Search This Blog

Saturday, September 7, 2019

Tarponville Costa Rica - Fly Fishing for Giant Tarpon - Ebi fisher

صید ماهی های تارمون قول پیکر با سیستم فلای فیشینگ

Tarponville Costa Rica - Fly Fishing for Giant Tarpon - Ebi fisher



Thought I would share another great fish in the family of "Jumpers", the Tarpon !!! I am pretty lucky to have Giant Tarpon in my life!!! @tarponville_fishing_lodge One of the best fisheries in the world for large tarpon !!!
a special thanks to @katywat and @interiorflyfishingco
#tarpon #tarpononfly #flyfishing




What is amazing trip we had in Costa Rica a @tarponville_fishing_lodge it was so much fun with everyone I met was so many amazing people John- Jordan @sryvatoloco11 , Reneex @zinderhund Alex @salmonibae and a big shout out to ♥️🙏♥️ @katywat  who helped plan this amazing event we thank you thank you thank you I loved every minute of it I want to thank the fishing guides ,the people of made all the food and the people working at the lodge it was incredible, the first couple of days was raining and then I hit luck went out and caught two fish monster fish one about 130 pounds and 140 pounds (60 Kg and 70 Kg ) I was so happy I was crying when I caught the fish I could not believe my luck it was Happyville all over again I got both of them within one hour all they where beautiful and so wonderful to put them back where they came from the deep blue sea's of the ocean I would totally do this trip again it was well worth it oh and the animals and the bugs monkeys screaming in the trees early in the morning lots of monster spiders it was crazy but well worth experiencing happy to all of us who went on this glorious trip I loved every minute of it but happy to be back home my skipper dog missed me very much he was so happy to see me jumping around like a little lamb ♥️Again a big thanks to @katywat and @interiorflyfishingco

#tarpononthefly #tarpon #flyfishing #CostaRica



While in the magnificent waters in Costa Rica all my other fishing partners on our fishing  trip to tarpon Village we caught so many incredible jacks  this fish is amazing and everybody loved catching them it made the trip so exciting and gave us lots to talk about what a glorious trip we had in Costa Rica
@katywat
@interiorflyfishingco
@tarponville_fishing_lodge

#jackonthefly #flyfishing #tarpon #tarponville





It is with a major respect that I caught a tarpon on the fly it was one of my best fishing experiences ever I will never forget after catching this wonderful fish I had myself a good cry As I could not believe what has happened I am forever grateful to everyone involved with this great fishing event at Tarpon Village in Costa Rica all I can say is oh my God I can't believe but it happened thank you thank you thank you love love love

#flyfishing
#tarpononfly
#tarpon
#tarponville
#nautilusfly
#gloomis

لحظه تاریخ سازی فرا رسید ! و تیم فلای فیشینگ‌ ما از ونکوور به لوس آنجلس آمریکا و بعد به شهر سن خوزه کاستاریکا پرواز کرد و مسافت حدود ۶ ساعت با اتوبوس به شهر مرزی بین کاستاریکا و پاناما را طی کردیم و نهایتا با پیاده روی در جنگل به دهکده تارپون رسیدیم
همه‌ چیز عالی بود الا هود شناسی ! امواج بزرگ ساحل می گفت سواحل شهر کالستاریکا تحت تاثیر توفند دورین قرار گرفته و اصلا خبر خوبی نبود !
ما قرار بود روزی دوبار با قایق به دریا بریم ولی توفند دورین برنامه ریزی خراب کرد و روز اول به اندازه ای باران بارید که شب اول من تب بسیار شدیدی گرفتم و تمام شب تب لرز داشتم !

 
و باران شدیدی در حال بارید بود
صبح آن روز با ترجمه‌ گوگل به زبان اسپانیایی از آشپز دهکده خواستم برایم قرص سرما خوردگی و سردرد تهیه کنه و دقیقا دو روز طول کشید من به حالت نرمال باز گشتم البته‌ چیزی از دست ندادم و دریا قابل ماهیگیری نبود
ما به‌ناچار مجبور بودیم در تالاب میان‌جنگل ها ماهیگیری کنیم 
و در جستجوی ماهی های تارپون‌جنگلی آب شیرین باشیم که سایز زیاد بزرگی نداشتند ولی تمرین‌ خوبی بود
من در تالاب سه تارپون‌کوچک زیر ۱۰ کیلو صید کردم که فقط موفق شدم یک تارپون حدود بین یک یا دو کیلو لند کنم و این بچه تارپون ها داشت بهم می گفت برنامه سختی در دریا برای تارپون های قول پیکر در پیش داریم ، روز های هم بود ما فقط یک بار روی دریا رفتیم ولی همیشه به قول معروف دست خالی برمی گشتیم و گاهی یک‌ ماهی جک دم زرد تمام دلخوشی ماهیگیری برای عضا گروه بود
هوا شناسی میگفت دو روز آخر دریا کمی آرامتر می شه و تنها امیدمان فقط به دو روز آخر بود
ما‌ پنج روزو بدون‌ماهی هدف طی کردیم
تا سر انجام‌ آب هوای بهتری به سمت کاستاریکا آمد و توفند دورین سواحل به سمت باهاما ترک‌ کرد



وقتی روی آب رفتیم و به مرز آبی پاناما و کاستاریکا رسیدیم صحنه های بسیار عجیبی را دیدیم‌ که دسته های تارپون قول پیکر روی آب در حال تعقیب و شکار هستند اینقدر این تارپون ها بزرگ بودند که بیشتر شبیه شنا دسته جمعی دلفین ها بود !
در حال تماشای تارپون ها بودیم‌که از پشت سر فیشینگ‌ گاید درحال فریاد زدن بود پرتاب کنید پرتاب کنید پرتاب کنید
وقتی تارپون ها به سمت قایق ما آمدن همه به عمق آب رفتند و من‌‌مینو بافت‌خودم رو تا جای که توانستم پرتاب کردم ولی عجله ای برای جمع کردن‌نداشتم و منتظر شد هر وقت احساس کردم‌ ماهی ها نزدیک‌ مینو من هستند نخ را جمع کنم و ناگهان تارپون بسیار بزرگی به پشه من‌حمله کرد و من بیش از پنج بار با کشیدن نخ سعی در جازدن قلاب در دهان‌ پولادی ماهی داشتم و موفق شدم
در این برنامه ۵ نفر دیگر هم‌ تارپون را با فلای گرفتند ولی هیچکس موفق به جازدن درست قلاب در دهان‌ماهی نشد و ناهی با‌‌پرش اول و دوم فرار می کرد

روز اخر فلای فیشینگ هم به پایان رسید !
اول از همه خیلی خوشحالم‌ برای اینکه خودمو نماینده ای از طرف ماهیگیران‌ ایران‌ می دونستم !
دو ماهی تارپون بسیار بزرگ در دریا صید شده که با محاسبات کاپتان اولی حدود بین ۵۰ تا ۶۰ کیلو و دومی بیش از ۶۰‌ کیلو بود
ولی برای دوستانم‌خارحیم ناراحتم‌که تا اخرین روز نتیجه ای نگرفتن البته سه نفر تارپون بزرگ با فلای گرفتن ولی نفر اول فقط ۳ ثانیه و نفر دوم حدود ۵ ثانیه بیشتر ماهی سر قلاب نبود و با اولین و دومین و سومین‌ پرش قلاب از دهان‌ماهی ها در آمد

در این برنامه فقط سه ماهی تارپون لند شده توسط من

واقعا افراد گروه همگی از باتجربه ترین فلای فیشر من های دنیا بودند

John ماهیگیری انگلیس
Jordan ماهیگیر کانادایی
Alex ماهیگیر آمریکایی
Revenue ماهیگیری آمریکایی
Katy ماهیگیر کانادایی اعضا گروه

دیگر نکته ای که خیلی منو در این سفر خوشحال کرد بهترین و استاندارترین‌ مینو هارو من بافته بودم که همگی از پشه های بافت‌ من استفاد کردند

خبر بدی بود که ماهیگیری در دریا به تاطر طوفان دورین بسیار نشکله ولی خوبی که داست ما دو روز کامل رو در تالاب آب شیرین ماهیگیری کردیم

تالابی بسیار بکر و زیبا محاصره شده توسط درختان نارگیل و موز و انبه








در این سفر #فلای_فیشینگ با تائید راهنما ماهیگیر مینو های بافت من بهترین بودند و من این‌مینو هارو به تمام‌اعضا گروه برای ماهیگیری دادم و اکثر ماهی ها با این‌ مینو ها صید شد 🔥
@ebifisher

#flytying #flyfishing
















جویده شدن لیدر و پشه توسط #تارپون 
#فلای_فیشینگ 













بعد از این #ماهیگیری دلم برای دوست‌ ماهیگیرم خانم Renee تنگ‌ میشه !
زنی ۶۷ ساله آمریکایی عاشق #فلای_فیشینگ که اولین‌ پارتنر من روی قایق برای صید ماهی #تارپون بود !













روز دوم‌ #ماهیگیری بود
دریا طوفانی بود و به ناچار به دنبال بچه #تارپون ها در تالاب آب شیرین بودیم‌
جای که طوفان دورین کمتر احساس می شد
در این روز من تب و لرز شدید داشتم از شدت بیماری سرما خوردگی ایستادن هم برام‌مشکل بود و تمام چهار‌چوب بدنم درد می کرد ولی به ناچار حاضر نبودم‌حتی ۱ دقیقه ماهیگیری از دست بدم
تمام‌تلاش اون روز و بیش از ۱۰۰ ها‌ پرتاب #فلای_فیشینگ توسط من و دیگر گروه فقط صید و فرار کردن این بچه تارپون قدرتمند بود 
رهنمای ماهیگیر بعد از فرار این‌ ماهی گفت اگه دریا آرام تر بشه شانس صید تارپون ده ها برابر این سایز را خواهیم داشت
واقعا درکش برام مشکل بود چه‌ جوری میشه یه ماهی به این‌ وحشی با فلای فیشینگ خسته کرد !
@







چقدر افتخار می کنم به داشتن دوستان خوب ، اونای که پیام فرستادن ،  کامنت گذاشتم 🙏 و در این سفر پیگیر ماجرای ماهیگیریم بودن ❤
روزی که وبلاگ‌ نویسی شروع کردم شعارم این بود ، حتی اگر احساس کنم ۳ نفر دارن کارامو دنبال می کنن به عشق اون سه نفر سفرنامه‌ می می نویسم و عکاسی می کنم و فیلم درست می کنم و از این قولم سالیان سال داره میگزره و همچنان روی حرفم‌ هستم . . .
من‌از همون اولین روزهای که با‌‌ پوست‌ چیپس و سیم تلفون‌ پشه می بافتم و #فلای_فیشینگ
کار می کردم‌ تا به الان‌ هیچ وقت به خودم اجازه ندادم نه‌ مغرور بشم‌ نه کاری کنم که  #ماهیگیری از دستم‌ ناراحت بشه 
افتخار و هدفم اینه آرامش و عشق و علاقه در ماهیگیری ترویج بدم و بغیر از این‌ هیچ هدف دیگه ای نداشتم و نخواهم داشت 
از 🙏 تمام فلای کاران عزیز ، تمام اسپنینگ کاران عزیز ، تمام‌ کپور گیران عزیز و تمام #ماهیگیران #ایران 🇮🇷 ❤ تشکر می کنم 🙏





وخدای که بشدت کافیست 
ومردمی که لیاقت دارند 
وشکر که من سرباز این خاکو بامم

#فلای_فیشینگ 











تالاب بسیار بزرگی بود ، حیوانات وحشی تمام مدت از لای درخت ها در تماشای ما بودند، آب پر از تمساح بود ، عنکبوت های بسیار بزگ‌ همه جا مشغول شکار بودند 
سکوت عجیبی در تالاب وجود داشت که با حمله ماهی #تارپون تمام‌ سکوت شکسته می شد و چشم‌ها به دنبال پرواز ماهی باز می ماندند
اینقدر طبیعت بکر و زیبا وجود داشت که تمام‌ اعضا ‌گروه دوست داشتند  یک بار دیگر به تالاب بر گردیم و فقط برای دیدن‌ طبیعت زیبا
یک‌زمان‌های همه‌ چوب و‌چرخ های #فلای_فیشینگ رو کنار می گذاشتن و‌ دست به دوربین‌ منتظر شکار لحظه ها بودند 


No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر