Search This Blog

Tuesday, September 10, 2019

داستان من و فلای فیشینگ ونکوور

داستان من و فلای فیشینگ ونکوور
 
 

۶ یا ۷ سال از فعالیت‌ ترویج فرهنگ‌ ماهیگیریم در بین ماهیگیران ایرانی ونکوور میگذره و دوست دارم خاطرات این‌ مسیر کوتاه ولی پر پیچو خمو رو تعریف کنم
زمانی که ایران را با میلیون ها ایرانی و هزاران هزار ماهیگیر ترک‌ کردم و وارد سرزمین‌های دور افتاده نورت آمریکا شدم دیگه خبری از اون‌ جمعیت زیاد ایرانی ها و ماهیگیران‌ نبود و روابط بین‌ماهیگیران اینجا کمی متفاوت تر از اون‌ چیزی که در ایران دیده بودم احساس می شد
کمی برام‌سخت بود پیدا کرن ماهیگیران ایرانی عزیز مقیم‌ کانادا ولی کم کم‌ به مرور زمان به صورت اتفاقی چه در طبیعت و دنیای مجازی ماهیگیران ایرانی عزیز را ملاقات‌ می کردم ،
به جرعت‌ می تونم‌ بگم‌ سطح‌ماهیگیری که در بین ایرانیان داخل ایران دیدم خیلی متفاوت تر از ماهیگیران مقیم کانادا بود
با تعداد درصد کم ایرانی های که اینجا زندگی می کردند همان تعداد ماهیگیر ایرانی هم بسیار کم بود و پیدا کردن این‌ ماهیگیران هم وطن عزیز هم‌ همان‌ مقدار مشکل بود
خیلی وقت ها ماهیگیران ایرانی عزیز را میدیم که در رودخانه سعی داشتند با روش های عجیب غریب ماهی صید کنند و همیشه برام‌ عجیب بود که‌ چرا اینقدر سطح ماهیگیری بسیار متفاوتی دارم‌ می بینم ، البته نا گفته نماند ماهیگیران‌ بسیار حرفه ای کار هم داشتیم ولی اینقدر تعداد آنها کم بود که شاید با سالها ماهیگیری در ونکوور هیچ وقت‌ اسم آنها را نمی شنیدم
کمی اولش برام سخت بود منی که سالیان سال بین‌ماهیگیران‌ بسیار زیاد ایرانی ماهیگیری کرده بودم‌ پیدا کردن دوستان صمیمی اینجا بسیار برام سخت بود ، دیگه خبری از اون ماهیگیران که در ایران دیده بودم نبود

مثل همیشه فعالیت هامو شروع کردم و مستند های کوتاه ماهیگیری را اینجا استارتشو زدم ،و گروه های تلگرامی و فیسبوک‌ در این زمینه ماهیگیری راه اندازی کردم و کم کم داشتم‌ می شدم اون ابی فیشر که ایران بود و یه تعدادی از آدم ها هم‌میشناسنش ،
یه بار در یک رستوران خارجی کار می کردم‌ وقتی داشتم‌ به‌مشتری ها سرویس می دادم فردی خارجی که روی صندلی نشسته بود به من گفت شما ابی فیشر هستید من ویدو های شما را در اینترنت دیدم و چقدر خوشحالم‌کرد و چندین بار دیگر همین‌اتفاق مشابه در جاهای مختلف اتفاق افتاد کم‌کم از فعالیت هام در ونکوور داشت‌می گذشت و همان داستان های ایران داشت برام دباره تکرار می شد و درسته با اینکه برام تازگی نداشت ولی خبر بسیار خوبی برام در کانادا بود و خوشحالم‌می کرد
خدایش گذشت اون سالها و باورش سخته ! سالی ۱ فلای فیشر به جمعیت ونکوور ها کانادا اضافه می کردم و الان بعد از سالیان سال تعداد فلای فیشر من ها داره به تعداد انگشت های دست‌ می رسه ! و برام خیلی خبر خوبی بود وقتی می شنیدم و می دیدم ماهیگیری اینجا فلای فیشینگ‌ کار می کنه و یا در گروه های مجازی گاهی ماهیگیری عکس یا فیلم فلای فیشینگ قرار میده

ولی خدایش الان دیگه‌مثل ۶ یا ۷ سال پیش نیست و سطح‌ماهیگیری فلای فیشینگ‌ایرانی های عزیز مقیم ونکوور داره هر روز قوی تر میشه به دلیل زمینه آموزش قوی که در کانادا وجود داره
من شاهد رشد و شکوفایی فلای کارای ایرانی مقیم‌ایران و ایرانی های مقیم کانادا بودم واقعا سطح‌ پیشرفت اینجا خیلی سریع تر از ایران هست و دلیلش امکانات فراوان و فرهنگ‌ متفاوت و طبیعت با‌ پتانسیل بالا هست

ونکوور مثل یک‌مزرعه برام می مونه که سالیان سال برای کشت محصول زحمت کشیدم والان‌ موقع به هدف رساندن اهدافم‌ هست و تصمیم به راه اندازی مدرسه فلای فیشینگ‌ دارم
البته به صورت غیره رسمی فعالیت های زیادی کردم و به صورت voluntary فلای آموزان زیادی تدریس کردم و الان زمان اون هست که به صورت جدی فعالیت های رسمی ماهیگیری خودم رو شروع کنم

هیچ وقت این‌کارو نکردم تا اینکه احساس کنم سطح‌ماهیگیری فلای فیشینگ خودم به اندازه فلای کاران کانادا برسه و حتی احساس میکنم الان خیلی بالاتر زده 😂🤭
اگر ماهیگیر علاقمندی از من‌ بپرسد چرا سیستم‌ فلای فیشینگ ؟ و چرا من اینقدر روی این سیستم تاکید می کنم ! باید در جواب بگویم ما در استان بسیار زیبای برتیش کلمبیا ماهی های داریم که راحت ترین روش صید آنها با سیستم فلای فیشینگ‌ می باشد و نژاد ماهی های داریم که سازگاری عجیبی نسبت به فلای فیشینگ دارند و فقط با این سیستم‌می توانیم آنها را به سادگی صید کنیم‌ مثل ماهی بومی BC به نام
Pennask rainbow trout’s
این‌ماهی زیبا و خارقلاده و بسیار باهوش و بسیار خوشمزه می باشد و در فصل های فقط از حشرات تغذیه می کند که با سیستم فلای فیشینگ‌ می توانیم آن‌ حشرات را شبیه سازی کنیم
خواستم داستان من و فلای فیشینگ ونکوور رو تعریف کنم که‌ چرا سر انجام‌ این‌ تصمیم را گرفتم و خوشحالم هر از گاهی فردی به‌ من برای ثبت نام کلاس ها تماس میگیره ❤🙏

آدرس کانال مدرسه فلای فیشینگ‌ ونکوور و دریافت‌خبر ها
⬇️

اخیرا موفق شدم با سیستم‌ فلای فیشینگ‌ ماهی به وزن ۷۰‌ کیلوگرم صید کنم که فلای کار های انگشت شماری در نیا این فرصت استثانی تجربه کردند و این برنامه باعث شد قدم بسیار بزرگ و قوی در این رشته بردارم
فقط در یک‌جمله برای دوستانی که آشنایی با این سیستم‌ ندارن بگم‌ فلای فیشینگ فقط ماهیگیری نیست یک‌ هنر بسیار آرامش بخش و طبیعت دوست هست که وقتی شما در طبیعت فلای فیشینگ‌ کار می کنید با طبیعت کاملا ادغام میشید و روح بسیار قوی و آرامش بخشی بدست‌ میارید و تمام افکار خود را با جریان آب شکل می دهید و به آرامش می رسید ، چه با پرتاب ، چه با حشره شناسی و بافت‌ پشه ها ، چه با صید ماهی می توانید از تمام‌ ماهیگیران‌ متفاوت باشید و روح طبیعت رو در خود تقویت کنید 🙏
من‌ این‌ کار هارو در ایران‌هم‌انجام دادم و به
جرعت‌‌می تونم بگم‌ بیشترین درصد ماهیگیران ایرانو به این رشته علاقمند کردم و به خودم و دوستانم افتخار می کنم 🙏❤

دوستان برای ثبت‌نام در کلاس های فلای فیشینگ و خبر ها از این‌کلاس ها به کانال زیر مراجع کنید

برای اطلاعات بیشتر به آیدی تلکرام

⬇️
https://t.me/ebifisher
⬇️


ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر