Search This Blog

Thursday, January 17, 2013

articulated flyمعرفی پشه


معرفی پشه articulated fly





خوب این دوران پناهندگی بهترین دورانه برای مطالعه و تحقیق درباره ماهیگیری ورزشی و تمام تحقیقاتی که در این زمینه انجام می دم درقالب یک مقاله و هر ماه یک مجله درسایت قرار می دم تا شما دوستان عزیز با این تحقیقات ماهیگیری با من همراه باشید . در شروع از جناب آقای حسن دلفروش عزیز تشکر می کنم از اطلاعات مفیدی که در اختیار اینجانب قرار می دند .





امروز با یک streamer جدید آشنا شدم به نام articulated fly یه پشه بسیار خارق العاده که واقعا میشه به داشتن این نمونه از پشه های articulated در فلای باکس حس خوبی به زندگی و ماهیگیری داشت ، ما ماهیگیران ایرانی علل خصوص ما ماهیگیرای شیرازی همیشه به دنبال طعمه های ماهیگیری هستیم که چندکاره باشند برای همینه وقتی اسم پشه articulated fly رو اینترنت سرچ کردم با نتایج خارق العاده ای رو به رو شدم که منو وادار کرد بیشتر درباره این پشه تحقیق کنم و فیلم ها و عکس های زیادی رو در باره پشه articulated به بینم .




در ابتدا در باره شکل فیزیکی و نحوه بافت articulated  صحبت می کنیم ، اکثر مواقع پشه articulated بر روی دو قلاب پایه بلند بافته می شود که دلایل خیلی زیادی وجود دارد که من فعلا با چنتا از این دلایل آشنا شدم که به آنها اشاره می کنم اولین دلیل بافت مواد بر روی دوقلاب این می باشد که زمانی که ماهیگیر با پشه articulated ماهیگیری می کند در زیر آب این پشه به دلیل دو تیکه بودن بدنش در زیر آب تیکه دوم شروع به گردش به چی و راست می کند  مانند دم زدن ماهی در حال شنا کردن می باشد و دلیل دیگر صید ماهی های بزرگ با این استیمر می باشد برای همین از دوقلاب پایه بلند استفاده می شود و دلیل سوم به دلیل قرارگیری مواد زیاد در بافت این نمونه از پشه ها نیاز به فضای زیاد برای پیچاندن مواد وجود دارد .



ما با پشه articulated می تونیم ماهی های زیادی با نژاد های مختلف رو صید کنیم که مهم ترین آنها Trout (انواع گونه های قزل آلا رودخانه ای) ماهی Bass و Salmon و Steelhead میباشد .

نکته جالب در ماهی شناسی که جدیدا به دست آوردم این هست که فرق عمده بین ماهی قزل آلای رنگین کمان رودخانه ای و Steelhead ها در این می باشد که با مرور زمان قزل آلا های رنگین کمان با ماندگاری آنها در رودخانه ها و بومی شدن آن ها برای همیشه در روخانه ها ساکن اصلی شدند ولی Steelhead ها به کوچ نشینی بسنده کردند و اکثرا در دریاچه ها و دریا ها زندگی می کنند و برای تخم ریزی وارد رودخانه ها می شوند و این ماهی ها از جنگندگی بالای برخوردارند .


یه سری به دنیای فیلم های ماهیگیری فلای زدیم تا متوجه بشم که با این پشه های articulated چه جوری ماهیگیری می کنند البته حدس می زدم که به چه صورتی انجام میشه چون این پشه ها خیلی سنگین هستند و جز پشه های wet  محصوب میشن (پشه های خیس یا زیر آبی) و از اونجای که این پشه ها زیر آبی هستند و سایز بزرگی دارند نیاز به تحرک و کشش دارند تا بتونند جلب توجه ماهی های مهاجم رو به خودشون جلب کنند و برای همین در ماهیگیری ها ما با پشه های articulated نیاز به کشش های فراوانی برای تحریک کردن ماهی داریم و همین نکته رو در دها فیلمی که از نحوه ماهیگیری با این نوع پشه ها دیدم متوجه شدم که تئوری من درست بود بله این پشه های articulated بیشتر با روش کششی برای ماهیگیری استفاده می شوند و اکثر بر خلاف آب در زیر آب حرکت داده می شوند ولی ماهیگیر می تونه هم بر خلاف آب هم موافق آب هم مواضی با آب این کارو کنه و حتی در آب های راکد هم ماهیگیری امکان پذیره .



Articulated در مدل های مختلف و رنگ های مختلف بافته می شود که به نام های مختلف شناخته می شود که شما بر اساس ماهی مورد نظر می تونید یک نمونه رو انتخاب و در ماهیگیری استفاده کنید.



با اینکه این پشه رو هنوز لمس نکردم و در ماهیگیری از آن استفاده نکردم ولی حس خوبی نصبت به این مدل ها دارم و مطمعنم گه روزی موفق به ماهیگیری با این پشه ها در کنار یک رودخانه بزرگ شدم که در اون رودخونه ماهی قزل آلا بود حتما قول می دم که در صید ماهی قزل الا با این پشه موفق خواهم بود .

نحوه چگونگی بافت یک پشه articulated 






























نمونه های دیگر پشه articulated 














مشاهد انلاین فیلمی درباره چگونگی بافت این پشه


تشکر از جناب آقای حسن دلفروش از راهنمایی ها

ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....