Search This Blog

Saturday, February 23, 2013

پشه های tube در سیستم فلای فیشینگ


پشه های  tube  در سیستم فلای فیشینگ



سلام به دوستان عزیز با یک قسمت دیگر از معرفی پشه های لوله ای tube fly  در خدمت شما دوستان عزیز هستیم ، تشکر از دارا عزیز به خاطر راهنمای ها که منجرب شد من قسمت دوم این مقاله رو بنویسم و به قول دارا جان که گفته بود ابی تو فقط در باره پشه  tube fly  ها قسمت تعویض قلاب را در این مدل پشه ها نوشتی آیا کاربرد اصلی این پشه هارو می دونی ؟
با اشاره دوست عزیزم دارا جان به چند نکته کلیدی کاربرد این پشه ها ادامه مقاله پشه های tube  را ادامه می دهیم .



وقتی پشه های tube  رو می بینم یاد ورزش دارت می افتم تو این ورزش دارت تیر های دارتی و جود داره که این تیر ها از قسمت های مختلف مانند شفت و بارل و فلای تشکیل شدند که این بارل ها یا بدنه دارت ها اکثرا به شکل فلزی می باشند و  در اندازه های مختلف و رنگ های مختلف و وزن های مختلف وجود دارد که دقیقا شبیه به tube  های این پشه های می باشد که ماهیگیران به سلیقه خودشون لوله ای رو برای پشه خود انتخاب می کنند با وزن و رنگ و جنس دلخواه که می تونه روش ماهیگیری آنها رو تایین کنه البته تمام tube ها فلزی نیستند و tube  های پلاستیکی هم و جود دارند.



شاید یه  tube  فلزی بزرگ پرواز پشه رو کم کنه ولی به پشه امکان می ده که به راحتی به عماق آب ها برسد و حرکت در کف آب رو برای ماهیگیر راحت کنه و ماهی های نزدیک به کف آب رو مورد هدف قرار بده همون جور که اکثر ماهیان آزاد و پولادسر های بزرگ نزدیک به کف آب حرکت می کنند .
فیلم های زیادی در باره نحوه حرکت پشه های tube  دیدم که آن دسته از پشه های که از tube  های فلزی سنگین استفاده شده بودند بیشتر در کف و میان آب و جریان آب استفاده می شوند و عمل کشش و بالا و پایین کردن پشه  ها در کف آب استفاده می شود .



نکته ای که دوست عزیزم دارا به اون اشاره کرد این می باشد که زمانی که ما پشه های tube  رو در ماهیگیری استفاده می کنیم به دلیل شکل آناتومی پشه و لوله تو خالی بودن اون در هنگام کشش و حرکت پشه در زیر آب منجرب عبور آب از درون این لوله می شود که باعث به و جود آمدن حباب های در انتهای پشه می شود که منجر جلب توجه بیشتر ماهی های مهاجم می شود و حتی عبور آب از میون پشه  tube منجری ایجاد صدا های خفیفی می شود که صدا هم منجرب جلب توجه ماهی های شکارچی می شود.



نکه کلیدی  دیگر در بافت پشه های tube  در این می باشد که پایه بافت پشه های لوله ای از دیگر پایه پشه ها متفاوت می باشد و شکل ظاهری آنها به شکلی می باشد که به جای گیره یک میله در پایه و جود دارد که این میله به درون لوله پشه ها یا همون tube فرو می رود و پشه روی اون لوله ها قرار می گیرند و بافته می شود .



در پایان هم به دوستان عزیز می گم که دنیای فلای و بافت پشه ها محدودیتی نداره و نیازی نیست برای ماهیگیری از الگو های پیروی کرد خود شما می توانید خالق یک سیستم و طراحی یک پشه باشید البته اطلاعات به ثبت رسیده و مطالعه اونها و حتی استفاده اونا منجرب میشه که شما بتونید روش های بهتری برای بافت پشه ها و خلق پشه ای برای خودتون باشید فقط باید پشه های خودتونو که ساختید با اعتماد به نفس تست و ماهیگیری کنید و کافیه که چنتا ماهی با اونا بگیرید تا بدونید بهترین پشه دنیارو بافتید وعتماد کنید به پشه ای که با اون ماهیگیری می کنید.




تشکر از دوستان عزیزم دارا جان و جناب آقای حسن دلفروش عزیز
ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....