Search This Blog

Tuesday, September 23, 2014

معرفی پرنده ای به نام کبک Chukar partridge

معرفی پرنده ای به نام کبک   Chukar partridge



نویسنده : ابی فیشر
تمام عکس ها توسط نویسنده مقاله گرفته شده
اکثر نوشته ها مشاهدات شخصی و راهنمای دوستان طبیعت دوست و شکارچی می باشد و جستجو و ترجمه سایت ویکی پیدا هم استفاده شده


سلام به دوستان عزیزم با یه مقاله زیبا با موضوع معرفی موجودات پیرامون خودمون در طبیعت در خدمت شما هستم و قصد من معرفی مجوداتی هست که امکان داره به صورت تصادفی ما در هنگام ماهیگیری و طبیعت گردی با اونا رو به رو بشیم . . .




یادش بخیر زمانی که ایران بودم عشقم این بود که پشت سر دایم تو طبیعت راه برم ومشاهد شکار که دایم می زد باشم و اکثر هدفش پرنده ای بود به نام کبک که تا قبل از خروج شدنم از ایران فکر می کردم این پرنده متعلق به ایرانه ولی زمانی که در ترکیه زندگی کردم با این پرنده در طبیعت رو به رو شدم حتی رنگ های یک دست سفید و درهمین آمریکای شمالی هم بار ها بار ها با دسته های زیاد این پرنده روبه رو شدم که اون رو به نام Chukar partridge   می شناسند


واقعا حس عجیبی داشتم زمانی که اولین کبک های رو مشاهده می کردم توی دشت های بکر کانادا واقعا حس حضور در طبیعت ایران بهم دست می داد و جای تعجب و شگفتی برای من داشت . .
کبک ها معولا به صول 32-35 سانتی متر رشد می کنند و بر ترین مشخصه های این پرنده پا های قرمز رنگ و با پهلوی راه راهی رنگ می باشد و تعداد دم این پرنده 14 عدد می باشد و جسته ماده ها از نر ها کوچک تر می باشد

جالبه پرنده های کبک در محدوده بومی خود در آسیا ، از جمله اسرائیل، لبنان، ترکیه، ایران، افغانستان، پاکستان و هند، در امتداد دامنه های داخلی هیمالیا غربی به نپال زندگی می کنند و بیشتر به سمت غرب در جنوب شرقی اروپا پراکنده هستند  و حتی در محدوده آفریقا در شبه جزیره سینا هم زندگی می کنند و معمولا زیستگاه  این پرنده ها در محدوده دامنه کوه های صخره ای باز با چمن و یا اسکراب پراکنده و یا کشت می باشد. در


ایالات متحده کوه های راکی  ،  کالیفرنیا ، کانادا ، نیوزیلند و هاواییدر هم زندگی می کنند حتی جمعیت کوچیکی از اونا روزی در استرالیا زندگی می کرده که دیگه هیچ وقت مشاهده نشده و به احتمال زیاد منقرض شده
فصل تولید مثل کبک ها فصل تابستان هست و یک کپک ماده می تواند بین 7 تا 14 تخم بزارد که این تخم ها بین 23 تا 25 روز به جوجه تبدیل می شود
یکمی هم در باره مشاهادات شخصی خودم بنویسم مثلا این پرنده بسیار تنبل هستند در پرواز و بیشتر دوست دارن از روش دویدن از محل خطر خودشونو دور کنند و کمتر از پرواز استفاده می کنه الا دیگه خیلی ناچار باشه ولی زمانی که با خانواده هست و فرزندان این پرنده به همراه آنها هستند فقط از روش فرار با دوتا پا استفاده می کنند تا جوجه های خورد را به همراه خود روی زمین فراری بدند . . .
یه چیز جالب زمانی که بارش برف شروع میشه اگه پرنده کبک احساس خطر کنه سرشو تو برف ها فرو می کنه تا کمتر بترسه . . .

ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر