Search This Blog

Sunday, November 2, 2014

تجربه اولین صید سالمون چینوک (اسپرینگ) کانادا / ایالت برتیش کلمبیا / ونکوور

تجربه اولین صید سالمون چینوک (اسپرینگ)
 کانادا / ایالت برتیش کلمبیا / ونکوور

سالمون چینوک یا همون اسپرینگ

هفته پیش بود وقتی اولین سالمون به پشه زد نمی دونم چه اتفاقی افتاد در کمتر از سه یا چهار ثانیه حدود 30 متر ماهی از من دور شد و خودشو تو جریان تند آب انداخت ، واقعا من نخ رو می کشیدم ، نه اینکه ماهی رو بتونم به سمت خودم بکشم ، بلکه شاید قلاب یا ریسه رو بتونم آزاد کنم حد اقل کل نخ روی موتورمو از دست ندم  . . .

سالمون چینوک یا همون اسپرینگ

یه ماهیگیر کانادای که شاهد این صحنه بود داشت بهم می گفتم که اون ماهی اسپرینگه یه اسپرینگ بزرگ .
سالمون چینوک یا همون اسپرینگ

البته بزارید از خیال بافی هم خودمو هم شمارو دربیارم چون اون رودخونه الان یه ماهه پر از سالمونه اسپرینگ یا چینوکه اصلا فکر نمی کنم سالمون چینوک زیر 5 یا 6 کیلو داشته باشه ، گرفتنشون راحته فقط با کمی شانص و پشت کار و اطلاعات لازمه و مابقی در اوردن ماهی از آب با خداست : - ) . . .
سالمون coho

سالمون coho

برگشتم خونه اون روزی که اون سالمون بزرگ رو نه تونستم بگیرم و رفتم بزرگ ترین قلاب های که تو فروشگا می تونستم پیدا کنمو تهیه کردم و نخ لیدر خیلی قوی تر . . .

سالمون چینوک و سالمون coho

قبلا یه مقاله درباره تاکتیک ماهیگیری شیرازی نوشتم با استفاده از اون تاکتیک تو اون برنامه یه کپی از تمام طعمه های که اون روز توسط انواع ماهیگیرا مثل فلای کار ها و فلوت کار ها و حتی اسپنینگ کارا بود رو تو ذهنم ذخیره کردم حتی دور بین با زوم قوی همرا داشتم از انواع طعمه های که همه ماهیگیرا سر قلاب داشتن و به ریسه متصل بود از راه دور عکسی گرفتم تا اصلا بدونم تو این فصل چه پشه های چه طعمه های استفاده میشه برای صید ماهی سالمون  . . .


نتیجه کلی تحقیقاتم به پشه های رسیدم که شبیه به تخ ماهی بود اصلا بافتش راحته همه یه تیکه پنبه یا الیاف رنگی به قلاب وصل کردن اسمشو گذاشتن فلای : - )





منم رفتم یه فروشگاهی توپ های ابری رنگی خرید دقیقا این طعمه های پشه شبیه ساز تخ ماهی هست که پاوربیتم از انوا الگو گرفته برای ساخت طعمه . . . .




تا امروز که رفتم ماهیگیری و موفق شدم سه تا سالمون بگیرم دوتا اسپرینگ یا همون چینوک و یه کوهو و همه ماهی هارو دادم به دوستان و ماهیگیرای که ماهی نگرفته بودند : -)



همین امروز اولین سالمون چینوکی که به قلاب زدو خیلی خوب خسته کردم نمی دونم چقدر زمان برد ولی همش مدیون جای خوبی هست که ماهیگیری می کنم چون رودخونه اونجا کمی جریانش کند میشه و مثل دریاچه میشه و جای خوبی هست برای خسته کردن سالمون های قول پیکر : - )
اولین سالمون که گرفتم خوب خسته کردم اوردم کنار آب چاک بزنم دیدم نت فلایم به اندازه ای کوچیکه که حتی سر ماهی هم توش جا نمیشه : - ))))))
ماهی بد بخت یک دقیقه لب آب داشت دستو پا می زد من هم هی با چاک که می خواستم ماهی رو به زور بکنم تو چاک آقا اصلا  فکر کن می خواستم یه هندونه 13 کیلوی رو بکنم تو یه پلاستیک فریزر با گنجایش یک کیلو گرم : -) اصلا یه کارعجیبی می خواستم کنم و ماهی هم در رفت


ولی خوب نا امید نشدم و دباره تلاش کردم و دباره نتیجه گرفتم ولی اینبار یه ماهیگیر کانادایی برام با چاک خودش ماهی رو از آب در اورد من هم اون ماهی رو بعد از عکس گرفتن دادم به همون ماهیگیر . . . .
چاک یا نتش دقیقا همون نت های بود که تو دریاچه اوان برای کپور های بزرگ استفاده می شه دقیق به همون اندازه : -))))
سالمون چینوک
ایالت برتیش کلمبیای کانادا / شهر ونکوور
بهشت ماهیگیری روی کره زمین
واقعا حال کردم اون روز تو اوج شانصم بودم چون هر نیم ساعت  یه سالمون می گرفتم در صورتی که حدود 10 تا ماهیگیر کانادای اونجا بودند و تو سه ساعتی که من اونجا بودم ندیدم کسی ماهی بگیره :-)
تو مجوزم فقط می تونستم بین یک یا دو سالمون بگیرم وقتی لیمیت خودم تموم شد برای اینو اون ماهی میگیرفتم :-)
هرکی ماهی که صید می کردم کمکم می کرد و چاک می زد اون ماهی رو میدادم به اون :-)
می دونی برای چی ؟

چون با اتوبوس شهری رفته بودم ماهیگیری و با همون اتوبوسا می خواستم برگردم نمی تونم یه ماهی یک مترو نیمی رو دوست داشته باشم وسط اون شلوغی اتوبوس میون اون همه آدم  :-)


واقعا یک هفته خوابو خراک نداشتم داشتم دیونه می شدم دقیقا چهار طرف خونم داره سالمون چینوک رد میشه اون وقت من بیکار نشستم فقط این مدت داشتم لوازم تخصصی چینوک گیری جور می کردم ، تمام پسندازمو دادم لوازم ماهیگیری واقعا یک هفته هروز میرفتم اون رودخونه و کارم فقط تمرین صید این ماهی بود اینقدر گرفتم ماهی نخو پاره کرد قلابو صاف کرد فرار کرد تا آخر تا آخر موفق شدم :-) اونم واقعا معجزه شد هر پرتاب یه چینوک می گرفتم :-) اصلا هی به خودم سیلی میزدم آب میزدم به صورتم به بینم خوابم یا بیدار :-))))))


آخر موفق شدم بعد از هفته ها تلاش اولین نژاد از این زیبارو از آب بیارم بیرون
واقعا قبلا هم گفتم صیدشون خیلی راحته فقط از آب بیرون اوردنش خیلی سخته خودم با چش خودم دیدم یه چینوک رو آب داشت می رفت تو اطراف دهنش پر از انواع فلای های رنگی بود اصلا اگه اون ماهی رو می گرفتم اینگار یه فلای باکسم روش گیرم می یومد :-)
خیلی خوشحال شدم و آخر موفق شدم یکی از این ماهی هارو از آب بیرون بیارم شانص اوردم ماهی زد به پشه رو آب نیومد همش زیر آب می رفت تو عمق آب جای این ماهی رو گرفتم که آب تا حدودی راکد می شد و عمق زیاد می شد و جریان کم آب هم خیلی کمکم کرد و ماهی هم واقعا خسته بود چون این جا مسیر انتهای اوناست و فکر کنم 8000 کیلومتر رو شنا کرده بود تا اینجا واقعا دیونه کننده هست خیلی این آزاد ماهی های اقیانوس آرام قوی هستند و الان می فهمم اون چوب های فلای گردن کلفت کاربوردشون چیه  تو اون ویترین فروشگاه :-)
ماهی ها هیچ کدومشون قلاب ندیده هستند و فکر کنم اون شرایط به هر پشه ای حمله کنند و به دلیل اینکه تعدادشونم زیاده گرفتنش زیاد مشکل نیست فقط خسته کردنش خیلی سخته
ماهی راحت فرار می کنه چون واقعا خیلی سخته با قلاب بدون خار گرفتن ماهی که حد اقل 10 بار از آب به هوا می پره و می چرخه


ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر