان اب حرکت می کرد و سیستم دوم روخونه ما سیستم کف خواب متحرک بود که همراه جریان آب حرکت می کرد و سیستم اخرمون لانسه کشی با انواع طعمه لانسه ها بود . . .



در دریاچه هم ازسیتم کف خواب با استفاده از پاور بیت استفاده می کردیم جوری که ریسه بین یک یا دومتر بود و قلاب در انتها بود توسط پاور بیت شناور از کف آب به صورت عمود قرار می گرفت و در دریاچه هم لانسه کشی انجام شد.

No comments:

Post a Comment

گزارش های ماهیگیری پر کانال تلگرام

 از این به بعد تمام‌گزارش های ماهیگیری در کانال تلگرامم قرار میدم کانال تلگرام