Search This Blog

Thursday, February 14, 2013

Perch fishing ماهیگیری سوف حاجی طرخان

Perch fishing
ماهیگیری سوف حاجی طرخان
 

سلام به دوستان عزیز امروز با ماهی آشنا می شویم که تقریبا در سرتاسر دنیا پراکنده می باشد و حتی فکر کنم شمال ایران هم وجود داشته باشه به هر حال از نام فارسی که روی اون گذاشتن معلومه یا وجود داره یا وجود داشته و انقراض شده ، به هر حال این ماهی در سرتاسر جهان وجود داره مثلا نروژ ، سوئد ، کانادا ، آمریکا ، انگلیس آلمان و . . . نام اصلی این ماهی Perch  می باشد و جزء خانواده سوف ماهیان به شمار می آید که به زبان فارسی سوف حاجی طرخان خوانده می شود و یک ماهی شکارچی به حساب می آید. این اطلاعات اندکی بود که داشتم و الان یه سری به دنیای مجازی و فیلم ها می زنیم به بینیم دیگران درباره این ماهی چه اطلاعاتی رو دارن و تشکر می کنم از رفیق عزیزم آقای حسن دلفروش به خاطر راهنمای و تشویق نوشتن این مقاله ها . . . .

ماهی سوف Perch رو به نام های Lake perch, perch, American perch, striped perch, coon perch, jack perch می شناسند .

 
ماهی Perch متعلق به خانواده Percidae می باشد که در آب های شیرین زندگی می کند . شکل آناتومی بدن ماهی Perch به صورت کشیده و گرد مانند می باشد و در پشت سر این ماهی دو باله وجود دارد که باله اولی دارای خار های می باشد و باله دومی این ماهی بدون خار می باشد منظور از خار ها استخان های ظریف می باشد .


ماهی Perch معمولا به رنگ زرد می باشد (برای همین به این ماهی یلو پرچ هم میگن سوف زرد) و روی بدنش راه راهای تیره رنگ وجود داره مثل ببر. ماهی Perch گوشتخوار می باشد و به طور معمول در دریاچه ها و برکه ها و رودخانه ها زندگی می کند . غذای اصلی این ماهی بچه ماهی و صدف و حشرات می باشد و ماهی Perch در فصل بهار تخم ریزی می کند .
 

 
این ماهی برای ماهیگیران ورزشی بسیار مهم می باشد و دوسیستم رو برای صید این ماهی معرفی کرده float fishing and lure fishing که اولی ماهیگیری با استفاده از شناور و دیگر استفاده از طعمه های مصنوعی به صورت کششی می باشد البته اینو من اضافه می کنم فلای فیشینگ هم می تونه یه سیستم مهیج برای صید این ماهی باشه .

 
و در ادامه مقاله بیان کرده که بهترین طعمه ها برای صید ماهی Perch  عبارت اند از of baits, including minnows, worms, maggots, bread, pieces of raw bacon, and softshell crayfish, but seem to prefer small fish, lobworms, red maggots, and lures که به بچه ماهی و کرم و ماگوت و لانسه ها . حتی نان اشاره کرده .


 
رکورد صید ماهی Perch در انگلستان 5 پوند، 15 اونس، و در آمریکا 6 پوند 4 اونس است . 6 پوند حدود 3 کیلو گرم می شود.
ماهی معمولا به حدود 5 پوند (2.3 کیلوگرم) و یا بیشتر رشد می کند و معمولا ماهی های رایج ترین ماهی به حدود 1 پوند (0.45 کیلوگرم) و یا کمترمی باشند و ماهیگیرانی که موفق به صید ماهی های بیشتر از 2 پوند بشوند جایزه ای برای آنها در نظر می گیرند .
این از ترجمه ها حالا یه سری هم به دنیای فیلم های ماهیگیری ماهی Perch بزنیم به بینیم چه خبره .

 
معمولا جای که ماهی Perch زندگی می کنه دیگر ماهی های مهاجم مثل اردک هم و جود دارند و گاهی اوقات ماهیگیران اقدام به صید ماهی اردک می کنند ولی ماهی Perch به طعمه آنها حمله می کنه و بلعکس ماهیگیرانی که اقدام به صید ماهی Perch می کنند ارک ماهی به طعمه آنها حمله می کند مثلا دوستان خود من هم در خاطراتشون این رو بیان کردند که مثلا برای صید ماهی Perch اقدام به ماهیگیری کردند با سیستم کاملا ابتدای ونخ های مخصوص این ماهی ولی اردک ماهی بزگی صید کردند .
 


 

تشکر از دوست عزیز آقای حسن دلفروش به خاطر تشویق و حمایت این وبسایت
ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....