Search This Blog

Tuesday, September 23, 2014

گوسفند کوهی آمریکایی big hornsheep

گوسفند کوهی آمریکایی       big hornsheep


نویسنده : ابی فیشر
تمام عکس ها توسط نویسنده مقاله گرفته شده
اکثر نوشته ها مشاهدات شخصی و راهنمای دوستان طبیعت دوست و شکارچی می باشد و جستجو و ترجمه سایت ویکی پیدا هم استفاده شده

سلام دوستان عزیز ماهیگیر
برای ماهیگیری به رودخانه بزرگ تامپسون رفتیم و به صورت تصادفی تابلوی رو کنار جاده دیدم که روش نوشته اخطار ، خطر بر خورد با نوعی حیوان که به نام bighorn sheep   در تابلو نام برده شده بود ، خوب قبل از شروع نوشتن مقاله باید بگم حدفم از نوشتن این مقاله فقط آشنایی ماهیگیران و طبیعت دوستان با مجوداتیه که احتمال دیدن این موجودات در هنگام ماهیگیری در طبیعت بسیار زیاده و اگه من تصیری از این موجودات تهیه و در باره آن توضیح میدم فقط برای اطلاعات عمومی ماهیگیران هست که بیشتر در باره طبیعت و موجودات پیرامون خود بدست بیاورند و برای مثلا زمانی که ایران بودم تو یه منتطقه ای که برای ماهیگیری رفته بودم به صورت تصادفی با یک گله از قوچ های وحشی مواجع شدم که اون زمان حتی اسمشون رو هم بلد نبودم و الان با همین که اطلاعت خودم و دیگر دوستان رو بالا به برم دست به نوشتن این مقاله ها و معرفی موجودات می کنم.








اصلاعات جالبیه حتما بخونید چون زمانی که شنیدم بزرگ ترین قوچ های وحشی روی کره زمین توی این منتطقه ای که دارم ماهیگیری می کنم داره زندگی می کنه دیدم نصبت به ماهیگیری و طبیعت پیرامون خودم خیلی متفاوت تر شد واقعا هیجان خواصی داشتم که دارم تو منتظقه ای ماهیگیری می کنم که معروف ترین جایگاه یکی از با وقار ترین موجودات روی کره زمینه به نام big hornsheep  یا همون گوسفند کوهی امریکایی
این بز کوهی امریکایی به نام شاخ بزرگ هم معروفه البته اسم انگلیسیشو به فارسی ترجمه کردم این کلمات به دست اودم خوب مهم نیست دونستنش هیج ضرری نداره . . .





شاخ این بز های کوهی بزرگ می تونه وزن 30 پوند معادل 14 کیلوگرم داشته باشه که خود وزن قوچ میانگین 300 پوند معادل 140 کیلوگرم میرسه و این قوچ های بزرگ در نوع خود نژاد های مختلفی دارد که چند نژاد اون بر اثر شکار بی رویه و حتی نوعی بیماری خطرناک در سال 1900 به حد انقراض رسید ولی با تلاش انسان ها تعداد اونا به حد نرمال رسید و از انقراض جان سالم بردند . . .


جالبه بزارید کمی هم مشاهدات شخصی خودمو در باره زیستگاه این مجودات زیبا بنویسم خوب ما تصویر زمینه ای که از طبیعت کانادا داریم اینو به ما میگه طبیعت کانادا متشکل شده از جنگل های سرسبز کاج ، ولی این زیستگاه جنگل های متراکم مکان مناسبی برای زندگی و بقای قوچ های کانادایی نمی باشد و این مجودات نیاز به کوهای مرتفع و خشک برای زندگی نیاز دارند و به دلیل آناتومی پای این مجودات آنها نیاز به صخر ها ها و کوهای سنگی برای زندگی نیاز دارند و جای تعجب بود که زمانی که وارد قلمرو این مجودات شدم کوها خالی از تنوع درختی بود و مکان زندگی انها کاملا گرم و خشک بود و در کوها و تپه ها سخر ها و وسنگ های زیادی بود که حتی قله کوها با در ها باسنگ فرش های بزرگی آراسته شده بود واقعا اصلا طبیعتو  منظره اونجا می گفت که اینجا متعلق به قوچ های وحشی کانادا می باشد . . .


صحنه زیبای دیگری که دیدم با فاصله کمتر از چند کیلومتر با دو نژاد قوچ کوهی مواجع شدم که یکی به رنگ قهوه ای که متعلق به سرزمین های گرم بود و دیگری به رنگ سفید که متعلق به سرزمین های سرد بود واقعا شگفت انگیز بود دونوع قوچ با دو هوای متفاوت یکی به دنبال افتاب و گرما بود ودیگری به دنبال سایه و سرما و برف واقعا جالب و شگفت انگیز بود


منظورم از نوشتن این مقاله در هد آشنای دوستان از این نژاد هاست و زیاد نمی خوام تخصصی ادامه بدیم فقط در حدی که اگه تصیری از این موجودات رو تهیه می کنم دوستام بدوند اسم این مجودات چیه


ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر

سفرنامه صید تارپون سیستم فلای فیشینگ ابی فیشر