Search This Blog

Saturday, November 22, 2014

راهنما ماهیگیری در ونکوور

راهنما ماهیگیری  در ونکوور
نویسنده : ابی فیشر
راهنمای ماهیگیری برای تازه وارد ها

·       تهیه مجوز ماهیگیری
·       مکان های ماهیگیری
·       چه نژاد های ماهی می تونیم صید کنیم
·       طعمه های ماهیگیری
·       فصل های ماهیگیری
·       زمان ماهیگیری
·       چگونگی تهیه لوازم ماهیگیری
·       قوانین ماهیگیری مختصر
زمانی به به کانادا اومدم فکر می کردم تازه قاره آمریکا توسط من کشف شده چون هیچ جارو بلد نبودم . . .
سلام رفقا من ابی فیشر ساکن شهر ونکوور در این مقاله سعی در راهنمایی دوستانی که یا تازه وارد شهر ونکوور شدند یا اصلا اطاعات کمی در باره ماهیگیری در این شهر رو دارن.
در شروع باید بگم شهر ونکوور مرکز ایالت برتیش کلمبیا هست و این ایالت یکی از زیبا ترین ایالت های کشور کانادا می باشد برای ماهیگیری
خود من هم یه زمانی به تازه وارد این شهر شدم و سوالات زیادی در ذهنم نقش بست که دوست داشتم یکی راهنمیم کنه در رابطه و ماهیگیری و مکان های ماهیگیری و با تلاشی که داشتم از زیرو بم تمام رودخونه های این ایالت و دریاچه ها یه تحقیقی کردم و حتی رفتم و ماهیگیری کردم و با این اطلاعات وسیع من این مقاله رو می نویسم . . .
البته قبلا یه مجله مفصل درباره تنوع سالمون های ایالت برتیش کلمبیا شهر ونکوور نوشتم ولی در این مقاله به صورت مختصر به اون اشاره خواهیم کرد . . .
تهیه مجوز ماهیگیری
در اولین قدم که مهم ترین نکته در ماهیگیری در کاناداست ما حتما باید مجوز ماهیگیری تهیه کنیم که دو راه در سره راه خود برای بدست اوردن مجوز ماهیگیری داریم که یکی از طریق اینترنت و آنلاین هست و دیگری رفتن به فروشگاه های لوازم ماهیگیری و از انها درخواست مجوز ماهیگیری کنیم فرقش در اینه که اگه شما از فروشگاه لوازم ماهیگیری مجوز بگیرید یه مقدار هزینه بیشتر فروشنده ازشما میگیره و آنلاین ارزون تره "من خودم از فروشگاه لوازم ماهیگیری خریدم چون روز های اول اصلا نمی ودنستم چی به چیه"
مجوز های ماهیگیری دریا با رودخونه و با سالمون و حتی با ماهی خاویار متفاوته و هزینه های جدا داره
هزینه مجوز ماهیگیری در آب های شیرین مثل روخانه ها و دریاچه ها به مدت یکسال حدود 36 دلار می باشد
هزینه مجوز صید سالمون 18 دلار می باشد
وهزینه مجوز ماهیگیری در دریا و ماهی خاویار جداگانه که من هنوز درگیرش نشدم و برای شروع زوده
مکان های ماهیگیری
نکته دوم مکان های ماهیگیری هست که بعد از اینکه ما مجوز ماهیگیری گرفتیم کجا رو برای ماهیگیری انتخاب کنیم
معمولا اکثر تازه وارد ها در جاهای مختلف مترو ونکور که مجموع چند شهر به هم چسبیده تشکیل شده که  مرکز اون ونکور یا مرکز شهر قرار داره زندگی می کنند، هر فردی به راحتی در هر محله ای که هست راحت به منابع آبی برای ماهیگیری دست رسی داره
مجموع  مترو ونکوور تشکیل شده از ونکوور ، ونکوور شمالی ، ونکوور جنوبی ، برنابی ، کوکیت لام ، ویست منستر ، ریچموند ، حالا تلفظ و یا درست بودن غلط املایی این شهر هارو نمی دونم حالا مهم نیست
هر منطقه دریاچه ها و آب گیر های مخصوص خودشو داره مثلا زمانی که من در برنابی زندگی می کردم دو دریاچه در این شهر بود که نزدیک خونم بود و پیاده به ماهیگیری می رفت برای ماهیگیری به نام دریاچه های دیر و برنابی لیک
و الان که مرکز ونکوور زندگی می کنم به رودخونه نزدیک این شهر به نام کپیلانو میرم
رفقا اگه گوگل مپ رو به بینید می تونید دنبال مکان های ماهیگیری و دریاچه ها و رودخونه ها بگردید مثلا من از روی گوگل مپ کپیلانو ریور رو کشف کردم اصلا اسم دریاچه ، میزان فاصله دریاچه تا خونه پیاده و یا با دوچرخه و یا با اتوبوس رو می تونید از گوگل مپ در بیارید زیرا شهر ونکوور یکی از بروز ترین و با تکنولوژی ترین شهر های جهانه خوب چرا از تکنولوژی استفاده نکنیم برای پیدا کردن مکان های ماهیگیری . . .
چه نژاد های ماهی می تونیم صید کنیم
در دریاچه ها اکثر ماهی ها هستند مثلا ماهی کپور ، ماهی قزل الا ، ماهی باس و انواع خانواده پن فیش "صید پن فیش کنار آب خیلی راحت و لذت بخشه برای بچه ها"
فکر کنم برای شروع بهترین مکان ماهیگیری در دریاچه ها می باشد هم نزدیک می باشند و هم صید ماهی ها راحت تر می باشد و اگه قصد صید ماهی سالمون را دارید این ماهی ها از اولیل ماه سپتامر وارد روخونه ها می شوند تا اخر پاییز
طعمه های ماهیگیری
رفقا اگه ماهیگیری زیاد کردید ایران باید ذهن خودتونو فرمت کنید تو کانادا از نوع ماهیگیری یا بگیرید زیرا فرهنگ ماهیگیری کانادا و ایران متفاوته مثلا چیزی به عنوان طعمه طبیعی استفاده نمیشه و اکثر از طعمه مصنوعی ها استفاده میشه و اکثرا از لانسه ها و طعمه های پاوربیت و انواع صافت بای ها استفاده میشه البته نگران نباشید ابی فیشر درخدمته برای هرگونه اموزش استفاده از این طعمه ها به هر حال این همه درس ماهیگیری خوندیم بزار یه جا استفاده کنیم البته دروغ نگم خیلی کنار اب می بینید ماهیگیرای چینی که هر چیزیرو سرقلاب میزنن برای صید ماهی
فصل های ماهیگیری
نگران فصل ماهیگیری نباشید زیرا اصلا تو دریاچه ها محدودیت فصل وجود نداره تو بعضی از روخونه ها به دلیل گونه های متفاوت شاید ماهیگیری در فصل های ممنونع بشه ولی اون رودخونه ها نزدیک ونکوور نیست نگران نباشید
زمان ماهیگیری
زمان ماهیگیری رو تو گرم ترین نقطه روز انتخاب کنید البته الان پاییزه ولی تابستون هر زمانی دوست داشتید می تونید برید ماهیگیری ولی این فصل به دلیل سرما فقط در اوج روز و  گرما برید ماهیگیری می گم گرما فکر نکنید 40 درجه نه 9 درجه اوجشه
چگونگی تهیه لوازم ماهیگیری
برای تهیه لوازم ماهیگیری می تونیم به فروشگاه های زنجیره ای مراجع کنیم که فکر کنم برای شروع فروشگاه "وال مارت" خیلی عالی باشه لوازمش خیلی ارزون و خیلی خوبه درسته لوازمش خیلی حرفه ای نیست ولی قیمت خوبی داره مثلا آخرین سالمون قول پیکری که گرفتم نخ رو از این فروشگاه خریده بودم
راست "وال مارت" ارزونترین لوازم خوراکی و بهداشتی و لوازم خانگی رو هم داره رفتید برای خونه خرید یه سری هم به لوازم ماهیگیریش بزنید
بعد از فروشگاه "وال مارت" فروشگاه "آرمی نیوی" بهترین مکان برای خرید لوازم حرفه ای تره و باید بگم این فروشگاه ها در جاهای مختلف مترو ونکوور شعبه دارند و فروشگاه "آرمی اند نیوی" یه طبقه خیلی بزرگ رو به لوازم کمپینگ و ماهیگیری اختصاص داده
وقتی که دیگه خیلی حرفه ای تر شدیم و خیلی پولدار یه فروشگاه های تخصص هست که هنوز من جرعت رفتن برای خرید رو پیدا نکردم . . .
قیمت ها به این صورته شما یه ست چوب و چرخ ماهیگیری معمولی برای شروع رو می تونید بین 30 تا 50 یا 60 دلار خریداری کنی
یا اگه کمی تخصصی تر ادامه بخواید بدید مثلا یه موتور مارک برای ماهیگیری بین 30 تا 70 دلار پولشه
نخ های ماهیگیری هم بین 5 تا 10 دلار به راحتی می تونید تهیه کنید
انواع قلاب و شناور و مخلافات ماهیگیری هم در بسته های یک دولاری و دو دولاری تا 4 هار دلاری قابل خریداری می باشد . . .
مثلا فروشگاه وال مارت ست های سر همی زیاد داره و زیاد چوب و چرخ جدا جدا نداره ولی وقتی ارمی نیوی میرید لوازم جداگانه هم می تونی مثلا چوب جدا و موتور ماهیگیری جدا خریداری کنی
دوستان این مقاله رو به درخواست عزیزانی نوشتم که دنبال این اطلاعات هستند
قوانین ماهیگیری مختصر
استفاده از قلاب های چند شاخه ممنوع می باشد و قلاب ها نباید خوار داشته باشه و باید خار قلاب رو با انبر دست از بین به بریم و در یک روز می تونیم تا چهار ماهی قزل آلا صید کنیم و اگه به صید ماهی سالمون میروید می تونید در روز دو ماهی سالمون صید کنید . . .






ارادتمند شما ابی فیشر
من هیچ وقت نباید هدفم رو فراموش کنم
من فقط برای ماهیگیری به کانادا اومدم


2 comments:

  1. دمت گرررررررم . . .
    خداییش کانادا بهشت طبیعت گردیه . . .

    ReplyDelete
  2. اقا کلگری کجا بریم واسه فیش

    ReplyDelete

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر