Search This Blog

Saturday, December 22, 2012

ماهیگیری و افسردگی


ماهیگیری و افسردگی

الان دیگه خیالم راحت که دیگه همه مشکل افسردگی من می دوند و دیگه این چهره خودمو از کسی پنهان نمی کنم و راحت در باره اون صحبت می کنم و مقاله می نویسم البته من نه دکترم  نه روانشناس ولی حدود 6 ساله دارم با بیماری افسردگیم می جنگم ودارو مصرف می کنم شاید تجربه های که داشته باشم به درد فردی بخوره که خودش از این مشکل رنج می بره البته اینو بدونید افرادی که گرایش به طبیعت گردی و  ماهیگیری دارن به نوعی خودشون مشکل روحی دارن برای همین دوست دارن تو آرامش وطبیعت باشن.

از اون چیزی که فکر می کنید حال من وخیم تره و الان فکر کنم تو این 6 سال حتی یک روز هم دارو هام رو قطع نشده ولی دارو درمانی رو بیخیال اونو که باید طبق تجویز روانپزشک مصرف کرد و  کمو زیاد اون خود سر خیلی خطرناکه این قسمتو بیخیال میریم سراق قسمت روانکاوی مجرای ماهیگیری و افسردگی . . . .

لبته بگم ماهیگیری بهانه هست و من باید اسم مقاله رو طبیعت و افسردگی می گذاشتم . . . .

زمانی که خیلی گرفته هستم یا دلم از همه گرفته و دیگه اصلا راه زندگی ندارم می دونید تنها چیزی که می تونه آرومم کنه چیه صدای پپیچش باد میون شاخه و برگ های درختان تو طبیعته ، صدای پیچش باد و ادقام شدم اون با صدای بر خورد آب به سنگ هاست . . .

صدای آب صدای باد تنها دارو های که می تونه فکر افسردگی رو از ذهنم بیرون کنه فکر می کنی ما ماهیگیرا با گرفتن و نابود کردن ماهی آرامش می گیریم نا اون لذت مال صیاداست به نظر من گرفتن و کشتن یه ماهی نه تنها لذتی نداره بلکه باعث تشدید شدن افسردگی یه انسان میشه  در کل حیوان آزاری   جزع  اون دسته از کار هاست که همیشه باعث تشدید اعصاب خوردی من میشده فرقی نمی کرده حالا اون موجود یه سگ باشه یا یه ماهی . . .

من ماهیگیری رو برای ماهیگیرفتن هیچ وقت نخواستم ، اصلا ماهی کیلو چند من حالم از بوی ماهی به هم می خوره من ماهیگیری رو بحانه ای برای رسیدن به طبیعت می دونستم . . .

با اینکه هر وقت عصبیو افصرده میشم تمایل به خوردن مشروب ودود من بالا میره ولی زیاد موافق نیستم نه اینکه مخالفم نه زیاد موافق نیستم اشکالی نداره کسی که افصردگی داره به نطر من باید سیگار بکشه البته خودم سیگاری نیستما ولی تو بیمارستانی اعصاب روانی که به دلیل افصردگی شدیدم بستری شدم یه اتاق مخصوص سیگار برای مریض ها گذاشته بودند تا بیماران افصرده سیگار بکشن تا شاید عصابشون راحت تربشه . . .

البته ماهیگیری باسیگار خیلی می چسبه امید وارم من هم روزی بتون سیگار بکشم و این  قیلون رو کنار بزارم چون حمل کردن قیلون خیلی سخته.

یه راه جلوگیری افصردگی و عصبی نشدن تو ماهیگیری اینه که اصلا رقابتی ماهیگیری نکنی یا به فکر رکورد و سانت و وزن ماهی نباشی مگه ماهی فروشیه ماهی که می گیری وزن می کنی مگه خیاطیه که ماهی که میگیری طول می کنی رقابت باعث استرس و استرس باعث عصاب خوردی میشه درسته خودم همیشه تو ماهیگیری رکورد های گینسی می زدم  J ولی نه یک بار ماهیمو وزن کردم نه طولشو گرفتم نه باکسی رقابت داشتم.

برای همینه  تو مسابقات ماهیگیری که دعوت می شدم شرکت نمی کردم بابا ماهیگیری برای من چاق کردن یه قیلون بود و لم دان کنار دریاچه وگوش دادن به صدای طبیعت ، بابا ماهی کجا بود تا ماهی هم چوبو می کند نمی نداخت تو آب طرفش نمی رفتم.

افصردگی تنها هدیه سرزمینم به من بوده و از اون ممنونم از من یه ادم بیمار ساخت تا بتونم همیشه تنها باشم و تو تنهای ها بتونم 10 ساعت مووسیقی گوش بدم یا 12 ساعت مقاله و خاطره بنویسم فقط یه ادم مریض می تونه بشینه 300 صفحه مقاله  تایپ کنه و اونو دانلود رایگان تو سایت بزاره البته خوبه بهتر از بیکاریه تازه یه کار مفید هم انجام می دم در کل چون دوست دارم انجام می دم.

من عاشق شنیدن صدای بادم نه فکر کنید باد معده رو می گم نه بادی که میون شاخه درختان پیچیده میشه صدای بادیکه تو دشت میون نیزارها می پیچیه من عاشق شنید حرکت آب تو روخونه هاهستم و عاشق شنیدن صدای اب آبگیر تو تاریکی شبم اینها دارو های افسردگی منه که خدا به من داده و با اینا فقط افصردگی خودمو از یاد می برم
ارادتمدن شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

Coho on the fly Vancouver area

  Coho on the fly Vancouver area “Today was my birthday. I went fly fishing and tried to catch salmon using fly fishing, and I successfully ...