Search This Blog

Thursday, July 24, 2014

رودخونه فریزر میرات سرزمین کانادا

رودخونه فریزر
میرات سرزمین کانادا




تشکر از دوست عزیزم آقای داداشزاده به خاطر معرفی این روخونه زیبا و ماهیگیری که با هم در این رودخونه داشتیم

عکس از خودم
رود فریزر بلندترین رود استان محل زندگی من یعنی بریتیش کلمبیای کانادا هست که از گردنه فریزر در نزدیک کوه رابسون در رشته کوههای راکی که عاشقشم سرچشمه می گیرد و با گذر مسیر ۲۲۱۳ کیلومتری که میشه تقریبا (۱۳۷۵ مایل) در شهر ونکوور به تنگه جورجیا و اقیانوس آرام می ریزد و آرام می گیره . نام این رود از نام سایمون فریزر رهبر گروه اعزامی شرکت نورث وست از محل کنونی شهر پرنس جورج به دهانه این رود گرفت شده است ، وای خدای من چه حس خوبی به این مقاله دارم اسم ها خیلی باحاله مثل راکی ، سایمون ، پرنس جورج و غیر . . .


اینقدر این رودوخنه فریزر پر آبه که توش جزیره زیاد داره فکر کنم برگترین جزیره ای که تو این رودخونه وجود داره اسمش ریچموند هست ، این رودخانه برای اولین بار توسط کاوشگری به نام الکساندر مکنزی و به طور کامل جناب آقای سایمون فریزر شناسایی و ثبت شد و درسال 2014 توسط ابی فیشر شناسای و به زبان فارسی به طور کامل تجزیه و تحلیل و مقاله نویسی شد ، حال کردیدا چه جوری خودمو دارم تو تاریخ جا میدم  . . .


اوه  خدای من این روخونه ماهی white sturgeon داره که همون ماهی خاویار سفید خودمون میشه ، که معمولا میانگین وزنش بین 14 تا 45 کیلو میرسه ولی رکورد صید این ماهی تو این وروخنه 500 کیلو بوده ، وزن این ماهی به پوند (1،100 پوند) بوده و اندازه طول ماهی 3.76 متر معادل (12 فوت 4 در) صید شده در ژوئیه 2012


همه اعتقاد دارن که این صید بزرگترین ماهی صید شده در آب هالی شیرین شمال امریکا می باشد که با چوب و چرخ ماهیگیری صید شده
حالا جدا ازماهی خاویار انواع ماهی های مهاجر سالیانه برای تخم ریزی وارد این وردخونه و دیگر سرچشمه ها میشن . . .

ارادتمند شما

نویسنده ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....