Search This Blog

Tuesday, September 23, 2014

معرفی پرنده باقرقره صنوبر آمریکای شمالی

معرفی پرنده باقرقره صنوبر آمریکای شمالی


نویسنده : ابی فیشر
تمام عکس ها توسط نویسنده مقاله گرفته شده
اکثر نوشته ها مشاهدات شخصی و راهنمای دوستان طبیعت دوست و شکارچی می باشد و جستجو و ترجمه سایت ویکی پیدا هم استفاده شده


سلام دوستان عزیز در خدمت شما هستم با مقاله های آموزشی طبیعت گردی


 واقعا زمانی که شروع به نوشتن سفرنامه های ماهیگیری در کانادا کردم و با عکاسی در طبیعت پیرامون مکان های ماهیگیری که رفتم با حیوانات عجیب غریبی رو به رو شدم هم برای اطلاعات شخصی خودم هم بالا رفتن اطلاعات شما از گونه های جانوری که ممکنه در هنگام ماهیگیری با اونا روبه روشید دست به نوشتن مقالات و معرفی موجوداتی که به صورت تصادفی در طبیعت مشاهد می کنم دارم پس با ما باشید که بیشتر اطلاعات و سواد خود را در باره مجودات پیرامون خود بالا به بریم







با قرقره صنوبر یا با قرقره کانادایی canadensis Falcipennis    یکی از زیبا ترین پرنده های بود که من در طبیعت بکر کانادا با اون بارها روبه رو شدم و منو وادار کرد برای اولین بار در زمینه وبلاگ نویسی در باره مجوداتی که می بینم مقاله بنویسم واقعا دیدن این پرنده باشکوه از فاصله چند متری برای من بسیار شگفت انگیز بود خوب اول مشاهدات خودمو می نویسم ، زمانی که من با این پرنده زیبا به نام باقرقره روبه رو شدم پرنده ای رو مشاهد کردم به اندازه یک مرغ یا کوچکتر که زیاد توان پرواز کردن نداشت و بیشتر دوست داشت با راه رفتن و دویدن از خطر خودشو دور کنه یا اگه هم پرواز می کرد مصافت کوتاه یا به حدی که خودشو به بالای بلند ترین درخت برسونه تا بتونه از خظر خودشو دور کنه خوب این پرنده به دلیل تحرک خیلی کمش از قدرت اسستار بسیار بالای بر خورداره هم رنگ خاکه هم رنگ شاخه برگ درختان و بوته های طبیعته برای همین اگه هیچ تحرکی این پرنده نداشته باشه به سختی میشه اون پرنده رو در طبیعت به بینیم  . . .


 تو تحقیقاتی که انجام دادم حتی اون به نام مرغ احمق هم می نامند ولی من زیاد از این اسم خوشم نمیاد واقعا پرنده بسیار زیبای هست حتی اوایل که اطلاعتی از این پرنده نداشتم فکر می کردم نوعی قرقاوله ، در این نژاد تفاوت های بسیار زیادی بین جنس نر و ماده وجود دارد و جنس نر زیبا تر و با کمی تنوع رنگ بیشتری می باشد

به دلیل علاقه شدید این باقرقره به درختان و استراحت و نشست رو شاخه برگ درختان این نوع با قرقره رو به نام باقرقره درختی هم میشناسند . . .
 
باقرقره صنوبر تاحدود اندازه 38-43 سانتی متر می رسد و رشد می کند   که در جنس نر 550-650 گرم (19-23 گرم) و ماده 450-550 گرم رشد می کند.
به طور کلی باقرقره های نر به رنگ های خاکستری و سیاه و سفید ، با لکه های سفید در کنار، و بالای چشم پوست قرمز لخت وجود دارد که مثل آرایش زنانه انسان ها می باشد واقعا زیباست فکر می کنی این پرنده خط چشم قرمز کشیده.

جنس ماده به رنگ ساده قهوه ای یا خاکستری لکه لکه (خاکستری) و تمام نوزادان این پرنده چه نر چه ماده  شبیه جنس ماده می باشد با همون ترکیب رنگ ساده ماده ها
با قرقره ها نژاد های زیاد و متنوعی دارند وحتی من برای پیدا کردن اسم این پرنده با مشکلات زیادی بر خودم ولی بلاخره پیدا کردم و برای همینه با اعتماد به نفس بیشتری مقاله رو می نویسم واقعا تنوع باقرقره ها در دنیا بخصوص کانادا زیاده

فرق عمده بین باقرقره صنوبر یا همون درختی با دیگر باقرقره ها دیگه در اینه که در دیگر نژاد های باقرقره این نژاد در گلو خود کیسه تورم ندارد و کیسه تور همون بادبادکی هست که پرنده با استفاده از باد کردن اون که بسیار زیبا و رنگیه هم صدا تولید می کنه هم با اون جلب توجه جنس ماده برای جفت گیری استفاده می کنند و باقرقره درختی ما این کیسه رو نداره و اونو از دیگر با قرقره ها متمایز می کنه  . . .

قصد ندارم مقاله تخصصی در باره معرفی این پرنده بنویسم و فقط قصدم اینه اگه سفرنامه ای می نویسم و عکس این پرنده رو میزارم در سفرنامه شما بدونید که این پرنده اسمش چیه و علامت تعجب تو ذهنتون نقش نبنده و حتی شکار چیان و طبیعت دوستانو با استفاده از این مقاله ها جلب و مطالعه وبلاگ ماهیگیریمون بکنم
ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر