Search This Blog

Wednesday, January 9, 2013

استیمر ebi fly pattern و رازو رمز های آن


استیمر ebi fly pattern  و رازو رمز های آن


استیمر ابی فلای پرترن پشه ای که ماهی های قزل آلای رنگین کمان استان فارسو بی خواب کرده بود ویه روز خوش برای اونا نذاشته بود تو آب میرفت ویه ماهی قزل الای یک کیلوی با خودش بیرون می اورد ، استیمر ساده ای که فقط با پیچیده شدن چنتا مواد ساده به دور هم درست شده بود حتی موادی که من تو سطلح زباله ها به دنبال اون مرفتم و با نخ خیاطی خونه اوناور به هم می بستم  . . . . 


تو ده برنامه ماهیگیری حدود 20 حمله و حدود 15 تا ماهی خوب و سایز با این استیمر صید شد تا استاندار بودن و کارای بالای این استیمر به همه ثابت بشه تازه جواب اون تو آب شور روی ماهی مهاجم هامور یا همون گروپر تست کردم ، تعجب خود من هم به همراه داشت مطمعنم اگه روی اردک ماهی هم تست کنم حتما جواب میده  . . . . 


درسته این یه پشه ساده با الیاف ساده هست ولی هیچ وقت نباید فراموش کنیم که اصولی در بافت این استیمر به کار رفته که جزء رازو رمز موفقیت این استیمر بوده و فکر کنم اگه فستیوال پشه بافی تو ایران بود حتم بهترین پشه سال همین ebi fly pattern  نام می گرفت و من سعی دارم در این مقاله آموزشی کاملا درباره نحوف بافت و رازو رمز های این پشه صحبت کنم














پشه های استیمر اکثرا پشه های خیس یا زیر آبی می باشند که این دسته از پشه های می تواند نصبت به جریان آب و عمق آب  می توانند در هر عمق دلخواه زیر آب حرکت کنند.
استیمر ها بیشتر نقش موجودات زنده ای رو دارند که دائم در آب در حال فرار از دست ماهیان مهاجم را دارند که هم ماهیگیر می تونه اونارو به صورت کششی در آب حرکت بده هم به صورت جگینگ با بالا و پایین کردن اون در آب و هم به صورت ادقامی از این دو روش. . .
ما هم می تونیم STREAMER هارو در آب های جریان دار به حرکت در بیاریم هم در اب های عمیق راکد.
یه استیمر (STREAMER) می تونه نقش بچه ماهی رو برای یک ماهی مهاجم ایفا کنه یا هر موجود دیگه ای مثل یک ملخ یا یک میگو  . . .. 






من با استیمر در ماهیگیری خیلی موفق بودم و اوایل فکر می کرئم که دارم با سیستم من درآوردی ماهیگیری می کنم و حتی پشه ای که بافتم هم من در آوردیه ولی چند روز پیش  با فیلم های که ازهای فلای فیشینگ دانلود کردم متوجه شدم اکثر سیستم های که برای صید ماهیان مهاجم انجام میدم کاملا درسته و سیستم ماهیگیری که انجام می دم من در اودی نست تازه اون پشه ای که بافتم نوعی پشه استیمره که زیر شاخه این گونه پشه های تحریک کننده قرار می گیره.
کسی نیست که به ما ماهیگیری فلای یاد بده تناه آموزش ما همین تمرینات خودمونو و دوستان اینترنتی و سایت های فلای و فیلم ها و مجله ها . . .
سرعت یادگیری من تو سیستم فلای خیلی کنده دلایلش هم گفته شد ولی خدارو شکر به همون یادگیری کند هم باید خدارو شکر گفت.













پشه های استیمر اکثر خیلی بزرگ و سنگین هستند برای همین در مواقع ای شما نمی تونید اونارو خیلی بلند پرتاب کنید و همون میزان پرتاب کوتا هم کافی هستد و تاکتیک های زیادی وجود داد که شمابتونید مسافت های طولانی تری از خودتونو ماهیگیری کنید یکی از اونا هم استفاده از جریان آب در ماهیگیری که جریان آب پشه شمارو با خد به فاصله دور تر هدایت خواهد کرد


ما می تونیم پشه STREAMER رو با جریان آب به پایین رودخونه پرتاب کنیم و اونو با مخالف جریان آب به سمت خودمون هدایت کنیم یا پشه و یکی از اصلی تیرین سیستم های فلای همین می باشد زمانی که ما پشه های استیمر ور به پایین جریان آب پرتا می کنیم با دست با کشش هی سریع و گاهی کند می تونیم پشه رو به سمت خودمون هدایت کنیم و این را در نظر داشته باشید زمانی ماهی قزل آلا به استیمر شما حمله می کند که استیمر شما در حال فرار از دست ماهی مهاجم باشد.






تاحالابیش از 20 مدل از مدل های استیمرر با فتم که همگی خیلیساده می باشند ولی فاکتور های رو در آناه به کار بردم که آنها را به پشه های جادویی تبدیل کرده که به ترتیب اون امتاز های این پشه های صحبت می کنیم.
چشم های درشت در پشه ها منجرب این شده که ماهی مهاجم رو بیشتر تحریک به حمله به پشه کنه زیرا ماهی های مهاجم توجه زیادی به چشم طعمه می کنند برای حمله و قافل گیری
برق زیاد پشه ها همیشه نظر هر ماهی مهاجم رو به خودشون جلب می کنه و این برق ها همون برق ماهی های کوچیکه که ماهی های مهاجم به دنبال اونا هستند و با دیدن این برق خیلی تحریک به حمله می شوند و این برق ها رو می وتنید با برش نوار های نقره ای رنگ مثل پوس چیپس ایجاد کنیم.
رنگ قرمز در پشه ها اینو به ماهی مهاجم میگه اون زعمه ای که دارن با چشم می بینند زخمی هست و از گروه خودش جدا شده و با سرعتی که داره به راحتی می تونه اونو صید گنه
این فاکتور ها باعث میشه که استیمر ما تبدیل به محبوب ترین استیمر دنیا بشه و هر ماهی مهاجمی که این علایم رو در پشه به بینند حتما به اون حمله می کنند.


این اطلاعات فقط بر اساس تجراب و ماهیگیرهای زیاد به وجود اومده مثلا برق زیاد پشه ها از برق لانسه ها الگو گرفته و چشم ها از ماهی های طبیعی اگو گرفته و رنگ قرمز استیمر ها هم به دلیل تحریک آمیز بودن این رنگ در زیر آب.
فردی که از استیمر در ماهیگیریش استفاده می کنه به دلیل بزرگ بودن سایز پشه به دنبال ماهیهای بزگ هست به همین دلیل ماهیگیری با استیمر ها هیجان زیادی دارد.
بافت استیمر خیلی راحته به چند دلیل که مهمترین وانا الگوهای ساده و سایز بزگ قلاب می باشد و قدرت استیمر در اینه که ما می تونیم با یک مدل استیمر هم زمان در جاهای مختلفی ماهیگیریکنیم و به صید ماهی به پردازیم. خود من تصمیم دارم با همون مدل استمری که قبلا ماهی قزل آلا گرفتم در خلیج فارس مشغول فلای بشم و به همه ثابت کنم که یک استیمر ساده چه توانایی های که نداره.

























شاید مطالب که می نویسم زیاد رسمیت نداره ولی تو سیستمی که انجام دادم کاملا موفقیت آمیز بوده و شاید شروع تاکتیک جدیدی از ماهیگیری هست. کیم وارد جزعیات می شویم و در مورد استیمر های بافته شده صحبت می کنیم ، در این پشه استیمر ها از سیم تلفن استفاده شده به چند دلیل مهم که این فاکتور ها عبارت اند از رنگ بندی سیم تلفن ها و کار برد آناه در جلب توجه ماهی مهاجم و در بعضی از سیم ها که رنگ شفافی درند رنگ مسی و خیره کننده سیم ها بسیار جذاب هست حا گذشته از رنگ بندی سیم ها وزن بالای سیم ها کمک می کند که وزن پشه ها بالا برود و پشه ها برای ماهیگیری در عمق اماده شوند و به راعتی در ما بتوانیم آنها را در عمق های زیاد و جریان های آب استفاده کنیم حتی برای بالا رفتن وزن پشه ها از چند دور سیم دور قلاب ها استفاده کردم.
سایز قلاب ها نصبت به ماهی هدف انتخاب می شود مثلا اگه ماهی هدف من باراکودا باشه حتما من از قلاب بالای 0.2 استفاده خواهم کرد و در صید ماهی قزل آلا هم از قلاب های بزرگ استفاده می کنم و نوع قلاب از وان قلاب های مخصوص ماهی مهاجم هست قلاب های که سر قلاب کمی مایل به کج می باشد. اگه در ماهیگیری های دریا در آب های عمیق نتونم از نخ های سینک استفاده من باید قلاب های پشه رو خیلی سنگین به بافم تا هم خودش هم نخو به تونه در زیر آب فرو به بره ، قلاب های پشه ای که حتی در بدنه آنها از سرب استفاده شده باشد.
اکثر مواقع باید استیمر در کف آب یا میون آب حرکت کنه برای همین ما نیاز به یک پشه سنگین داریم و اگه پشه به خودی خود تو آب فرو نمیره می تونیم از اسپلیت شات یا سرب های قابل پرچ در ریسه استفاده کنیم.
پرتاب رو خراب می کنه ولی تاثیر خوبی در سیستم ماهیگیری و صید ماهی داره


No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....