Search This Blog

Monday, September 29, 2014

سفرنامه 1300 کیلومتر در قلب طبیعت بکر کانادا

سفرنامه 1300 کیلومتر در قلب طبیعت بکر کانادا

ویدیو این سفرنامه





نویسنده و عکاس : ابی فیشر



·       تصوریر برداری از فاصله دو متری از گوزنهای میلدر
·       تصویر زیبا ترین طلوع خورشید که تا حالا دیدم

·       عکس شگفت انگیز و غم انگیز شلیک به یک باقرقره صنوبر
·       تصاویر زیبا از طبیعت بکر کانادا
سالمونی در حال تخم ریزی در عمق آب 15 سانتی
·       تصویر و فیلم از سالمون ها در حال تخم ریزی
·       خاطرات سفر
·       اطلاعات آموزشی درباره شکار و ماهیگیری و طبیعت گردی
·       فیلم بی نظیر این برنامه شکار و ماهیگیری و طبیعت گردی
طلوع زیبای خورشید با ستاره های درخشان در روز روشن !!!!

در آغاز سفرنامه از جناب آقای مهندس داداش زاده عزیز تشکر می کنم به خاطر زحمات و تدارکات این برنامه بسیار زیبا و جای دوست عزیز ما آقای دلفروش عزیز هم حسابی خالیه 

دوست عزیزم جناب آقای مهندس داداش زاده 

همان گونه که سرتیتر سفرنامه نوشتیم 1300 کیلومتر در قلب طبیعت قاره آمریکای شمالی ، واقعا ما این مسیر رو طی کردیم و من در این سفرنامه تمام مشاهدات خودمو می نویسم . .


ما حیوانات زیادی رو مشاهده کردیم البته امکان فیلم برداری یا عکاسی فراهم نشد مثلا در فاصله حدود 500 متری از خودمون خرس گریزلی رو دیدم به اندازه یک ماشین پراید ولی به دلیل فاصله زیاد موفق به گرفتن فیلم یا عکس نشدم به دلیل تراکم پوشش جنگل و گیاهان اصلا اینقدر استرس داشتم که حتی اگه هم نزدیک می شد بیشتر به فکر فرار بودم تا فیلم و عکس گرفتن . . .




راستی تا یادم نرفته بگم اینقدر ما گوزن و حیوانات دیگر از نزدیک دیدم که هی مهندس می گفت ابی تکون نخور ابی سرو صدا نکن من حتی نمی تونستم دوربینو روشن کنم حتی صدای لنز دور بین گوزن ها رو فراری می داد ول خوب من هی یواشکی فیلم می گرفتم























همچنان گوزن های بزرگ نر شاخدار هم مشاهده کریم ولی با دوربین چشمی از فاصله دور حتی دسته های 100 تای گوزن و قوچ کانادایی هم دیدیم واقعا یه دوربین می خواد در حد تیم ملی تا بشه این گونه صحنه هارو ظبت کرد نه این دوربین آماتوری که من دارم ، خوب به پردازیم به اتفاقاتی که افتاد و تصاویری که موفق به گرفتن اونها شدم. . .







در این برنامه موفق شدم از زیباترین و غم انگیز ترین صحنه های طبیعت عکاسی کنم مثل طلوع زیبای خورشید که اصلا مثل جنگ ستارگان بود و یا شلیک به  طرف یه باقرقه صنوبر از لحظه زندگی تا لحظه مرگش واقعا غم انگیز ترین صحنه هارو داشتم می دیدم و ثبت می کردم . . . .







بیشتر هدفم آشنایی با طبیعت و معرفی آنها به شما دوستان عزیز هست اگه می بینید تو برنامه های شکار حضور دارم عکاسی و فیلم برداری از شکارو رو بهانه ای می بینم برای حظور پیدا کردن در طبیعت بکر کانادا . . .








واقعا حس خوبی داشتم زمانی که یک گوزن و بچش از فاصله دومتری ما رد شدند و حتی مشغول غذا خوردن هم شدندم ، تمام لحظه به لحظه عکس و فیلم تهیه کردم تازه شب هم گوز ن هایزیادی دیدیم تو حرکت تو جاده تا میومدم دوربینو روشن کنم ناپدید می شدند تو سیاهی شب ولی باز یه چنتای فیلم گرفتم . . .









ما برای اینکه بتونیم در دل طبیعت بکر به حیوانات برای عکاسی و فیلم برداری نزدیک بشیم ردپای اونارو مثل سرخپوستان روی زمین دنبال می کردیم و حتی مدفوع اونارو هم چک می کردیم که چه زمانی در اون منتطقه حضور داشتند و مجبور بودیم مسیر های رو برای تعقیب آنها انتخاب کنیم که مخالف جریان باد باشه تا حیوانات بوی مارو احساس نکنند و فرار نکنند واقعا حس و استرس وحشناکی داشتم که هی پشت سرمو نگاه می کردم خرس گریزلی بهمون نزدیک نشن یا حمله نکنه . . ..








واقعا جالب بود پرنده شکاری رو میدیم که بالای سرما پرواز می کرد و همش تو دل طبیعت مارو تعقیب می کرد و دلیلشو از مهندس داداشزاده پرسیدم و ایشان هم گفتند اون پرنده شکاری منتظره تا ما شکاری رو بزنیم و تا قبل از رسیدن ما به شکار بتونه تیکه های رو از اون شکار برداره واقعا جالب بود اینگار راز بقا ، حتی خرس های گریزلی با هوش هم همین تاکتیک رو انتخاب کرده بودند و تمام مدت از فاصله دور نزاره گره شکار ما بودند تا در اولین فرصت بتوند سو استفاده کنند و گوزنهای که شکار می کردیمو زود تر از ما بدست بیارن . . .





وقتی احساس می کردم خرس گریزلی داره از پشت بوته ها مارو تعقیب می کنه تنها چیزی که می تونست آرمم کنه این بود که چسبیده به شکارچی جلویم حرکت کنم وتنها عامل آرامشم نگاه کردن به اصلحه فوق سنگین روی دوش دوستم بود که می گفت می تونه حتی یه فیل رو از پا دربیاره و می گفت گوله زنی 300 هست یه چیزی تو همین مایع ها





 البته من مخالف شکارم ولی خوب زیاد هم بدم نمیاد اگه خرس گریزلی 600 کیلویی بهمون حمله کرد یه تیرندازی بشه شاید فرار کرد یا نه خوب دیگه چاره ای نیست البته قوانین رو زیر پا نمی زاشتیم و تو مجوز شکاری که دوست تهیه کرده بود تو لیست شکار های سالیانه چنتا خرس هم بود به هر حال باید چرخه طبیعت رو روال خودش باشه اگه تعداد خرس های گریزلی زیاد بشه با افزایش گوشخواران جان علف خواران به خطر می یوفته و اینجا شکار چیان هستند که چرخه طبیعت رو تنظیم می کنند و این اطلاعاتو مدیون نشستن پای مستند های طبیعت شبکه سه سیما هستم . . .







تا پایان این ماه و فرارسیدن اکتبر خوب با اینکه شکار قوچ کانادای به پایان میرسه ولی شکار چند نمونه حیوان دیگه آزاد میشه مثل کبک که از اول اکتبر شروع میشه و مهندس حرف جالبی زد گفت اگه این فصل نتونه ترفه خودشو بزنه مجبوریم برای شکار به آلسکا بریم . . . .





تو طبیعتی که ما بودیم ردو پای حیوانات می گفت که اینجا شیر کوهستان و انواع گرگ و انواع گوزن از قبیل میلدر و موس و الک وجود داره . . .






گوزن الک خیلی گوزن بزرگیه و به وزن 800 کیلو میرسه و گوزن موس هم که برای خودش قولی هست و میلدر هم همونای که هی چپو راست از اونا تصویر میگیرم و شیر کوهستان هم بزرگترین گربه سالن قاره آمریکای شمالی هست که به نام گوگر اینجا معروفه و شناخته میشه. . .






انواع پرنده های با قرقره رو هم مشاهده کردیم از با قرقره صنوبر بگیر تا یه نوع دیگه که واقعا خیلی بزرگ بود اندازه یه مرغ بالغ . . .




واقعا به سختی از لحظه شلیک به یک پرنده زیبا عکس گرفتن والانم اصلا قدرت اینو ندارم که فیلم هارو مجدد به بینم و فقط اون قسمت طبیعت گردی رو به فیلم تبیدیل کردم و به ناچار فقط لحظه تیر اندازی به باقرقره صنوبرو در این سفرنامه قرار می دیم واقعا هر باری که اون عکس ها رو میبینم ناراحت میشم البته کار مهندس اشتباه نبود ولی خوب من کمی حساسم رو موجودات



تو همین سفرنامه هزاران سالمونو دیدم در حال تخم ریزی ولی اصلا به فکر صیدشون نیوفتادم چون واقعا حیفه این صحنه های زیبا رو تبدیل کنیم به صید و نابودی این سالمون های زیبا ولی تا بگی شکار لحظه ها و عکس و فیلم گرفتم . . .






برای اینکه گهگداری حوصله ما سر نره یه سری هم به دریاچه های محل می زدیم تا یه دوسه تای ماهی قزل الا بگیریم هم برای غذای سفر هم برای اینکه من کمی مشغول بشم و کمتر گلایه کنم . . .




و دریاچه ها از پاور بیت برای صید ماهی قزل الا استفاده کرد دوست عزیزم با استفاده از سیتم کف خواب . .  .




قدرت می خواد اراده می خواد که هزاران سالمون یک متری رو تو عمق 50 سانتی به بینی اونم آب شفاف ولی نگیریشون واقعا اراده می خواست که داشتم و دارم





با این نوشتم و کارم می خوام بگم که طبیعت دوست واقعی کیه !!!!

تو قلب طبیعت تو سرزمین سالمون ها اصلا دست به چوب ماهیگیری نشدم





چون با مشاهده و تصویر برداری به همون اندازه صید ماهی داشتم لذت می بردم حتی بیشتر

در آخر هم باید این جمله رو در خطاب به کسانی بنویسم که فکر می کنن عکس های من فتوشاپه چون یه نفری چنتا از عکس های منو تو یه گروه شکار قرار داده بود و خیلی ها دست انداخته بودند و گفته بودند که عکس ها ساختگی هست !!!




باید بگم واقعا هم حق دارن چون خودم هم کارای می کنم عجیب غریب مثلا همین گوزن های که دیدم هم زمان با سه دور بین هم عکس می گرفتم هم فیلم برداری می کردم یعنی من با دو دست با دو دوربین فیلم می گرفتم و با یه دور بین عکس ، دو دور بین عکاسی بود و یه موبایل ، هم زمان هم از خودم سلفی می گرفتم هم از گوزن ها عکس و فیلم  . . .



خودم هم باورم نمیشه چه برسه اون آدم های که تا حالا از نزدیک یه گوزن هم ندیدن !!!!



عکس زیر نمونه ای از کارامه که از تو فیلم عکس گرفتم که هم در حال عکاسی از گوزن ها هستم هم دارم فیلم سلفی از خودم و گوزن ها میگیرم هم یه دوربین کنار پنجره بین سرم و ماشین نگهداشتم که اونم فیلم بگیره : - ) !!!!!!!









نویسنده وبلاگ و مقاله
ارادتمند شما ابی فیشر

3 comments:

  1. سلام اقا ابی چرا عکس ها باز نمیشه

    ReplyDelete
    Replies
    1. دوست عزیز با قند شکن ببین سایت رو عکس ها رو هم میتونی ببینی

      Delete
  2. خیلی خوب بود، دمت گرم
    همیشه به طبیعت گردی و لذت

    ReplyDelete

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر