Search This Blog

Sunday, January 27, 2013

american shad fish ماهی شاد آمریکایی


american shad fish
ماهی شاد آمریکایی


سلام دوستان عزیز در جستجوهای اینترنتی که داشتم با چند نژاد ماهی آشنا شدم که در این مقاله به آنها می پردازیم ، کسای که زندگی رو در قاره آمریکا انتخاب می کند نا خوداگاه با نژاد های ماهی روبه رو میشوند که بدک نیست یه اطلاعات اندکی درباره اونا داشته باشیم . . .



ماهی زیاد جالبی نیست ولی جز ماهی های محبوب آمریکای شمالی و جنوبی به حساب میاد یه ماهی مهاجم به نام american shad که علاقمندان زیادی در سرتا سر این قاره دارد که این ماهی را دوست دارن و این ماهی رو با روش های مختلف صید می کنند



تا اونجای که من در ویدیو ها مشاهد کردم اکثر ماهیگیران با سیستم اسپنینگ این ماهی رو صید می کنند ولی ناگفته نماند صید این ماهی مهاجم با سیستم فلای هم لذت زیادی دارد .
یک ماهی  american shad بزرگسالان می تواند وزن های بین 3 پوند (1.4 کیلوگرم) و 8 پوند (3.6 کیلوگرم) برسه .



ماهی های american shad اکثرا در دریا ها زندگی می کنند و برای تخم ریزی وارد روخانه ها می شوند . ماهی های american shad اکثر در فصل های تابستان و بهار و پاییز در دسترس هستند و در فصل زمستان نایاب می شوند و دلیل نایاب شدن آنها رفتن آنها به عماق آب ها می باشد . ماهی american shad از پلانگتون ها و تخم ماهی و میگو بچه ماهی تغذیه می کند . 


ماهی های بالغ در فصل بهار و اوالیل فصل تابستان وارد رودخانه های می شوند برای تخم ریزی زمانی که دمای آب مناسب این کار باشد . یک ماهی american shad می تواند تا 30.000 تخم بگزارد ، زمانی که یک ماهی american shad در روخانه تخم ریزی می کند نوزادان این ماهی زمانی که از تخم در امدند تا فصل پاییز در رودخانه می مانند و در همان فصل شروع به حرکت به آب های شور می کنند .



برای من  زیاد ماهی american shad جالب نیست ولی وقتی می بینم بین من و این ماهی یک نقطه مشترک هست خیلی علاقمند به صید این ماهی می شم اون نقطه مشترک فقط سیستم ماهیگیری فلای فیشینگ هست.


یک سال پیش اون قبلنا یه دوست ماهیگیر ایرانی مقیم آمریکا داشتم به نام جیمز که زیاد عکس ماهی american shad رو برام ارسال می کرد و خودش پشه های می بافت که برای صید این ماهی با سیستم فلای به کار می برد ، من از اون زمان با ماهی american shad آشنا شدم و در کل ماهی شاد یه ماهی شبیه به کولی خودمونه فقط در اندازه بزرگ تر یا شبیه ماهی صبوره خودمونه . . . .



من دارم میرم سرزمین ماهی های american shad پس باید خودمو اماده کنم تا با این ماهی رو به رو بشم و با این مقاله مختصر تا حدودی ذهن خودمون برای رودرو کردن با این ماهی آماده کردم . . . .


ارادتمند شما ابی فیشر

1 comment:

  1. مرسی ابی عزیز
    ممنون از اطلاعاتی که تهیه کردی
    خیلی هم عالی
    موفق باشی

    ReplyDelete

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....