Search This Blog

Friday, March 1, 2013

معرفی پشه Tight Line Shrimp


معرفی پشه Tight Line Shrimp

 


پشه ای مخصوص آب های شور گرم دریا

Warm saltwater fly

 

سلام به تمامی دوستان عزیز با معرفی یک پشه به نام Tight Line Shrimp در خدمت شما هستیم ، در این مقاله درباره خصوصیات و نحوه بافت این پشه میگو Tight Line Shrimp با هم صحبت می کنیم و .
در ابتدا لازم به ذگر است که بگم فرقی نمی کنه دریا باشه یا دریاچه یا رودخونه باشه یا برکه همیشه کف آب میون علف ها و لابه لای سنگ ها میگو های زندگی می کنند که در سایز ها و اندازه و رنگ های مختلفی هستند و به دلیل پراکندگی زیاد این میگو ها در آب این میگو ها تبدیل به غذایی آشنا برای انواع ماهیان شدند الل خصوص ماهیان شکارچی و مهاجم ، خود من زمانی که برای صید ماهی قزل الا می روم ، زمانی که دقیق تر به کف آب نگاه می کنم و لابه لایی سنگ ها و علف ها میگو های زیادی رو می بینم در حال فرار کردن یا زمانی که ماهی که گرفتم بر اثر صدمه رها سازی نکردم محتوای داخل شکمشو می بینم مجودات زیاد آبزی میبینم که این میگو ها هم جزء اونا هستند ، در دریا یکی از اصلی ترین منابع غذای برای ماهی ها بعد از ماهی کوچک  میگو می باشد. . .
در بافت پشه میگو Tight Line Shrimp از نوار های فلش زیادی برای انعکاس نور و درخشندگی این پشه استفاده شده و همچنان رنگ روشن این میگو منجرب شده که این میگو در عمق های زیاد و آب های تیره به خوبی نقش خود را برای جلب ماهی ها ایفا کند .
در این مدل پشه از قلاب های شماره 4 و6 و8  mustad  استفاده می شود البته اگه شما این پشه میگو را برای ماهیگیری آب شور دریا می بافید حتما باید توجه داشته باشید که قلابی رو انتخاب کنید که جنس اون مقاوم با آب شور دریا باشه و اگه جنس مناسبی نداشته باشه به راحتی با آب دریا اکسید میشه و قلاب زنگ می زنه و تیزی اون از بین میره و قلاب زنگ زده کشنده ترین وسیله برای ماهی های هست که  در ماهیگیری بگیرو رها کن راها سازی می شوند و دادامه مقاله به نحوه بافت این پشه میگو ادامه می دهیم ( و برای دم و شاخک های میگو از bucktail صورتی و قهوه ای و نوار های فلش صورتی رنگ استفاده می شود  .. . . .
یادش بخیر زمانی که ایران بودم و پشه می بافتم برای ماهیگیری تو خلیج فارس ، زمانی که میگو های صورتی رنگی می بافتم خواهر زادم کیمیا که 5 سالش بود بهم می گفت دایی ابی چرا قلاباتو دخترونه درست می کنی J به دلیل استفاده از رنگ pink


برای پیراستن بدن این میگو از دابینگ های Orange opossum or similar (نارنجی) استفاده می شود و برای Antennae از یال گوزن شمالی استفاده می شود و برای چشم در این میگو از Burnt 40 lbs mono استفاده می شود و در بدن پشه از Pink Wapsi Wing N´Flash (Alternative Angel Hair, SLF hanks) استفاده می شود .
آناتومی و رنگ بندی این مدل پشه میگو رو می بینم با خودم می گم که پشه درخشنده و جذابی هست و می تونه برای ماهی ها جلب توجه زیادی کنه و تو اطلاعات صید ماهی های که با این پشه میگو صید میشه اسم سه ماهی رو دیدم به نام های  redfish و bonefish که گویا هردو این  ماهی های دریا می باشند و دریا های که آب آنها شور می باشد و این ثبک از پشه میگو به نام Tight Line Shrimp بیشتر در آب های دریا استفاده می شود البته تاحدودی شناخت بر روی ماهی bonefish دارم که یکی از محبوب ترین ماهی ها برای علاقمندان به سیستم فلای در آب شور می باشد  و این ماهی به آسانی در ساحل دریا با سیستم فلای قابل صید می باشد و در ادامه مقاله متوجه شدم که این  پشه را برای صید ماهی sea trout (قزل آلای دریایی) هم استفاده می شود .
درسته گفیم پشه Tight Line Shrimp  بیشتر برای ماهی های redfish  و sea trout و bonefish استفاده می شود ولی امکان صید دیگر ماهی های مهاجم هم به سادگی امکان پذیر می باشد مثلا خود من پشه میگوی رو بافتم برای صید ماهی jack  یا هون جاش یا جیش خودمون ولی وقتی به ماهیگیری کردن پرداختم بجای ماهی جیش ماهی مهاجم گروپر یا هامور میگرفتم مخصوصلا دریا با این تراکنش انواع ماهی های مهاجم امکان صید ماهی های دیگر هم وجود دارد اگه این پشه تو خلیج فارس استفاده بشه اونم روی قایق در عمق آب اصلا امکان نداره که بتونید پیش بینی کنید ماهی بعدی که صید می کنید چیه و!!!!

Materials
Hook
#4,6,8 Mustad 34007
Thread
Orange 140 denier
Tail (shrimp tentacles)
Pink bucktail, brown bucktail, pink flash
Dubbing
Orange opossum or similar
Antennae
Moose mane
Eyes
Burnt 40 lbs mono
Body
Pink Wapsi Wing N´Flash (Alternative Angel Hair, SLF hanks)

در انتها درباره تاکتیک های ماهیگیری با این پشه صحبت می کنیم
قبل از ماهیگیری کردن در دریا اونم در عمق زیاد توسط قایق مد نظر داشته باشید که حتما باید تجهیزات ماهیگیری شما مخصوص آب شور باشد و نخی را در چرخ فلای استفاده می کنید حتما باید سینک باشه و مشخصه نخ های سینک رنگ تیره آنها می باشد که این  نخ های فلای مشکی رنگ هستند و قابلیت شناوری را ندارند و به راحتی در آب فرو می رود  . . .
اطلاعات من مال خلیج فارسه دریای که 80% ماهیاش درنده هستند و دندانهای دارن به تیزی تیغ و این ماهی به راحتی با این دندون ها می تونن هر نخ ماهیگیری رو به برن و در انتخاب لیدرباید دقت زیادی کرد . . . .













تشکر از دوست خوبم آقای دلفروش به خاطر راهنمایی ها

No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....