Search This Blog

Wednesday, August 6, 2014

فاجعه زیست محیطی در کشور کانادا / استان برتیش کلمبیا

فاجعه زیست محیطی در کشور کانادا / استان برتیش کلمبیا
6 August 2014
تهیه کننده : ابی فیشر / کانادا / ونکوور / استان برتیش کلمبیا مر کز فاجعه





فکر کنم اولین ایرانی هستم دارم دردناک ترین فاجعه زیست محیطی تو تاریخ کانادارو انتشار میدم ولی واقعا باعث تعاصفه دستم داره می لرزه خبرو ترجمه می کنم و الان در حال تماشای غمنگیزترین صحنه تاریخ طبیعت و ماهیگیریم هستم خدای من چی اتفاقی داره میوفته . . . .


همین دیروز پری روز این اتفاق افتاده دریاچه مصنوعی که برای استخراج طلا و نقره استفاده می شده دیواره اون شکسته و تمام حج آب سمی و مواد شیمای اون وارد  منابع آب می شه این دریاچه مصنوعی به دریاچه Polley  lake وصله و اون دریاچه هم به دریاچه quesnel lake   وصله و این دریاچه ها به رودخان های caribou river و Quesnel river   وصله و این رودخانه ها به بزرگ ترین رودخانه استان برتیش کلمبیا یعنی رودخانه Fraser river وصله و روخونه فریز تمام روخونه های این استانو به اقیانوس ارام متصلی می کنه که در این فاجع زیست محیلی 38 هزارکیلوگرم صرب و 84 هزار کیلو سم ارسینک و 560 کیلو جیوه وارد آب های استان برتیش کلمبیا و شهر ونکوور شده این به این معنوی که تو ماه اکتبر که سالمون ها برای تخم ریزی به این رودخونه ها و سرچشمه ها وارد میشن دیگه چرخه زندگیشون برای همیشه دچار مختلع و مرگ و میر و انقارض کشیده خواهد شد ، نه تنها سالمون ها بلکه خرس های که از سالمون ها تغذیه می کنند و عقاب های که از اون ماهی ها و دیگر مجودات هم به این مواد سمی آلوده خواهند شد و این فلز های سمی وارد طبیعت و فلج شدن چرخه این استان خواهند شد . . .



امید وارم و دعا می کنم که هر چه زود تر کاری برای جلوگیری این فاجع بزرگ زیست محیطی کنن 



No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....