Search This Blog

Saturday, June 22, 2013

فرهنگ ماهیگیری یکی از شهر های کوچیک ترکیه

همیشه از موفقیت هام  تو ماهیگیری نوشتم بزار این بار از ناکامی هام تو ماهیگیری بنویسم نه ناکامی اسم درست نیست بزار بگم اوج آدرنالین . . . .
اتفاقی کا بار ها تو خلیج فارس برام می افتاد این جا تو دریاچه کوچیک کنار شهر بار ها برام افتاده ، می دونی چه اتفاقی ؟
ماهی به قلاب می زنه که با سرعت زیاد کلاج موتور رو می بره اگه کلاج رو به بندی یا چوب میشه یا نخ پاره میشه یا قلاب از دهان ماهی در میاد فقط باید منتطر باشی که نخت رو موتورت کی تموم میشه!!!!
من تجربه ماهیگیری زیادی دارم  و می دونم خسته کردن ماهی یعنی چی ، کار کردن با کلاج یعنی چی و باید چیکار کرد که نخ پاره نشه چوب نشکنه و قلاب از دهان ماهی در نیاد ولی من حریف این ماهی های قول پیکر نمیشم !!!!
تو این دریاچه اسبله که مثل مورو ملخ ریخته ماهی کپور هم دسته کمی از جمعیت ماهی های اسبله نداره ولی ماهی های اسبله مجالی برای صید کپور ها نزاشتن تو این دریاچه کسی با مرگ ماهی ماهیگیری نمی کنه تو این دریاچه تا به حال به عمرش تور 1000 متری یا همون 100 متری ندیده و اصلا هیچ بمبی تو این دریاچه منفجر نشده و برای همین ماهی ها همه هستن و زنده هستند و تعداشون زیاده و ماهیگیرای که من تو این دریاچه دیدم شاید هفته ای 4 یا 5 تا ماهی بگیرن و 300 تا ماهی فراری میدن اونم ماهی های بزرگ برای همین اسبله های این دریاچه به راحتی به بالای وزت 40 کیلو میریسن و کپوراشم وزن 20 کیلو رو رد کردند . برای من دو بار اتفاق افتاده که ماهی به قلاب زده و کلاج رو برده تا اونجای که نخ داشته و بعد نخ رو پاره کرده یک بارم کلاج رو کمی بستم تا نخ تموم نشه ولی ماهی موفق به فرار شد  دو تا تعوری ما اینجا داریم که مشخص می کنه ماهی سر قلاب کپور قول پیکره یا اسبله قول پکر هست  زمانی که اسبله به قلاب می افته فقط مسیر مستقیم رو فرار می کنه یا فقط مسیر مستقیم به طرف ماهیگیر کشیده میشه ولی ماهی های کپور به هر سمتی که دست داشته باشن میرن به چپ یا راست ، اون ماهیهای که من دو بار گرفتم فرار کردند و دهن سیستم ماهیگیریمو سرویس کردند ماهی کپور بود چون کلا دریاچه رو دور زد تا نخ ماهیگیری تموم شد واقعا ماهی های جنگنده ای بودند انشالله تجربه و وسایل ماهیگیریم مجهز تر بشه تا دیگه اون ماهی ها به منو دست ندازن . . . .
برای اولین بار بعد از ماهیگیری در خلیج فارس اولین باره که می بینم تو یه آب اینقدر ماهی باشه با تنوع زیاد ، و اولین باره تو آب شیرین یا همون سد یا دریاچه اینقدر ماهی بزرگ می بینم یا می گیرم . . . .. 
اینها همش خلاصه میشه تو فر هنگ ماهیگیری قوانین محیط زیست.
کسی بگیرو رهاکن کار نمی کنه ولی روز به روز فصل به فصل تعداد ماهی ها بیشتر میشه و تا زه محیط زیست از ماهیگیرا ورزشی می خواد تا اونارو بگیرن و تعدادشون به تعادل برسه و کسی ماهی که گرفت رها نکنه
ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

گزارش های ماهیگیری پر کانال تلگرام

 از این به بعد تمام‌گزارش های ماهیگیری در کانال تلگرامم قرار میدم کانال تلگرام