Search This Blog

Friday, February 22, 2013

Tube Flies پشه های لوله ای

Tube Flies پشه های لوله ای


 
سلام به دوستان عزیز امروز هم با معرفی یک دسته از پشه ها در سیستم فلای فیشینگ  در خدمت شما عزیزان هستیم و تشکر می کنم از آقای حسن دلفروش به خاطر معرفی این دسته از پشه ها . . .


در این مقاله با یک دسته از پشه های جدید آشنا می شویم به نام Tube Flies ، این دسته از پشه ها بر روی لوله های تو خای بافته می شود که از شکل ظاهری این پشه میشه حدس زد که قلاب های این پشه ها به راحتی با سلیقه خود ماهیگیر قابل تعویض می باشد و Tube هم به همین مفهوم لوله یا میله تو خالی می باشد .

پشه های Tube Flies جزء پشه های بزرگ محصوب می شود واین دسته از پشه ها هم در آب های شور استفاده می شود هم در آب های شیرین توسط ماهیگیران فلای کار .

استفاده از پشه های Tube Flies مضایای زیادی دارد که به آنها می پردازیم  ، این دسته از پشه ها به راحتی قلاب و پشه  از هم جدا می شوند و ما در یک پشه می توانیم قلاب های با سایز های مختلف را استفاده کنیم

پشه های لوله ای در مدل های مختلفی وجود دارند و ماهیگیران آنها را می بافند که در زیر چنتا از این پشه ها رو به شما معرفی می کنیم

Black Back  Copper Streak

 Germaniac tube fly  Green Finish

 Lowwater Blues 

 Orange André

Tube Flies پشه های لوله ای روی لوله های بافته می شوند که این لوله ها در بازار موجود می باشد و این لوله ها به صورت بلند می باشند ودر قطر ها و اندازه ها و ضخامت های مختلف که ماهیگیر می تواند هر سایزی رو انتخاب و تهیه نمایند و طول لوله ها هم نصبت به اندازه پشه  انتخاب و بریده می شود .

لوله های مخصوص بافت پشه ها در رنگ های مختلفی و جود دارد که ماهیگیران نصبت به رنگ پشه خود می تواند این لوله های رنگی رو انتخاب و در بافت پشه ها انتخاب کنند .
پشه های Tube Flies اکثرا به دلیل سایز بزگ آنها برای صید ماهیان Salmon and Steelhead پولادسر و آزاد ماهیان استفاده می شود .


نکته جالب دیگر در پشه های Tube Flies این می باشد که بار ها هم برای من اتفاق افتاده ، شما یک پشه محبوب دارید و بار ها از آن پشه در ماهیگیری استفاده کردید و ماهی زیادی صید کردید یا قلاب زنگ می زند یا تیزی قلاب از بین می رود و اون پشه دیگر قابل استفاده نمی باشد ولی در پشه های Tube Flies دیگر شما نگران زنگ زدن قلاب یا کج شدن آن نباشید زیرا قلاب ها در پشه های Tube Flies قابل تعویض می باشد .



دیگر امکانات پشه Tube Flies این می باشد که شما به راحتی می توانید یا از قلابهای یک شاخ یا دوشاخ یا سه شاخ استفاده کنید .

 نکته جالب دیگیری که در پشه Tube Flies و جود دارد این هست که این امکان رو به ماهیگیر می دهد هر مدل پشه رو به صورت پشه Tube Flies به بافند مثلا قبلا ما با پشه  Intruder آشنا شدیم که یک پشه کاملا جدا می باشد ولی ما در پشه های Tube Flies می توانیم این پشه را به این مدل به بافیم و به آن پشه Tube Intruder می گویند .


لوله پشه های Tube Flies  در جنس های مختلفی وجود دارند مثل پلاستیک، آلومینیوم، مس، فولاد ضد زنگ ، برنج . به دلیل وزن های مختلف این لوله ها شما می توانید لوله های از جنس های سنگین یا سبک انتخاب کنید تا پشه شما به وزن های مختلفی باشد خیلی ها پشه های سبک را دوست دارند به دلیل پرواز زیاد با نخ فلای خیلی ها هم پشه های سنگین دوست دارن به دلیل ماهیگیری در عمق های زیاد.

ما ایرانی ها متخصص خلاقیتیم اونم تو ماهیگیری نیازی نیست به دنبال این لوله های بافت این پشه ها تو ایران بگردی چون اصلان نیست همون چوب و چرخ فلای هم پیدا کنی هنر کردی ، همین الان داشتم تو اتاقم به دورو ورم نگاه می کردم به بینم چه چیزی دوروبرم می تونم پیدا کنم جایگزین این لوله های بافت پشه کنم دیدم خیلی مواد و اشیا ء دورو برم هستند که می تونند حکم یک لوله برای بافت این پشه ها رو داشته باشند مثل شلنگ هوا اکواریوم یا لوله داخلی خودکار یا دها لوازم دیگه . . . .

خدایش یه اعترافی باید بکنم زمانی که دوست عزیزم آقای حسن دلفروش ایمیلی درباره Tube Flies برای من ارسال کردند اول با دیدن این کلمه یاد سایت یوتوب افتادم و بعد که تو اینترنت سرچ کردم یه عکس های دیدم از پشه های که رو لوله های بافته شدده بودند قبلا دیده بودم ولی اصلا نمی دونستم اینا چین و کار بردشون چیه ولی الان که به انتهای مقاله رسیدم می دون Tube Flies جزء کدام دسته از پشه هاست .


آشنای با بافت چند نمونه از این پشه ها




تشکر از آقای حسن دلفروش از راهنمایی ها

1 comment:

  1. خیلی جالب بود مرسی از این مطالب

    ReplyDelete

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....