Search This Blog

Friday, January 25, 2013

brown trout قزل آلای قهوه ای


brown trout   

قزل آلای قهوه ای



سلام به دوستان عزیز در یک روز بسیار سرد زمستان در خدمت شما هستیم گاز خونه ما قطع شده و انگستام دارن یخ می زنن با خودم گفتم فقط با نوشتن یک داستان یا مقاله ماهیگیه که می تونم خودمو گرم کنم و این مقاله درباره brown trout یا همون قزل آلای قهوه ای می باشد . 


همیشه اسم و عکس و فیلم های ماهی قزل آلای قهو های  رو فقط تو اینترنت و فیلم ها دیدم و همیشه دوست دارم هرچه زود تر بتونم جای قدم بردارم که این ماهی ها اون جا زندگی می کنند و موفق به صید این ماهی با سیستم فلای بشم به امید اون روز . . .  (آمین)



قزل آلای قهوه ای Salmo trutta در اصل یک گونه ماهی بومی اروپا می باشد که جز ماهیان آب شیرین هست . ماهی قزل الای قهوه ای صرفا در ردخانه ها و دریاچه های آب شیرین زندگی می کند ولی گونه های از این ماهی هستند که در دریاها و اقیانوس ها زندگی می کنند و تنها برای تخم گزاری به آب های شیرین بر می گردند .


ماهی قزل الای قهوه ی  هر چند که در اکثر رودخانه ها به میانگین وزن یک کیلو گرم می رسد ولی در بعضی از مکان های ماهیگیری تا وزن 20 کیلوگرم و حتی بیشتر هم می رسند . یک ماهی قزل آلای قهوه ای ماده به ازای هر یک کیلو گرم وزن بدنش می تونه تا 900 تخ در هنگام تخم ریزی در آب رها کنه که معمولا 2000 تخم رو یه ماهی قزل آلای قهوه ای در آب رها می کنند . یک گزارش از صید یک قزل آلای قهوای بزرگ در تاریخ 2009 ثبت شد یک قزل آلای قهوه ای به وزن 41.45 پوند (18.80 کیلوگرم) توسط ماهیگیری به نام هیلی در رودخانه Manistee در میشیگان صید شده .

خال های روی بدن یک ماهی قزل آلای قهوه ای به رنگ های مشکی یا قهوای یا قرمز یا ادقامی از این رنگ ها باشه

 یک ماهی قزل آلای قهوه ای تا 20 سال عمر می کند . خیلی از قزل الا های قهوه ای نر همانند آزاد ماهیان اقانوس اطلس در هنگام تخم ریزی می میرند .


قزل آلای قهوه ای brown trout اکثرا از بی مهرگان و غورباقه ها و پرندگان و ماهی و حشرات تغذیه می کنند. قزل آلای قهوه ای به  لارو حشرات، شفیره، پوره و حشرات بزرگ بسیار علاقه دار و دائم به شکار آنها می پردازد و همین نکته باعث شده که ماهیگیران فلای کار علاقه شدیدی به صید این ماهی داشته باشند .


ماهی قزل الای قهوه ای brown trout رو با اکثر سیستم های ماهیگیری می توانید صید کنید مانند سیستم ماهیگیری زیبای  fly fishing  انواع اسپینر ها ماهی مصنوعی ها طعمه های ژله ای و . . . .




بهترین زمان صید ماهی قزل الای قهوه ای در زمان های می باشد که این ماهی بسیار فعال هست و در اب به دنبال غذا می گردد و بهتر ین ساعات تا آواخر ظهر و اوایل عصر می باشد . برای دوستان ایرانی مقیم ایران راحت تر بگم که این ماهی brown trout یا همون ماهی قزل آلای قهوه ای تمام عادت های غذایش همانند ماهی قزل الای رنگین کمان خودمونه شما با هر سیستم و طعمه ای که می تونید ماهی قزل لای رنگین کمانو صید کنید به همون سادگی می تونید قزل الای قهو های brown trout رو صید کنید .



 ماهی قزل الای قهوه ای حتی به موشی که روی سطح آب در حال شنا کردن هست حمله می کنه و حتی پرندگانی که از آشیانه به درون آب افتاده اند تغذیه می کنه و این مهاجم بودن این ماهی رو می رسونه دقیقا همانند ماهی قزل الای رنگین کمان ایران خودمون . ماهی قزل آلای قهوه ای حتی در شب هم قابل صیده البته با استفاده از طعمه های طبیعی که زیاد با این روش ها موافق نیستم (در کل صید ماهی های مهاجم با استفاده از طعمه های بودار وطبیعی زیاد تو بورس ماهیکیران حرفه ای و ورزش کار نیست). . . .


ماهی قزل الای قهوه ای در سرتاسر دنیا پراکنده شدند مانند کشور های امریکای شمالی و آمریکای جنوبی ، استرالیا ، یونان و نیزولند و دیگر کشور ها.


ماهی قزل آلای قهوه ای از ماه اکتبر تا ماه دسامبر شروع به تخم ریزی می کند و آب های با جریان زیاد رو برای محل تخم ریزی انتخاب می کند .


دوستان عزیزم من که خودم خیلی حال کردم اصلا ماهی قزل الای قهوه ای رو brown trout نمی شناختم والان دیگه به صورت کلی این ماهی رو میشناسم و حد اقل اگه اکسشو دیدم نمی گیم وای این چیه دیگه و تا حدودی ذهنمو برای صید این ماهی اماده کردم و مطمعنم با این شناخت اندک از این ماهی می تونم به راحتی با هر سیستمی این ماهی رو صید کنم  . . . . . .


تو این دوران سخت پناهندگی که دارم تنها سرگرمی و دلخوشیم همین نوشته هاست


ارادتمدن شما ابی فیشر


No comments:

Post a Comment

Kamloops trout on fly

  Kamloops trout on fly I was so happy to catch a 22 inch trout flyfishing and Kamloops this awesome fishing is a way of life for any of us....