Search This Blog

Thursday, August 14, 2014

اولین ملاقات با آزاد ماهیان آمریکای شمالی

اولین ملاقات با آزاد ماهیان آمریکای شمالی
در درجستجوی ماهی سالمون
نویسنده : ابی فیشر
دقیقا الان جای که وایسادم دور ترین نقطه روی کره زمین از مکان قبلی زندگیمه یعنی 17 هزار کیلومتر دور تر از شیراز ، اینجا ایالت bc زادگاه آزاد ماهیانه جای که سالیان ساله چرخه زادوولد آزاد ماهیان در گردشه . . . .
آخر موفق شدم اولین مهاجرت آزاد ماهیان رو مشاهده کنم و همش مدیون دوست عزیزم آقای دلفروش هستم که منو با ماهیگیران بسیار حرفه ای این ایالت آشنا کردند و با تماسی که از طرف مهندس داداش زاده عزیز داشتم متوجه شدم که اولین کوچ سالمون ها داره اتفاق میوفته یعنی بعد از چند ساعت از با خبر دارشدنم از مهاجرت سالمون ها به رودخونه های محل زندگیم به ونکوور ، خودمو کنار آب رسوندم با هر مشکلی که بود و در این مقاله تمام مشاهدهات خودمو می نویسم . .  .  
الان ساعت 4:30 صبح به وقت ونکووره فکر کنم ساعت 3:50 pm  به وقت ایران باشه من ساعت 3:40 صبح با آلارم ساعت هم خونه ایم از خواب بیدار شدم . . .
اولین رویاد مهم ماهیگیریم در کانادا داره اتفاق میوفته ، دارم خودمو آماده می کنم به سمت رودخونه ای برم که ماهی های سالمون دارن خودشونو آماده می کنند برای تخم ریزی وارد رودخونه ها بشن ، ساعت 5 صبح خودمو به ایستگاه اتوبوس رسوندم اولین حرکت اتوبوس ساعت 5:40 انجام شد و من با اون اتوبوس خودمو به پل بالای رودخونه که به اقیانوس متصل بود رسوندم متوجه شدم حجم آب رودخونه خیلی کمه و به محل ریختن رودخونه کپیلانو به اقیانوس آرام خودمو رسوندم صحنه ای رو دیدم که دباره موهای بدنم سیخ شد ماهیگیران فلای کاری رو می دیدم که سعی در صید ماهی سالمون داشتند اون روز زیاد ماهیگیرا موفق به صید ماهی نبودند و دلیلی داشت که مفصل درباره اون صحبت می کنیم . . .
حجم آب رودخونه برای ورود میلیون ها سالمون بسیار کم بود و ماهی های سالمون در دهانه رودخانه که به اقیانوس متصله بی صبرانه منتظر اولین بارش باران و بالا اومدن حجم آب روخانه هستند تا بتونن خودشونو به سرچشمه روخونه کاپیلانو برای تخم ریزی برسونند و به دلیل پایین بودن حجم آب همه سالمون ها در دهانه رودخانه در حال گردش و شنا کردند بودند  . . .
از چناتا ماهیگیر کانادای اطلاعات خوبی بدست اوردم مثلا نام این سالمون ها کوهو هست که میانگین وزن ماهی های که من دیدم بین 3 تا 4 کیلو بودند اونا در دهانه رودخونه منتظر هستند که اولین استارت خودشونو برای ورد به روخانه آغاز کنند . . .
الان 14 اگوسته و الان تا حدودی هوا ابریه همه دعا می کنند روز خورشیدی داشته باشن برای گردش و همام آفتاب ولی من دعا می کنم بارون سنگینی بیاد تا حجم رودخونه کاپیلانو به هدی برسه که ماهی ها بتونن خودشونه به سرچشمه برسونند بازم با این حالات و ارتش ماهی های که به صف کشیدن برای ورد به رودخونه همیشه ماهی های فدا کاری هستند که پیش قدم میشن برای تست ورود به رودخونه برای همین مشاهده کردم تعدادی سالمون میون اون چند هزار سالمون خودشونو به وسط های رودخونه رسوندند چون حج آب کم بود توسط صیادان محلی سود جو صید شدند و تعدای ماهی سالمون هم از دستشون فرار کرد و به اقیانوس بر گشتند و این پیامو به همه ماهی ها دادند که صبر کنید هنوز برای ورد به رودخونه خیلی زوده !!!!!!
هیج عجله ای برای صید این ماهی ها ندارم چون این سرزمینه منه و اون رودخونه برای همیشه متعلق به منه و من فرمانروای تمامی آزاد ماهیانم. . .
همون جور که قول داده بودم دوست دارم روی یه تخته سنگ بشینم و مهاجرت اوانارو تماشا کنم حتی اصلا دلم نیومد ماهی های منتظر به ورود رودخونه ها رو صید کنم و حتی دوست ندارم سالمون های در حال تخم ریزی رو صید کنم با اینکه مجوز صید اونارو تهیه کردم که 60 دلار کانادا برام هزینه داشت شایدم اگه صید کنم اونارو رها کنم تا لذت واقعی ماهیگیری رو حس کنم. . . .
لحظه به لحظه با من باشید با تمام اطلاعات و اخبار مهاجرت و نهوه صید سالمون ها

ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

ماهی استیل هد

  ماهی استیل هد وقتی در استان برتیش کلمبیا کانادا ماهیگیری می کنی همه    به دنبال رویای صید ماهی استیل هد هستند  این ماهی از اقیانوس آرام وا...