Search This Blog

Wednesday, August 14, 2013

ماهیگیری یه هنره و باید با هنری که داری کار کنی







امروز بعد از یکسال دباره یه سری به گیره نجاری که داشتم زدم و یه استیمر ثبک خودمو بافتم واقعا دلم تنگ شد بود برای استیمر  ebi fly pattern
زیاد مهم نیست که حرفه ای نیستم یا تجهیزات حرفه ای ندارم ، مهم اینه که واقعا ماهیگیرم و از کاری که می کنم لذت می برم . . .. 
ماهیگیری یه هنره و باید با هنری که داری کار کنی شاید داشتن تجهیزات پیشرفته و پرداخت هزینه های سنگین شما رو به یه ماهیگیری ایده آل نزدیک کنه ، ولی با هیچ پولی نمیشه ذات هنر ماهیگیری رو بخری هنر واقعی اون چیزی که از طرز فکرت سرچشمه میگیره . . . .
روزی که  استیمر ebi fly pattern رو بافتم از نظر خودم هم زیاد جالب نبود و دیگر ماهیگیرا هم خنده دار میدیدنش ولی وقتی تستش کردم متوجه شدم که اون یه پشه معمولی نبود و هر ماهی رو تحریک می کرد که به اون حمله کنه فرقی نمی کرد که اون پشه رو تو رودخونه برای ماهی قزل آلا استفاده می کردم یا تو خلیج فارس برای دیگر ماهی های مهاجم فقط میدیم که از اینو و انور ماهی ها بهش حمله می کردند . . . .
به نظر من ماهیگیری یه دنیای جدا گانه ای هست که اگه کسی واقعا وارد اون دنیا بشه و اون پرده های از جلوی چشماش کنار بره خیلی از حقایق ماهیگیری و اسرار اون براش مفهوم پیدا می کنه  . . . .
یه زمانی یه چوب اسپنینگ داشتم که زیاد استاندارد برای اسپنینگی که انجام می دادم نبود ، خودم هم می دونستم دارم با یه چوب دریایی اسپنینگ انجام می دم خوب چاره ای نداشتم باید با تجهیزاتی که داشتم می ساختم و راه دیگه ای نداشتم ولی یه روز یکی از رفیقام بهم گیر داده بود که چرا با این چوب اسپنینگ کار می کنی ما هم که اعصابمون کمی ضعیفه به رفیقم گفتم حرف شما درسته ولی چه فرقی می کنه حالا اکشن چوب من 8 گرم باشه یا 60 گرم من از ماهیگیری که انجام میدم دارم لذت می برم ، رفیقم هم جواب داد گفت تاثیر زیادی داره تو صید ماهی ، خوب من هم این اطلاعات رو می دونستم ولی یه کار عجیبی انجام دادم تا به رفیقم ثابت کنم که ماهیگیری به تجهیزات نیست یه ماهیگیر می تونه با هنرشم ماهیگیری کنه . . .
یه دونه قلاب برداشتم با یک حلقه به یه سر نوشابه فلزی نصب کردم و اونو مثل قاشوقک شکل دادم بادست و بعد یه تیکه نخ چند متری به اون بستم و بهش گفتم نگاه کن به بین الان هنر هست که ماهی میگیره یا تجهیزات پیشرفته . . .
با دست اون نخو تو رودخونه تو جریان آب پرتاب کردم و سرنوشابه رو مثل یه قاشوقک ماهیگیری تو جریان آب با دست کشیدم و یه ماهی قزل الا رنگین کمان تو پرتاب سوم گرفتم . . . .

No comments:

Post a Comment

گزارش های ماهیگیری پر کانال تلگرام

 از این به بعد تمام‌گزارش های ماهیگیری در کانال تلگرامم قرار میدم کانال تلگرام