Search This Blog

Sunday, September 29, 2019

ماهیگیری ورزشی بگیرو رها کن

ماهیگیری ورزشی بگیرو رها کن


چند روز پیش کاپتان دهکده تارپون برای من عکس ماهی صید شده تارپون را ارسال کرد که با دیدن‌ این عکس ها باعث شد من این مقاله را بنویسم ، البته از قبل این‌ مقاله را نوشته بودم ولی امروز با دیدن کامنت دوست عزیز که نوشته بود چرا از ماهی های صید شده توسط من بیرون از آب درون قایق عکس نگرفتید ، تصمیم‌ گرفتم‌ مقاله را تکمیل تر کنم و منتشر کنم
با‌ پیشرفت علم ماهیگیری ورزشی بگیر و رها کن هشتکی به وجود آمده به نام‌ keepemwet# که این هشتک بیانگر این هست در ماهیگیری ورزشی بگیرو رها کن حق بیرون آورد ماهی صید شده از آب نداریم و ماهی برای مدتی که قرار هست عکس گرفته شود باید در آب باشد و از آب خارج نشود
الان در حال حاظر حرفه ای ترین‌ماهیگیران ورزشی دنیا از این قانون پیروی می کنند
در کانادا هم‌ همچین قانونی برای صید ورزشی ماهی with sturgeon وجود دارد که ماهیگیر فقط مجاز به بیرون آوردن‌ماهی زیر ۶ فوت را برای عکس گرفتن درون قایق یا اسکله را دارد و اگر ماهی سایز بزرگتری بود حق بیرون آوردن‌ ماهی از آب ندارد و باید از ماهی در داخل آب عکس بگیرد ! و در غیره این صورت تخلف صورت‌گرفته ! البته در مواقعی که ماهیگیر درون آب هست خارج کردن‌ ماهی برای مدت کوتاه مشکلی نیست زیرا با افتادن‌ ماهی دباره به آب برمی گرد و صدمه نمی بیند ولی اگر ماهی به ساحل بیاوریم با افتادن‌ماهی صدمه های زیادی به ماهی وارد می شود
#keepemwet
این هشتک فرمول پیچیده ای نیست و باید این قانون در بین ماهیگیر ورزشی بگیر و رها کن رعایت‌ بشه و دلیل آن فقط برای صدمه ندیدن‌ماهی برای عکس گرفتن‌هست

خود من شخصا چند سالی است روی این هشتک‌ کار کردم و به دوستان عزیز ایرانم‌ هم‌ تا جای که توانستم‌اطلاعات را انتقال دادم
مخصوصا در صید ماهی های بومی ایران‌ مثل شیربت و سونگ و خال قرمز
شما حق خارج‌کردن‌ماهی از آب ندارید فقط در صورتی این‌کار را می توانید انجام بدهید که خودتان درون آب باشید
برای ثبت یک رکورد و یک عکس هیچ‌ حق صدمه زدن به ماهی را ندارید
عکسی که کاپتان چند روز پیش برای من ارسال کرد سعی در آوردن ماهی با دست‌کردن درون آبشش ماهی برای عکس گرفتن درون قایق انجام شد واقعا باید بگم‌ ماهی های بالای وزن ۵۰ یا ۶۰ کیلو اونم‌ماهی مثل تارپون‌که اصلا جای گرفتن دست‌ ندارد و تنها راه کردن دست در آبشش ماهی است که با این وزن‌ماهی حتما قسمتی از آبشش و گوش های ماهی پاره می شود و بر اثر خونریزی حتما‌ ماهی میمیرد !
واقعا شما حاضر هستید به خاطر دو تا عکس یک تروفه ارزشمندی که ارزش خوراکی هم‌ندارد از طبیعت حذف کنید !
البته ما می توانستیم عکس های زیباتری از ماهی درون آب داشته باشیم ولی قبلا هم‌ گفتم‌ حسادت ماهیگیری که درون قایق آن روز با من بود باعث شد تنها خاطرات آن روز به فیلم های گوپرو من و عکس های گرفته شده از روی فیلم باشد که برای من‌همان ها کافی بود !
معمولا خیلی از ماهیگیران‌فقط دوست دارن شعار بدن و در عمل رعایت‌نمی کنند و‌ من‌جزو آن ماهیگیران‌ نیستم
نکات صحیح عکس گرفتن‌ با‌ماهی الان قدمت توستن این‌مقاله ها که در وبلاگم قرار می دادن بیش از دها سال می رسد
و خوشحالم‌همچنان ان‌ مسیری که شروع کردم را همچنان ادامه‌می دهم


No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر