Search This Blog

Saturday, January 26, 2013

نحوه ساخت میز کار بافت پشه

Fly Tying Desk

نحوه ساخت میز کار بافت پشه

شما می توانید با کمی خلاقیت و نجاری با چند تکه چوب وسیله ای رو به وجود بیارید که به شما امکان می دهد به در بافت پشه ها راحت تر اقدام کنید و یه وسیله تمام عیار راخلق کنید.
خود من علاقه زیادی به بافت پشه ها دارم و این کار رو زیاد انجام دادم ولی همیشه این مشکل برام وجود داشته که لوازم پشه بافیم رو در یک جعبه قرار می دادم و نخ ها و پرها و تمام الیاف در هم گره می خورد و در هم می پیچید ولی شما می تونید با کمی خلاقیت میز کاری رو برای کار خود طراحی کنید که به مشکلات و دردسر ها و نامنظمی ها برخورد نکنید .
بزار راحت بگم این میز طراحی پشه چه جوری ساخته میشه یه صحفه میارید اونو مثل شکل زیر می برید چنتا تخته که توش سوراخ به وجود آوردیدو روی اون می چسبونید اگه ایجاد کردن این سوراخ ها برای شما مشکله می تونید این تخته هارو بدید نجاری محلتون براتو روی چوب به وجود بیاره بعد خودتون بقیه کارارو انجام بدید . وقتی تخته هارو با هر چسبی که داشتید چسبوندید برای زیبای کار می تونید اسپره سیسلر کیلر تهیه کنید و اونو سیلر و کیلر کنید  و بزارید خشک بشه تا براق بشه و یه لایه شیشه ای به خودش بگیره . .
اصلا اسپره سیلر کیلر چه ؟
این اسپره برای براق کردن چوب و دادن جلا و نما برای چوب استفاده میشه ، خوب ما این میز رو طراحی کردیم نیاز به یه پایه برای بافت پشه ها نیاز دارید ؟ خوب نگران اونم نباشید همون کاری که من می کردم انجام بدید نیاز نیست تو ایران دربه در دنبال این پایه ها باشید تازه اگه هم پیدا کنید باید هزینه زیادی برای تهیه این پایه ها کنید ، من زمانی که ایران پشه می بافتم از پایه های نجاری سایز کوچیک استفاده می کردم همون پایه های که به میز نصب میشه و یه دست گیره داره و با بستن این دسته دهنه گیره بازو بسته میشه به نظر من با نبودن گیره مخصوص پایه پشه بافی این پایه نجاری کارشو خوب انجام میده .

  
 











تشکر از جناب آقای مهندس حسن دلفروش از راهنمایی ها
ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....