Search This Blog

Sunday, July 21, 2013

زالو یکی از بهترین طعمه های ماهی اسبله



زالو یکی از بهترین طعمه های ماهی اسبله



سلام دوستان ماهیگیر عزیز خوبم مثل همیشه با یه مقاله آموزنده دیگه در خدمت شما عزیزان هستم ، باورتون نمیشه هر اطلاعات و تجربه ماهیگیری جدید بدست میارم  مثل یک غده تو بدنم آزارم میده تنها راه رهای از این درد فقط اینه که در باره اون تجربه  برای شما بنویسم تا این سنگینی بار از رو دوشم برداشته بشه و زمینه ای بشه برای فراگیری دیگر تجارب ماهیگیری جدید تر . . . .
الان ماهاست با یه موجودی آشنا شدم که ترک ها بهش سالوک میگن اولش خیلی برام ترسناک بود که اون موجود رو تو دستم بگیرم چون یه موجود خوناشام به حساب میاد ولی به مرور زمان سالوک یا همون زالو برام مجود عادی شد و دیگه تو هر برنامه ماهیگیری از اون استفاده می کنم .
در این مقاله به نکات زیر می پردازیم :
1.خصوصیات طعمه زالو
2.مقایسه دو طعمه زالو و کرم خاکی
3.نحوه زدن زالو سر قلاب
به انگلیسی بهش leech  می گن به فارسی زالو می گن و به ترکی استانبولی بهش سالوک می گن همون موجودی که اگه تو آب چشمه ها راه رفتی یا به پات چسبیده یا به دستد چون یه مجود خوناشام به حساب میاد و تنها غذاش خون مجودات میزبانه برای همینه که طعمه خوبی برای ماهی اسبله به حساب میاد .
زالو اکثر مواد بدنش از خون تشکیل شده برای همین با بوی که تو آب تولید می کنه  هر ماهی اسبله ای رو به سمت خودش هدایت می کنه ، حالا گذشته از بوی تحریک آمیزش یک زالو یک موجود جنبنده ای هست و زیر آب با حرکات مواج خودش شنا می کنه و زمانی که سر قلابه زیاد می جنبه و این حرکت در زیر آب هر ماهی اسبله رو تشویق به حمله به خودش می کنه حرکات زالو در زیر آب مثل موج مکزیکی درون ورزشگاه می مونه . .
کرم خاکی بی شک بر ترین طعمه اسبله به حساب میاد ولی در برابر زالو مشکلاتی رو داره که استفاده از زالو اون مشکلات رو بر طرف می کنه ، کرم های خاکی سر قلاب به اندازه زالو ماندگاری نداره و کرم خاکی هر ماهی رو تحریک به خوردن طعمه می کنه و ماهی های کوچیک سریع ترتیب کرمو میدن و دیگه طعمی سر قلاب نمی مونه ولی زالو هر ماهی اونو نمی خوره و فقط ماهی اسبله به اون علاقه داره و اگه ماهی اسبله ای به اون حمله نکنه چند روز سر قلاب می مونه . . ..
البته همیشه ماهیگیر باید سعی کنه که زالو رو سر قلاب زنده نگهداره ، برای این کار باید زالو رو به صورتی سر قلاب بزنی که نمیره مثلا فقط یک بار قلاب رو از بدن زالو بگزرونی و فقط از عرض بدنش قلاب بگزره و مثل کرم سر قلاب نزنی . . . .
زالو دو طرف داره یه طرف چسبان که به هر جای می چسبه و از اونجا خون می خوره سعی کنید زمانی که زالو رو سر قلاب می زنید اون سری که چسبانه کمتر آزاد باشه و طرف دیگه بیشتر آزاد باشه اون ظرفی که چسبانک نداره سر ازادشه و با اون طرف شنا می کنه یعنی یه جورای سرش محصوب میشه و زمانی که زالو رو سر قلاب می زنید اون قسمت بیشتر آزاد باشه زیرا زیر آب بیشتر می جونبه . . .
ارادتمند شما
ابی فیشر
ترکیه 2013



No comments:

Post a Comment

گزارش های ماهیگیری پر کانال تلگرام

 از این به بعد تمام‌گزارش های ماهیگیری در کانال تلگرامم قرار میدم کانال تلگرام