Search This Blog

Sunday, January 20, 2013

Fishing Polarized Sunglasses


عینک های ماهیگیری


Fishing-Polarized-Sunglasses
BG_Fishing_Polarization_effect


جالبه یعنی تو با این عینک ها ماهی ها رو زیر آب میبینی ؟ واقعا

سلام به دوستان عزیزم در سرتاسر دنیا ، با سئوال های زیادی که دوستان عزیز در مورد عینک های ماهیگیری داشتن به فکر نوشتن این مقاله افتادم پس با ما باشید تا حقایقی رو در باره عینک های ماهیگیری رو برای شما روشن کنیم و به جواب این سئوال برسیم که آیا میشه ماهی هارو در زیر آب با این عینک ها دید و این مقاله می وتنه راهنمای خوبی برای شما برای خرید یک عینک ماهیگیری استاندارد برای ماهیگیری باشه ؟
در شروع مقاله ابتدا نکته مهمی رو بگم که فرقی نمی کنه عینکی که شما در ماهیگیری استفاده می کنید عینک ماهیگیری هست یا نیست ولی این نکته خیلی مهمه که حتما یه عینک  شما به چشم خود داشته باشید زیرا ماهیگیری ورزشی خیلی خطرناکی هست که امکان دارد قلاب یا سرب ماهیگیری به چشم شما بیاید و به چشم شما اثابت کنه و واقعا خطر از این بد تر تو ماهیگیری نیست پس حتما یه عینک رو در ماهیگیری ها به همراه دادشته باشید حالا چه خوب میشه این عینک مخصوص ماهیگیری باشه . . . . .
شرکت های سازنده این عینک ها این عینک هارو مخصوص ماهیگیری نمی سازند ولی امکاناتی که دارند که به راحتی میشه در ماهیگیری استفاده کرد.


چنتا سئوال کلی ولی کاربردی


1.مارک عینک چی باشه ؟
در مورد مارک عینک ها هم باید بگم مارک اصلا مهم نیست مثلا هر مارکی این عینک هارو تولید می کنه (ریبن ، گوچی ، اکسیدو ، آدیداس و . . . ) و اصلا انتخاب مارک این عینک بستگی به سلیقه و میزان مایه ای داره که می خواید هزینه کنید.

2.مدل عینک چی باشه ؟
در مورد مدل عینک ها هم باید بگم که اصلا دنبال مدلی باشید که به صورت شما میاد و مدل خواصی نیست این عینک ها می تونه به هرشکلی باشه و هر مدلی باشه و تنوع در فریم ها زیاده و مثلا خودم من رفتم یکی از عینک های پلاریزه رو برای ماهیگیری بگیرم به فروشنده گفتم یه عینکی بده که به صورتم بیاد و خود فروشنده یکی رو انتخاب کرد


3.رنگش چه رنگی باشه؟

خوب این نکته بسیار مهمی هست که عینکه پلاریزه باید به چه رنگی باشه ، توی فروشگاه های بزرگ عینک فروشی که میرید با عینک های زیادی بارنگ های مختلفی رو به رو میشوید که اکثرا به رنگ  مکی دودی یا قهوه ای تیره یا روشن می باشند اگه عینک پلاریزه انتخاب کردید به رنگ قهو های روشن انتخاب کنید . که دلایل زیادی داره مثلا یک ماهیگیر امکانداره از طلوع خورشید بره ماهیگیری تا هنگام غروب خورشید اگه رنگ عینک دودی مشکی باشه صبح و ظهر مشکلی نداره ولی ماهیگیری در عصر برای اون با مشکل تاریکی بر می خوره در استفاده از عینک های دودی سیاه رنگ ولی اگه عینکش دودی قهوه ای روشن باشه در هنگام عصر کمتر به مشکل برخواهد خورد پس حتما عینک های قهوه ای پلاریزه تهیه کنید هر چه روشن تر بهتر تر.



4.جنسش چی باشه ؟

خوب اینم نکته مهمیه جنس عینک ، اگه مارک معتبری رو انتخاب کنید که جنس شیشه اون واقعا شیشه باشه و ضد خش خیلی عالی میشه دیگه به مرور زمان خط روی اون نمی افته و دید رو مشکل نمی کنه

5.اصلا کارایش چیه ؟


در باره کاربرد عینک های ماهیگیری صحبت می کنم ، در این دسته از عینک های ماهیگیری امکاناتی وجود داره به نام پلاریزه که این امکان رو به ماهیگیر میده شکست نور رو و انتعکاس اونو از روی سطح آب از بین می بره و برای همین ماهیگیر امکان داره به راحتی ماهی هارو  زیر آب به بینه ، خوب تنها دیدن ماهی ها نیست ماهیگیر می تونه تا حدودی عمق آب رو به بینه و  بوته های گیاه رو زیر آب به بینه و بهترین مسیر رو برای ماهیگیری انتخاب کنه و اگه شانص خوبی داشته باشه ماهی هارو به بینه . . .


6.هزینش چقدره ؟

اولین عینک پلاریزه ای که کادو گیرم اومد که حدود قیمتش اون زمانا قبل از تحریم و گرونی ها 30 هزار تومان بود یه عینک معمولی و ارزان قیمت که  کارمو تو ماهیگیری راه انداخت و خیلی مشکل ها داشت مثلا و شیشه عینکش چون پلاستیکی بود به مرور زمان خیلی خط افتاد و دیدمو دچارم شکل کرد و رنگ شیشه اون دودی مشکی بود و عصر ها شب کور می شدم  . . .. 
ولی اینبار چون تجربه و اطلاعاتم زیاد تر شد یه عینک حرفه ای قهو ای رنگ انتخاب کردم یادش بخیر دوست عزیرم جناب آقای حسین گودرزی این عینک رو به من کادو داد و هنوز هنوزه این عینک رو دارم و با اون ماهیگیری می کنم مارک اکسیدو قهوه ای رنگ فریم کاچوبی با شیشه ضد خش قیمت قبل از ترحیم و گرونی ها 70 هزار تومان قیمت بعد از ترحریم و گرونی ها 200 هزار تومان .

7.کاربرد این عینک های ماهیگیری کجاست


اصلی ترین کاربرد های این عینک های ماهیگیری در وردخونه ها می باشد مخصوصا در سیستم فلای ، لانسه کشی و انتظاری و . .  که ماهیگیر مستقیم با رودخانه در گیره و در کنار اون در حال قدم زدنه . . . . .



این عینک ها علاوه بر ماهیگیری می تونه به ماهیگیر در رانندگی خیلی کمک کنه و انعکاس نور رو از سطح جاده وشیشه ماشین رو از بین به بره این عینک ها در هوای ابری که انعکاس نور خیلی مضره برای ماهیگیر می وتنه به سلامتی چشمان ماهیگیر کمک کنه


راستی نکات پایانی این عینکه ها مثل عینک های طبی درجه بندی ندارند و مثل عینک های طبی جای خاصی برای فروش ندارند و در اکثر عینک فروشی ها موجود می باشندو  در هنگام خرید به تابلوی تست این عینک ها نگاه کنید چیزی در تصویر نمی بینید ولی این عینک هارو می زنید تصاویری رو در تابلو می بینید که با چشم غیره مصلح نمی بینید

. . .
ارادتمند شما ابی فیشر

No comments:

Post a Comment

گزارش ماهیگیری فلای فیشینگ صید ماهی قزل الا

  گزارش ماهیگیری فلای فیشینگ صید ماهی قزل الا