Search This Blog

Tuesday, October 21, 2014

تاکتیک ماهیگیری شیرازی

تاکتیک ماهیگیری شیرازی


سلام دوستان عزیز الان که نگاه کامنت ها و ایمیل ها و تمام پیام ها می کنم شاید نزدید 500 تا پیام دارم که اکثرا شبیه هم هستم مثلا همه پرسیدن :
فلان رودخونه یا دریاچه یا دریا رفتم تاکتیک ماهیگیرش چیه؟ از چه طعمه ای استفاده کنم ؟ اصلا چرا نتیجه ای نگرفتم ؟ و همش از این سئوالات می پرسن که می خوام دقیقا جواب همه سئوالات رو تو این مقاله مفصل دربارش صحبت کنیم که بهترین روش ها برای بدست آوردن این اطلاعات چیه ! و با من همراه باشید تا متوجه بشید چرا اسم مقاله رو تاکتیک ماهیگیری شیرازی نوشتم . . . .

الان من دقیقا مثل شما هستم تازه وارد کانادا شدم تازه دارم ماهیگیری می کنم تازه دارم تو دریاچه و روخونه ای ماهیگیری می کنم که اصلا هیچ اطلاعاتی ندارم مثلا چه ماهی داره چه تاکتیکی باید استفاده کنم و از چه طعمه ای خوب من هم مثل شما یه سوالاتی تو ذهنم به وجود میاد ولی خوب من جواب سئوالات خودمو به راحتی به دست میارم چون از تاکتیک ماهیگیری شیرازی استفده می کنم . . . .
منظورم استفاده از تاکتیک شیرازی به دست آوردن اطلاعات به راحت ترین روشه استفاده از تجارب ماهیگیری دیگران هست !!!!!
اصلا نگران نباشید دیگران شمارو راهنمایی نمی کنند دیگه سخت تراز ارتباط برقرار کردن با این کانادایی ها و  یا فرانسوی ها نیست که !!!
شما حتی با یه نگاه چند ثانیه ای به ریسه ای که ماهیگیران حرفه ای و آشنا با تاکتیک ماهیگیری اون منتطقه استفاده می کنند به راحتی می تونید متوجه بشید که چه ریسه ای بیشتر تو اون مکان استفاده میشه و حتی می تونید با نگاه سریع به طعمه ای که دیگر ماهیگیران سر قلاب می زننو یا استفاده می کنند به راحتی شما رو راهنمایی کنه تو انتخاب طعمه . . .
شما از راه دور می تونید نظاره گر این باشید طرف کجارو برای ماهیگیری انتخاب می کنه چون انتخاب جای مناسب تو دریاچه و رودخونه می تونه شانص صید ماهی رو بالا به بره حتی اگه اطلاعاتی ندارید می تونید برید به پرسید بگید دوست عزیز میشه منو راهنمایی کنید اینجا چه ماهی وجود داره دیگه سخت تر از این نیست که من میرم دستوپاشکسته انگلیسی می پرسم از این خارجی ها. . . .
همین چند روز پیش یه ماهیگیری فرانسوی کنار رودخونه در حال ماهیگیری بود فقط من از کنارش رد شدم و فقط یه سلام کردم ولی با نگاهی که تو چند ثانیه به ریسه و طعمه و سیستم ماهیگیریش انداختم سریع تمام سیستم ماهیگیریو و تاکتیکی که می خواست پیاده کنه و حتی طعمه ای که می خواست استفاده کنه رو تو ذهنم کپی کردم و بعد رفتم خونه تو اینترنت بیشتر درباره اون سیستم اطلاعات کسب کردم و دقیقه با یه مشاهده تونستم مسلط بشم به اون سیستم و اون سیستم ماهیگیری رو اجرا کردم و حتی ماهی سالمون هم گرفتم خوب من به این میگم تاکتیک ماهیگیری شیرازی با کمترین تلاش تونستم ناب ترین اطلاعات ماهیگیری رو از ماهیگیران حرفه ای به دست بیارم ولی حتی روح اون ماهیگیر فرانسوی هم خبر نداشت که من با اون چند ثانیه ای که از کنارش رد شدم و سلام کردم یه دنیا اطلاعات از اون سلام به دست اوردم : - ))))
مثلا یه بار رفتم یه دریاچه ای که برای اولین بار در عمرم می رفتم اونجا ماهیگیری حتی نمی دونستم چه ماهی داره یه ماهیگیر ژاپنی یه ماهی گرفت سریع به بحونه تماشای ماهی به پیشش رفتم از اون ماهیگیر تعریف کردم ، بهش گفتم دمت گرم خیلی حرفه ای هستی و از این حرف ها و برگشتم تو این چند ثانیه کل تاکتیک ماهیگیریشو کپی کردم و  حتی دها صحفه مقاله در بارش نوشتم و حتی با اون سیستم ماهی هم گرفتم رفتم فروشگاه همون طعمه هارو خریدم همون چوب و چرخ رو تهیه کردم و هر چیزی که دیدمو که اون انجام داده بود رو انجام دادم و مسیری که اون سالها تجربه کسب کرده بود رو تو یک دقیقه کپی کردم و از راه دور همش نگاش می کردم حتی سرعت جمع کردن طعمه رو دقیق نگاه می کردم نا خودا گا بدون اینکه اون ماهیگیر ژاپنی متوجه بشه استاد ماهیگیرم بود : - )))))
و یه بار دیگه رفتم روخونه سالمون بگیرم حتی نمی دونستم اسم سالمون ها چیه و الان کجای روخونه دارن عبور می کنند و بهترین مکان های صیدشون کجا ولی وقتی یه گروه فلای کار حرفه ای اومدند دقیقا نگاه می کردم کجای رودخونه رو برای ماهیگیری انتخاب کردند و نگاه می کدم کجا طعمه پرتاب می کنند سرعت جمع کردن و هر اطلاعاتی که به دردم بخوره و همه تاکتیکاشونو کپی کردم و انجام دادم و تمرین کردم و موفق شدم من هم سالمون بگیرم با تاکتیکی که اسمشوشیرازی گذاشتم ازسخت گیر ترین ماهیگیرای دنیا اطلاعات کندم می گن از بدن گراز مو کندن غنیمته جریان کار منه : - )))))
به خدا یکم پشت کار داشته باشید یه کم ایده داشته باشید خیلی موفقیت می تونید کسب کنید بهترین روش یادگیری استفاده از اطلاعات محلیه که ماهیگیران با تجربه  و محلی اونجا استفاده می کنند به راحتی می تونند راهنمایتون کنن درسته می دونم خیلی ها اطلاعات به کسی نمی دن ولی مطمعن باشید همیشه انسان های خوب و مهربان هم میرن ماهیگیری همشون اینجوری نیستند همون جور که صید ماهی و ماهیگیری کردن لذت بخشه آموزش دادن این اطلاعات به ماهیگیرای که اطلاعات ندارن خیلی لذت بخشتره به همون اندازه صید ماهی . . .
نگاه قیافه ماهیگیره کنید معلومه می تونه راهنمایتون کنه یا نه اکثر ماهیگیرا که چهره مهربونی دارن راحت اطلاعات در اختیارتون میزارن اونای که چهرشون هیزه و مکاره مثل روباه کمتر اطلاعات بهتون میدن : - ) . . . .
یاد ترکیه افتادم بوق بوق بوق بوق رفتم یه دریاچه از هر ماهیگیر یه گره یه تاکتیک یه اسم یه طعمه یه مکان یه روش یاد گرفتم و با مجموع اون موفقترین ماهیگیر اون شهر شدم واقعا به خودم افتخار می کنم من بار ها شده بود قلاب و سرب روی زمین پیدا می کردم و ریسه می زدم ولی ماهی که می گرفتم خیلی ها با مدرن ترین امکاناتشونم نمی تونستن بگیرن  . . . . .
من خیلی ماهی گرفتم ولی اینو بدونید خیلی وقتا هیچ موفقیتی بدست نیوردم و خیلی وقتا فقط وقت تلف کردم تو ماهیگیری ولی اینقدر تحقیق کردم و دنبالش رفتم که موفق شدم آخر دقیقا مثل ایران که که از صفر شروع کردم موفقیت های خوبی به دست آوردم و بعد رفتم ترکیه اونجا هم از صفر شروع کردم و الانم کانادا از صفر شروع کردم و دارم قدم به قدم یاد میگیرم . . .
رفیق اصلا نگران نباش لوازم ماهیگیری حرفه ای نداری من خودم هفت یا هشت ساله همش دارم با لوازم ماهیگیری دسته دوم ماهیگیری می کنم این چوبو چرخ نیست که ماهی رو می گیره این ماهیگیره که ماهی رو میگیره
ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر