Search This Blog

Saturday, July 6, 2013

برای ماهیگیری در ونکوور لازم نیست خیلی دور بروید

برای ماهیگیری در ونکوور لازم نیست خیلی دور بروید

پارسی زبانان ونکوور جولای 5, 2012  
0
برای ماهیگیری در ونکوور لازم نیست خیلی دور بروید

در گوشه و کنار ونکوور نقاط مختلفی برای ماهیگیری وجود دارند، برخی از آنها حتی در دل شهر قرار گرفته اند. هر چند الآن فصل خیلی خوبی برای ماهیگیری نیست اما شاید حالا که آخر هفته نزدیک است و به نظر می رسد که هوا هم کم کم قرار است سر مساعدت گذاشته و خورشید تصمیم گرفته یکی دو سه روزی در آسمان بدرخشد، بخواهید با دوستان یا خانواده خودتان ضمن اینکه سری به طبیعت می زنید، یک برنامه متفاوت را هم تجربه کنید.
یکی از نقاط مناسب ماهیگیری که ممکن است در همسایگی شما باشد، Como Lake است که در غرب کوکیتلام قرار گرفته. این دریاچه که در خیابان Gatensbury قرار گرفته علیرغم کوچکی آن، یکی از بهترین نقاط برای صید ماهی قزل آلا بوده و مناسب برای ماهیگیری در تمام فصول سال است، هر چند بهار و پاییز بیشترین مقدار ماهی قزل آلا در آن یافت می شود.
معمولا ماهیگیری در اینجا با استفاده از قلاب در کنار ساحل انجام می شود، در عین حال می توانید با استفاده از قایق و پدالرو یا حتی تیوب شناور به میان دریاچه رفته و ماهیگیری کنید. اطلاعات بیشتر را درباره ماهیگیری در این دریاچه در اینجا بخوانید.




جای دیگری که در شمالی ترین نقطه نورث ونکوور قرار گرفته و یکی از نقاط مناسب برای صید ماهی ماهی قزا آلا است، Rice Lake است. این دریاچه مصنوعی در ابتدا منبع تامین آب شرب ساکنین نورث ونکوور بوده، اما امروزه تبدیل به پناهگاه طبیعی حیات وحش شده. در این دریاچه تقریبا در تمام فصول سال می توانید ماهی صید کنید هر چند هنگامی که هوا گرم می شود تعداد ماهی ها هم کمتر می شوند. بهترین نقطه برای ماهیگیری اگر تازه کار هستید یا حال و حوصله داخل آب شدن را ندارید، سکوی ماهیگیری تعبیه شده در جنوب شرقی دریاچه است.


ماهی های قزا آلا در این دریاچه معمولا کوچک بوده و کمتر از یک پاوند وزن دارند به همین دلیل حتی با قلاب های کوچک هم میتوان در اینجا ماهیگیری کرد، که مزیت بزرگی است در هنگامی که می خواهید ماهیگیری را به کودکانتان آموزش بدهید. شاید به همین دلیل از این دریاچه به عنوان بهترین محل برای ماهیگیری با کودکان یاد می شود. جزییات بیشتر را در اینجا بخوانید.
جتی اگر خیلی هم اهل شکار نباشید، می توانید از مسیر پیاده روی در اطراف این درپاچه لذت ببرید. یک مسیر بسیار مناسب و ساده که آرامش طبیعت را در آن احساس خواهید کرد در کناره دریاچه وجود دارد که در حدود سه کیلومتر طول داشته و طی کردن آن تقریبا یک ساعت زمان نیاز دارد. همراه داشتن سگ یا کمپینگ در این مسیر مجاز نیست. جزییات بیشتر را در اینجا ببینید. تماشای درخشش پولک های ماهی های قزا آلا در زیر نور هم از دیگر دیدنی های این دریاچه است.
لازم است به این دو نکته مهم قبل از ماهیگیری توجه کنید:
اول اینکه قرار نیست تمام ماهی های دریاچه را صید کنید، فراموش نکنید که این فقط یک تفریح است بنابراین با خودتان مسابقه ندهید و یادتان باشد که همه ما در قبال حفظ منابع طبیعی مسئول هستیم.
دوم، داشتن مجوز ماهیگیری برای تمام کسانی که قلاب در آب می اندازند و بالای 16 سال سن دارند الزامی است. تهیه این مجوز بسیار آسان است و می توانید در این سایت وب آن را خریداری نمایید. این مجوز با دوره های اعتبار روزانه، هفتگی و سالانه قابل تهیه است. سوالات متداول شما در این باره نیز در اینجا جواب داده شده اند.
تصویر بالا از این سایت وب برداشته شده.

منبع : http://vancouverpersians.com/2012/07/05/weekend/%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D9%86%DA%A9%D9%88%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF/

No comments:

Post a Comment

گزارش های ماهیگیری پر کانال تلگرام

 از این به بعد تمام‌گزارش های ماهیگیری در کانال تلگرامم قرار میدم کانال تلگرام