Search This Blog

Sunday, August 4, 2013

کشور ترکیه ماهیگیرای زیادی داره



جالبه بخونید.
کشور ترکیه ماهیگیرای زیادی داره دلیلشم اینه که هر 20 کیلومتر یه دریاچه یا سد وجود داره و ماهی هم زیاد داره دلیلشم اینه که تور کش نداره یا اگه هم داره خیلی خیلی کم داره ، یکی دیگه از دلیل های که تور کش خیلی کم داره جریمه سنگینه اونه فکرشو کن جریمه نقدیش خانمان سوزه . . ..
گروه های حرفه ای زیادی تو ترکیه وجود داره که ماهیگیری می کنند حتی تیم دایوا یا شیمانو یا از این حرف ها هم داره ولی اکثرا تو استانبول یا آنکارا یا دریای مدیترانه مشغول ماهیگیری هستند .
این شهری که من زندگی می کنم ماهیگیر زیاد داره ولی یه جورای از لحاظ تاکتیک ماهیگیری زیاد رو اصول ماهیگیری نمی کنند . . .
الان تو اون دریاچه ای که ماهیگیری زیاد میرم تو باکس آفیس ماهیگیرانی که بیشترین ماهی رو صید کردند تو صدر جدول قرار دارم و دلیلشم اینه که اصول اولیه صید ماهی بزرگ رو رعایت می کنم . . .
اینجا همه فکر می کنن ماهی بزرگ 20 کیلویی رو باید با نخ 80 گرفت برای همین تو ریسشون از نخ 80 استفاده می کنند که به ندرت ماهی بزرگ می گیرن من فقط اومدم ریسه 80 خودمو به شماره 40 تغیر دادم یعنی دقیقا نصف ، برای همین تعداد ماهیهای که صید کردم 4 هار برابر دیگر ماهیگیران شد . . .
جالبه بعد از من فقط گروهای موفق به بیشترین صید ماهی شدند که من با اونا ماهیگیری کردم و نوع ریسه زدن و انتخاب نوع قلاب و سایز نخ و نحوه پرتاب رو با اونا به اشتراک گذاشتم . . .
اینجا ماهیگیرانی بودند که ماهی 15 کیلوی رو که صید می کردند با گرفتن نخ ریسه ماهی رو از آب به بیرون پرتاب می کردند با صحبت های که با اونا داشتم الان ماهی 400 گرمی رو هم با تور دستی از آب بیرون میارن . . .
اصلا اینجا هیچکسی از تور دستی برای بیرون آوردن ماهی از آب استفاده نمی کرد و همه از گاف و کوبیدن به بدن ماهی اونو از اب بیرون میوردند ولی الان همه ماهیگیری برای خودشون تور دستی تهیه کردند .. . .

No comments:

Post a Comment

گزارش های ماهیگیری پر کانال تلگرام

 از این به بعد تمام‌گزارش های ماهیگیری در کانال تلگرامم قرار میدم کانال تلگرام