Search This Blog

Wednesday, August 14, 2013

آیا زبان ماهی های سرتاسر دنیا مشترکه ؟



آیا زبان ماهی های سرتاسر دنیا مشترکه ؟




این مقاله می تونه به شما کمک کنه که ماهی های هر منطقه رو بهتر بشناسید و تا به صید اون ماهی نزدیک تر شوید.
در سرتاسر دنیا انسانها به زبان های مختلفی باهم صحبت می کنند و با هم رابطه بر قرار می کنند آیه به نظر شما حیوانات هم در سرتاسر دنیا به زبان محلی خودشان با هم صحبت می کنند یا یک زبان مشترک با هم رابطه بر قرار می کنند ؟


بزارید  ساده تر بگم خیلی کتابی شد ، می خوام تو این مقاله درباره این با هم صحبت کنیم که  ماهی های سرتاسر دنیا چقدر می تونن با هم متفاوت باشن مثلا یک ماهی قزل آلای رنگین کمانی که تو قاره آسیا زندگی می کنه چقدر می تونه با هم نوع خودش تو قاره اروپا یا قاره امریکا متفاوت باشه . . .
در کل منظورم اینه که اون ماهیگیری که یک ماهی رو با یک سیستم خواص تو یه مکان خواص میگیره چقدر می تونه تو مکان های دیگر با همون سیستم تو صید همون ماهی موفق باشه . . .
خدا کنه که منظور منو گرفته باشید . . .
بحث ما در مورد دو سته از ماهی هاست یکی ماهی های مهاجم و دیگری ماهی های غیره مهاجم
از یه مثال کوچیکتر شروع می کنم مثلا تو همین ایران خودمون ، چقدر میو تونه ماهی های کپور جنوب کشور تا شمال کشور در نحوه زندگی و نوع تغذیه اون متفاوت باشه حالا فکر کن تفاوت میان کپور های ایران با دیگر کشور ها چقدر متفاوت می باشد و دلیل اون می تونه شرایط محیطی یا خود ماهیگیران و فرهنگ ماهیگیری اونجا تایین کنه . .. 


مثلا اگه ماهیگیران فلان دریاچه سالیان سال از یک نوع طعمه خواص با یک مشخصه برای صید ماهی استفاده کردند انتظار نداشته باشید اون ماهی ها به نوع دیگری از طعمه یا یک طعمه ناشناخته خوب واکنش نشون بدند . . .
مثلا تو دریاچه ای نزدیک شیراز کرم خاکی طعمه اصلی ماهی های اون دریاچه بود که ماهی های کپور خیلی به اون علاقه داشتند ولی الان تو این شهری از ترکیه که زندگی میکنم در دریاچه مجاور اون اصلا هیچ ماهیگیری در ماهیگیری از کرم خاکی برای صید ماهی کپور استفاده نمی کنه و اصلا ماهی ها کپور اون دریاچه هم به کرم خاکی هیچ واکنشی نشون نمی دند . . . .


یکی از عوامل موفقیت شما در ماهیگیری در مکان های ناشناخته و جدید استفاده از اطلاعات ماهیگیران قدیمی اون دریاچه هست تا شما رو به نتیجه ایده آل برساند . . .
البته این محاصبات متعلق به سیستم های انتظاری و طعمه طبیعی و ماهی های کپور سان می باشد و  جای خوشحالی داره که ماهی های مهاجم کمتر از این قانون پیروی می کنند ، مثلا اکثر ماهی های قزل آلای سرتاسر دنیا از یک اصل پیروی می کنند اون اصل هم درشکار هست ، ماهی های غیره مهاجم مثل کپورسانان برای پیدا کردن غذابیشتر دنبال بوی غذا می گردند تا شکل غذا ولی ماهی های مهاجم بیشتر دنبل شکل طعمه می گردند برای همین برای کپورسانان نوع بو طعمه و حتی رنگ اون خیلی مهمه برای همینه که بدون اطلاع داشتن از شرایط یک دریاچه ناشناخته صید اون ماهی ها کمی مشکله . . . 

 

شما در صید ماهی های کپور باید از طعمه های استفاده کنید که ماهی های اون دریاچه به اون عادت دارند البته این نکته رو فراموش نکنید که ماهیگیران این توانایی رو دارند که ماهی های یک دریاچه رو به نوع خواصی از طعمه ها به دلخواه خودشون عادت بدند اونم با طعمه پاشی مداوم و همیشه گی . . . .
خدا رو شکر ماهی های مهاجم مثل ماهی قزل آلا که ماهی شکارچی می باشدند و اصلا دنبال بوی خواصی در شکار نیستند و شما با تاکتیک های مشابه و طعمه های مشابه قادر به صید این ماهی در مکان های مختلف می باشید.
اگه کمی موضوع رو تخصصی تر کنیم وارد دنیای فلای میشیم که همه این محاصبات طعمه های بودار و اسپنینگ هارو بهم میریزه ، شما وارد طبیعت میشی با فلای و از طبیعت الگو برداری می کنی و فصل و نحوه گردش و تولید مثل حشره ها و  مجودات مجاور رودخونه برای شما مهم می شود و باید به این گردش مجودات در طبیت اهمیت بدید چون تنها فاکتور موفقیت شما در ماهیگیری فلای خواهد بود.

 

شاید با یک طعمه پشه استیمر پشه چهار فصل ماهی صید کرد ولی نکته اصلی تو سیستم فلای اینه که اصلا تعداد زیاد صید ماهی مهم نیست ، نحوه صید و تاکتیک و نوع حشره مهم تر از صید ماهی که ، به نظر من سیستم فلای با این همه دنگو فنگی که داره یکی از ساده ترین سیستم های ماهیگیره محصوب میشه ، شما فقط باید دقیق دورو برتونو تو طبیعت نگاه کنید که یه حشره چه مراحل رشد رو طی می کنه و چگونه طعمه یک ماهی مهاجم میشه  ، حتی نحوه پرواز و غرق شدن اون تو آب و یا حرکت اون و نحوه دستوپازدن اون حشره تو آب یا عمق زندگی و حرکت اون حشره در چه فصلی در کدام قسمت رودخانه. . . 

ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

گزارش های ماهیگیری پر کانال تلگرام

 از این به بعد تمام‌گزارش های ماهیگیری در کانال تلگرامم قرار میدم کانال تلگرام